Avatar billede ryom15 Nybegynder
04. september 2003 - 20:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Linux og Windows LAN

Kan man godt bruge en PC med linux på et netværk hvor de andre bruger windows....?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2003 - 20:31 #1
æhm ja
Avatar billede mfalck Praktikant
04. september 2003 - 22:17 #2
hvis du installerer samba på din linux server kan du endda få lov til at dele filer og printer med dem .. og de med dig
Avatar billede bashar Nybegynder
05. september 2003 - 09:33 #3
Hey ryom15
Som de to andre skriver ovenfor er det helt sikkert muligt. Jeg er selv ved at sætte et netværk op med windows workstations, der trækker på delte ressourcer på en Linux-server.
Hvis du arbejder med en grafisk brugerflade er det ikke så svært, at få til at fungere (ok ok, min server har lige en enkelt bug endnu, før det hele kører 100%). Det er enklere end man skulle tro, at sætte op.
Avatar billede ryom15 Nybegynder
05. september 2003 - 09:37 #4
Er der nogen der ved hvor man muligvis kan få fat i SAMBA...??
Avatar billede bashar Nybegynder
05. september 2003 - 09:41 #5
Det kan være, at det er integreret i din Linux. Hvilken distrbution bruger du?
Avatar billede mfalck Praktikant
05. september 2003 - 10:54 #6
Avatar billede bashar Nybegynder
05. september 2003 - 11:03 #7
Hey Falck
Nu jeg har din opmærksomhed, kan jeg så ikke lokke dig til at kigge i min tråd "Linux write protect..."?
Min server funker i store træk som den skal, men jeg har lige en lille teknisk hurdle. Måske kan du give et bud...
Bashar
Avatar billede ryom15 Nybegynder
05. september 2003 - 15:56 #8
Jeg har mandrake 9.0...
Jeg mangler også en opsætnings vejledning...

På fårhånd tak...
Avatar billede bashar Nybegynder
05. september 2003 - 16:09 #9
Ingen problem. Så er Samba integreret. Det er den distro, jeg også anvender. Jeg vil gerne hjælpe dig på vej så godt, jeg kan, men kan først sende på mandag igen.
MVH
Bashar
Avatar billede ryom15 Nybegynder
05. september 2003 - 16:17 #10
Ok... Mange Tak
Avatar billede kalifeldspat Nybegynder
07. september 2003 - 08:25 #11
Gå frem efter denne guide og det bare kører
http://home.worldonline.dk/helgec/samba.html
Avatar billede bashar Nybegynder
08. september 2003 - 09:26 #12
Ja - den guide ser faktisk ret fin ud. Måske skulle du prøve at følge den, og så se hvad du render ind i af problemer.