Avatar billede atman Nybegynder
05. september 2003 - 11:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

opdateret amd cpu fra 800 til 1200

Jeg har just opdateret min amd athlon 800 mHz til en amd 1200 og opstarter maskiner og alt er ok indtil opstart af win98 som starter op i fejlsikret tilstand! Hvad er galt???

Mit Bundkort er A7V 133-c
bios 10.09
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2003 - 00:13 #2
...ikke meget "kød" at gå på der...
Vover et gæt som er lidt på "sidelinien":
Hvis du ikke blot har skiftet CPU, men også bundkort,
så giver det mere mening.
Så skal din Windows have de nye bundkortsdrivere (via 4-i-1) driverne installeret.

Hvis en opstarten er af en eller anden grund ikke er fuldført korrekt,
så er det meget normalt med "fejlsikker" en énkelt gang,
men går ud fra at du mener
Starter op i fejlsikker - "gentagne gange & hver gang"....

En 1010.01 beta BIOS kan hentes her :
http://www.asus.com/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=10&l3_id=4&m_id=3&f_name=1010avuc1b.zip~zaqwedc
Men tror 99% sikkert at BIOS opdatering ikke vil løse dit problem.

1200Mhz supporteres også helt uproblematisk.
både som 12*100(Duron) og 9*133(133mhzFSB)(T-bird(C))
Hvis du tidligere har kørt 8*100,
så er dine RAM måske kun beregnet til 100mhz FSB
Og kører du nu 9*133, så kunne det give knas.
Men Forkert RAM-type er atter et "svagt" bud...anslår kun 1-2% chance for at det er årsagen.

Gentagen opstart i fejlsikret tilstand kan også være forårsaget af en beskadiget fil.
Kør en "stor scandisk" af din Harddisk.
Kan fx gøres i DOS.
men også ved midlertidigt at montere den på secondary controlleren i en anden PC.
Odds for at en "ordentlig" scandisk vil kunne løse dit problem...bedre end 25%

mvh :-)
Teknik
Avatar billede atman Nybegynder
09. september 2003 - 14:12 #3
Det er gentagne gange den starter op i "safe mode". I samme øjeblik jeg sætter 800 mHz cpu'en i igen - no problemos!???

Inden jeg skiftede cpu'en ændrede jeg min ram fra 100mhz til 133mhz idet jeg så at det var 133mhz ram der var i men bios kun var opsat til 100mhz. Jeg oplevede ikke nogen problemer - og for den sags skyld hellere ikke nogen performance fremgang. Derfor skiftede jeg til 1200 mhz t-bird.
Bemærk at jeg indtil skift af cpu aldrig oplevede opstart i "safe mode" - kun efer cpu skift!??