Avatar billede vipervip Nybegynder
05. september 2003 - 10:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

netværk win2000 server - win98 virker ikke

jeg har en win2000 server og en win98 client, jeg har fået sat netværket op og jeg kan fra min server fint komme ind på clienten, og jeg min client kan se serveren, men jeg kan ikke komme ind på den, den siger jeg skal indtastet password, problemet af at det eneste password jeg har givet til serveren ikke virker. win2000 server vil heller ikke lade mig lave deling af mapper selv om jeg er administrator.

nogen gode råd til hvordan jeg får det op og køre

brian
Avatar billede frewald Nybegynder
05. september 2003 - 10:04 #1
Er serveren en domain server ? I så fald mener jeg at man i 98 kan aktivere 'logon to NT server' eller noget i den stil. Prøv at se under egenskaber på dit netkort
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. september 2003 - 10:05 #2
Er der installeret fil og printerdeling på serveren ?

Derudover skal du oprette windows 98-brugeren med samme brugernavn og password som bruges til at logge ind på windows 98'eren.
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. september 2003 - 10:06 #3
Kører din server som DC?
  Hvis ja - kører den native eller mixed mode?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. september 2003 - 12:44 #4
Ok du får lige et setup til w98 klienten.
Du skal åbne Netværk i kontrolpanel.
1. Under identifikation kan du vælge workgroupnavn - her domænenavn
2. Den skal have "fil og usdskriftsdeling" installeret.
3 Skal stå til "Klientprogram til Ms netværk"
Hvis din server er en domain controller skal du dobbeltklikke "klientprogram til ms netværk" øverst og skriver domænenavnet under "logon to nt-domain"
Du skal installere wins på serveren . Oprette en bruger+Comp-account på serveren med samme password som på w98
Avatar billede tsolsen Nybegynder
11. september 2003 - 21:05 #5
Hvis serveren er en DC, så skal du installerer DCklienten.
Den ligger i clients på 2000serverskiven
Avatar billede tsolsen Nybegynder
11. september 2003 - 21:09 #6
Opfølgning: Hvis serveren er en DC, så skal du installerer DCklienten på W98-maskinen. Du finder den i clients på 2000serverskiven
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. september 2003 - 23:12 #7
Lukketid!?
Avatar billede vipervip Nybegynder
22. oktober 2003 - 11:45 #8
lukker