Avatar billede heinebach Nybegynder
05. september 2003 - 10:57 Der er 9 kommentarer

Langsom Win2000 efter hentning af opdateringer

Min Win2000 tager en evighed om at starte efter at jeg har hentet opdateringer fra www.windowsupdate.com

Også når jeg klikker på "Denne Computer" tager det lang tid inden jeg kan komme i kontakt med drevene..dette er også sket efter den opdatering jeg har beskrevet foroven.

Hvad kan der være galt. ?

Heine Bach
Avatar billede the_collector Novice
05. september 2003 - 11:02 #1
Der kom ihvertfald til XP, måske også til andre versioner for et par måneder siden en fejlrettelse til XP, der gjorde XP umanerlig langsom. Måske du har oplevet det samme. Prøv først at se om der er en nyere opdatering som retter fejlen (det er muligt at du skal hente en hotfix). Hvis ikke, så prøv at se om du kan fjerne opdateringerne igen en efter en indtil den kører normalt igen. Husk mellem hver opdatering du fjerner skal du genstarte.
Avatar billede the_collector Novice
05. september 2003 - 11:03 #2
Glemte lige at skrive, at når du har fundet den som giver fejlen, så installer de andre opdateringer igen.
Avatar billede memorex Nybegynder
05. september 2003 - 11:15 #3
Avatar billede memorex Nybegynder
05. september 2003 - 11:16 #4
Avatar billede serverservice Praktikant
05. september 2003 - 12:37 #5
Jeg kan fortælle at flere har hafty samme oplevelse med SP4 - prøv at afinstallere den
Avatar billede heinebach Nybegynder
07. september 2003 - 11:34 #6
Jeg har prøvet at fjerne opdateringerne men det hjælper desværre ikke. Når Win2000 er startet op efter 3 min vente tid, kan jeg bruge alle de programmer der ligger i Start menuen, jeg kan bruge alle de genveje der ligger på skrivebordet, undtaget "Denne Computer".

Ej heller hvis jeg går i stifinder kan jeg få lov  at få adgang til mine diskdrev..

Med venlig hilsen

Det er mærkeligt..

Med venlig hilsen

Frustreret  Heine Bach
Avatar billede heinebach Nybegynder
07. september 2003 - 11:36 #7
Når jeg trykker på "Denne Computer" kommer der et tomt vindue op, og hvis jeg venter længe nok toner de forskellige drev stille og roligt op, men det er ikke muligt at klikke på dem. Det er ligesom om at det er utroligt forsinket i processen.

Heine Bach
Avatar billede the_collector Novice
08. september 2003 - 14:21 #8
Prøv at checke for om du har virus eller spyware på din pc, de ting kan godt sløve hastigheden på en pc.
Du kan f.eks. kontrollere for virus her http://housecall.trendmicro.com/
Du kan finde et sted at kontrollere for spyware her http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=online+%2Bspyware&meta=
Avatar billede serverservice Praktikant
08. september 2003 - 15:00 #9
JA eller virusscan fra www.spywarefri.dk
Du bør nok afslutte med en repair når du har scannet

Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios
skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og vælge R = Emergency repair.
3: Manual eller fast repair. Vælg F for fast repair.
4. Rep. med ERD-disk eller Har du ikke ERD disk = vælg L.
5. Vælg det drev du skal repair - enter