Avatar billede lemk5 Nybegynder
04. september 2003 - 18:10 Der er 6 kommentarer

image/link ved siden af table

Hej
Jeg har et par centrerede tables stablet oven på hinanden som udgør et site på samme måde som Eksperten. Jeg vil nu gerne have et image/link til at være på højre side af den øverste tabel.  HVordan gør jeg det. Har prøvet at lave en ny tabel med 3 kolonner og puttet den øverste tabel. Men den vises forskelliget i div. browsere. Nogen ideer ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. september 2003 - 18:13 #1
Tror den nemmeste måde er at lægge teksten ind i en tabel som du "merger", altså smelter sammen, med colspan.

I tabellen skriver du så din tekst og bruger en div. til at højrestille den:
<div align="right">tekst</div>
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
04. september 2003 - 18:51 #2
Ikke fordi jeg skal blande mig (ret meget) i hvordan du opbygger din side, men du kunne jo droppe designtabellerne og bruge blokelementet <div> i stedet. Med denne metode kan du styre det helt nøjagtigt og stort set alle nyere browsere æder den.
Se evt. http://html.dk/artikler/00043/ eller http://lknet.dk/test/5/ (et eksempel lavet i anden sammenhæng)
Avatar billede roenving Novice
05. september 2003 - 04:45 #3
Desværre bliver det for nærværende ikke mere ens af at bruge lklingenbergs metode ...
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
05. september 2003 - 09:43 #4
->roenving:
Jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver... 'for nærværende'?  'mere ens'?
Jeg forsøgte bare et give et alternativ, som ikke anvender tabeller til lay-out. Så er det vel op til lemk5 at anvende den metode han finder bedst...
/Lars
Avatar billede roenving Novice
06. september 2003 - 04:17 #5
>>lars

-- jeg har ingen ide om at genoptage diskussionen om tabeller eller ikke -- men 'for nærværende' eller pt. eller lige nu eller hvad du nu foretrækker er det altså sådan, at Internet Explorer i quirks-mode ikke gør hvad der står i standarden, mens f.eks. Opera _kun_ gør hvad der står i standarden, så at få det ens ...

-- iøvrigt er det svært at se forskel på min egen side i de forskellige browsere ...
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
06. september 2003 - 10:08 #6
->roenving 04:17:14:
Mht. at starte en diskussion eller ej, så er det vel lidt sent... Jeg startede tråden om tabel vs. blokelement for at foreslå en alternativ løsning, men det var vist dig der tog tråden op ;-) I øvrigt kunne der jo være nogle stykker som ikke går så højt op i hvordan det ser ud eller at det pinedød skal se ens ud i alle browsere, men går mere op i principperne omkring brugervenlighed, informationsformidling og hensigtsmæssig brug af de strukturelementer der ligger i HTML.