Avatar billede hrjensens Nybegynder
21. december 2000 - 22:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vedr.brænding af cd/audio

Hvorfor får jeg besked om at der er for lidt hukommelse hvergang jeg brænder en data cd over ca 300 mb. ?. Har en Phillips brænder 2xwrite, system - AMD K 200, 64 mb ram, cd x 16, HD-18 MB + 3,2 MB, systemresurser er i.fgl.windows min. 80 %?.
Har både brugt CD Easy Creator Ver.4.01 Samt NERO BURN.
Avatar billede handmade Nybegynder
21. december 2000 - 23:03 #1
Hvis man tager systemressourcerne for pålydende er maskinen, efter min mening,temmelig belastet til også at skulle brænde. Når jeg brænder en CD, lukker jeg alle kørende programmer samt sætter strømstyringsintervallet til 30 minutter(!)- og så laver jeg noget andet end computerarbejde mens den brænder. Jeg gider nemlig ikke at lave frisbee\'er :) Jeg har en HP 8-4-32 brænder og 160 Mb ram.Altså, luk for alt andet mens du brænder og se om ikke det hjælper..
Avatar billede hrjensens Nybegynder
21. december 2000 - 23:18 #2
Ok - har prøvet at sætte systemet på \"vågeblus\" - uden at røre - kun se - det hjælper ikke - d.v.s - afslutte alt, samtlige programmer. intet hjælper - den går i knæ.
samme meddelse - systemet har ikke nok hukommelse------?
Avatar billede boegh2 Nybegynder
21. december 2000 - 23:25 #3
nu kan en 200Mhz altså godt trække at man laver andet mens man brænder en cd, uden strkas at lave fejlbrændinger. Har du inden for den sidste tid for nogle fjelmeddelser om at der mangler en eller flere filer, efter at du har afinstalleret et program eller lignende. eller har du ændret i systemopsætningen?
Mvh Jens Chr.
Avatar billede handmade Nybegynder
21. december 2000 - 23:38 #4
hrjensens,
Du kan selvfølgelig få dine points igen når mit svar ikke har hjulpet dig.

Når brænderen går død efter 300 Mb er der noget der kunne tyde på at den ikke får tømt hukommelsen hurtigt nok, og/eller der ikke bliver skrevet data til swapfilen i tilstrækkeligt omfang og hurtigt nok. Prøv at køre noget hukommelsesoptimering efter du har undersøgt boegh2\'s forslag.
Hukommelsesværktøjer finder du bla. her: www.utilitygeek.com
Avatar billede handmade Nybegynder
21. december 2000 - 23:52 #5
Avatar billede wikings Nybegynder
22. december 2000 - 03:39 #6
Man kan ikke brænde meget med en 18 mb og 3.2 mb harddiske.. ;o)
Har du ULTRA DMA slået til i bios, (skal være slået fra) på den port brænderen sidder på.
Avatar billede galaxy Nybegynder
22. december 2000 - 04:28 #7
Jeg plejer nu a kigge på \'egenskaber for cd-rom drev\' og slå DMA til der. Hvis ikke den er til har jeg problemer med at brænde overhovedet. Når den er til kan jeg brænde 12X og spille Unreal Tournament samtidig.
Avatar billede handmade Nybegynder
22. december 2000 - 09:59 #8
Et andet problem kunne være en flaskehals i Idecontrolleren. Iflg. mine erfaringer med fordeling af drevene på de to controllere, sidder enhederne
bedst således: ide0(1) HDD master - cd slave - ide1(2) brænder master - HDD slave. Dette sikrer den hurtigste og mest problemfri overførsel af data
Avatar billede wikings Nybegynder
23. december 2000 - 03:17 #9
-> galaxy!! Det er en PHILLIPS 2 speed brænder.
Jeg mener ikke at den kan køre med DMA!
Der er ikke mange brændere under 4X der kan køre med DMA slået til, men jeg har også kun min erfaring fra VIA chipset boards!!

Glædelig Jul!!
Avatar billede mastercrypt Nybegynder
23. december 2000 - 18:14 #10
kig evt. i Helptool på www.nero.com
de kan oftest hjælpe med den slags problemer bare husk alt forgår på engelsk eeller tysk derude