Avatar billede kjaer72 Nybegynder
22. december 2000 - 00:53 Der er 20 kommentarer

Går kold ved installation af Logitech Wingman Extreme 3D

Jeg har en PC med følgende konfiguration: MSI k7T Pro 2-a bundkort, Athlon Thunderbird 950 mhz cpu, 128 mb ram, Soundblaster 128 lydkort. Når jeg prøver at installere mit joystick, Logitech Wingman Extreme 3D, så går computeren øjeblikkeligt kold. Jeg kan tilføje andre joysticks, men ligeså snart jeg vælger et af Logitechs joysticks så fryser computeren. Hvad f... kan der være galt ? Den gør det samme uanset om det er i Windows 98 eller ME
Avatar billede kjalle Nybegynder
22. december 2000 - 02:00 #1
En god idé er at kigge efter de nyeste drivere til dit joystick .... Check logitechs hjemmeside !
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
22. december 2000 - 02:28 #2
De er også hentet og klar, men ligeså snart jeg bare markerer \"Logitech Wingman Extreme 3D\" og \"add\" fryser computeren. Den læser ikke engang fra harddisk/cd. Og det samme sker selvom joysticket ikke engang er sat i porten.
Avatar billede kjalle Nybegynder
22. december 2000 - 02:34 #3
har du afprøvet dit joystick på andre pc\'er ?
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
22. december 2000 - 02:45 #4
Ja, og det virker fint. Det skal lige siges at min computer er helt ny (fra i torsdags), og joysticket har ikke været installeret på denne pc før. Men jeg synes bare det er underlig at den går kold lige meget om joysticket er sat til eller ej. Hvis jeg vælger et andet joystick, så går den ikke kold.
Avatar billede kalou Nybegynder
22. december 2000 - 08:31 #5
Er det USB eller gameport connection?
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
22. december 2000 - 08:42 #6
Der er en gameport connection
Avatar billede teknik Juniormester
23. december 2000 - 18:01 #7
Også en god ide, at sikre sig, at Lydkorts(og dermed Gamport) driverne er de sidste nye.
- Og at de passer 100% til dit lydkort

Så vidt jeg husker, så vil logitech\'s Installationsprogram gerne \"finde\" joystick, og dvs. at porten \"aktiveres\"....det kunne være en fejl i portopsætning(lydkortsdriver), som får sytemet til at crashe

mvh :-)
Teknik
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
23. december 2000 - 22:54 #8
Jeg tror du har ret, men hvordan kan jeg se om der er fejl i portopsætningen ? Der er ingen fejlmeldinger i kontrolpanel/egenskaber for system. På forhånd tak for svar
Avatar billede kjalle Nybegynder
25. december 2000 - 22:20 #9
har du ikke logitechs installations program ? ellers så download det !
Avatar billede teknik Juniormester
26. december 2000 - 15:03 #10
Prøv med Creative\'s seneste Driver til Lydkortet/gameport kan hentes her:
http://www.europe.creative.com/support/drivers/      (6,3MB)
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
26. december 2000 - 17:10 #11
Jeg har installations programmet, samt de nyeste drivere.
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 21:06 #12
har du så prøvet andre joystick på din pc ? det kqn være der er fejl på din port !
Avatar billede egede Nybegynder
30. december 2000 - 01:06 #13
kan du ikke bare sige add custom
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
30. december 2000 - 15:20 #14
Der sker det samme hvis jeg siger add custom. Det underlige er at det sker det samme enten jeg vælger at bruge on-board lydkortet eller mit soundblaster. (Og ja, jeg har husket at deaktivere on-board lydkortet hvis jeg bruger mit soundblaster :-)
Avatar billede egede Nybegynder
31. december 2000 - 11:46 #15
så prøv at spørge forhandleren
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
22. januar 2001 - 21:49 #16
Jeg har nu installeret joysticket i USB porten, og nu kan computeren \"se\" joysticket, men ´jeg kan hverken kalibrere eller bevæge joysticket \"på skærmen\".
Avatar billede egede Nybegynder
23. januar 2001 - 14:16 #17
hvor mange knapper har joystikket
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
23. januar 2001 - 15:19 #18
Joysticket har 7 knapper + \"tophat\" + \"throttle\"
Avatar billede kjaer72 Nybegynder
23. januar 2001 - 16:16 #19
Jeg har opdaget at hvis jeg fjerner alle joysticks og genstarter virker joysticket indtil jeg prøver at kalibrere det. Så virker intet på joysticket igen (bortset fra knapperne). Det gælder kun når jeg bruger USB. Ved brug af gameporten fryser den total under installeringen.
Avatar billede egede Nybegynder
23. januar 2001 - 17:38 #20
HAr du den nyeste driver