Avatar billede glavinds Nybegynder
04. september 2003 - 23:01 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Adressekartotek/bookmarks

Jeg har netop rebootet min  pc og installeret Windows XP professional. Jeg har lagt works ind, og bruger nu outlook som mailprogram. Inden da gemte jeg mit adressekartotek fra Outlook Express. Det har jeg nu liggende på mit skrivebord, og det vil jeg gerne importere til Outlook. Men bæstet (pc'en) kan ikke klare det?
Jeg har tidligere med stort held også gemt mine bogmærker (foretrukne) for siden at importere dem til min nye browser. Eller andre folks browsere. Også her støder jeg ind i problemer og kan ikke installere det i programmet. Jeg har mig bogmærker liggende på skrivebordet. Hvordan får jeg dem ind i IE?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2003 - 23:02 #1
Hvordan ligger dine bogmærker på skrivebordet?

Som bookmark.htm?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2003 - 23:02 #2
Og hvordan gemte du dit adressekartotek i Outlook Express?
Avatar billede glavinds Nybegynder
04. september 2003 - 23:03 #3
Som html dokument
Avatar billede glavinds Nybegynder
04. september 2003 - 23:04 #4
Jeg gemte mit adressekartotek ved hjælp af eksporter-funktionen, og lagde det i en mappe, som blev fundet frem igen, da maskinen var rebootet. Det er en adressekartotekfil.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2003 - 23:05 #5
Såfremt du har brugt IE's funktion til at eksportere foretrukne skal du bruge samme metode til at importere.

I hvilket format er dit adressekartotek?

Kommasepareret?
Microsoft Exchange?
Avatar billede glavinds Nybegynder
04. september 2003 - 23:08 #6
1_multipart_xF8FF_2_adressekartotek
sådan lyder titlen på den, når den ligger på skrivebordet. Men formatet er vel adressekartotekfil. Det står der, når jeg peger på mappen med musen. Når jeg åbner den, ligner den adressekartoteket, som det normalt åbner sig i outlook ekspress
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2003 - 23:13 #7
Kan du ikke importere det via Outlook?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2003 - 23:13 #8
Evt. importere det i Outlook Express, for derefter at eksportere det til Outlook..
Avatar billede glavinds Nybegynder
04. september 2003 - 23:17 #9
SE nu har jeg jo slet ikke Outlook Express installeret, men den tror jeg, jeg så vil prøve at lægge ind og så importere derfra. Du hører fra mig senere...
Avatar billede hcma Novice
05. september 2003 - 00:13 #10
Outlook Express er en del af WinXP, hvis du da ikke under install har fravalgt den.
Importer din OE-backup til OE og når det er gjort hopper du over til MS Outlook. Der popper så normalt en boks op, hvor der spørges om du vil have at MS Outlook skal være dit standard mail-program. Svar ja til det og så går det ellers næsten helt automatisk derfra, bl.a. får du mulighed for at overføre kontaktpersoner fra OE til MS Outlook.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. september 2003 - 00:22 #11
Ja denne metode som de har angivet dig ovenover er det korrekte.

Med hensyn til dine foretrukne, så finder du bare mappen med dine foretrukne via stifinderen, og kopiere alle din gemte herind. Den ligger her: C:\dokument and settings\"dit navn"\Foretrukne
Avatar billede glavinds Nybegynder
05. september 2003 - 15:53 #12
1000tak for hjælpen. Nu er adresserne på plads. Til gengæld siger dyret, at min bogmærkefil ikke er gyldig????
Avatar billede hcma Novice
05. september 2003 - 16:13 #13
Nå, det fremmer ikke lige lysten til at hjælpe videre, da du takker for hjælpen og så selv tager alle pointene, men vi prøver at fortsætte:
Foretrukne/Bogmærker: kopier den du har og sæt den ind her: C:\Documents & Settings\brugernavn\foretrukne  (ikonet på mappen ligner en stjerne hos mig)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
05. september 2003 - 21:58 #14
catbody det er rigtigt. Men du prøve da at hjælpe videre, men se lige min kommentar 05/09-2003 00:22:39 Samme som dig *S*
Avatar billede hcma Novice
06. september 2003 - 00:35 #15
aovergaard>>> nu har jeg forhåbentlig fået udsovet og kan godt se din vejledning. Havde komplet overset den  -  sorry  :o(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. september 2003 - 01:46 #16
*S*
Avatar billede glavinds Nybegynder
07. september 2003 - 22:11 #17
Mine problemer er løst. Men hvordan Hulen får jeg nu overført mine point. Jeg ville jo gerne give 50 point til el barto (for den rigtige forklaring) og 50 point til catbody (for den pædagogisk forklaring)
??
Avatar billede bredker Nybegynder
07. september 2003 - 22:15 #18
du opretter et nyt spm der hedder "point til el barto og catbody "
husk at ligge et link til dette spm
samt et link i dette til det nye spm
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2003 - 23:53 #19
Jeg skal ingen point have, ellers tak. Får alligevel aldrig brugt dem ;)
Avatar billede hcma Novice
08. september 2003 - 11:34 #20
heller ingen points for mig. Det vigtigste var at du fik løst problemet.
:o))
Avatar billede glavinds Nybegynder
08. september 2003 - 18:13 #21
Hvor er i søde allesammen....

hilsen
max