Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 16:50 Der er 21 kommentarer

Netværk ml win xp og win 98

Jeg har et problem, Kan nemlig ikke finde ud af at lave et netværk mellem 2 maskiner. Dene ene er en stationær som kører xp og den anden en bæbar, som køre win 98.
Stationær har 2 netkort. Et til internettet, og et til som er forbundet med bærbaren.

Hvordan kan det så lade sig gøre at bærbaren også kan få adgang til internettet, når stationæren er tændt.

Ingen af maskinerne kan se hinanden eller noget.

Hvad gør jeg ???
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 16:53 #1
ja det kan du godt!

Aktiver deling af internet på din stadionær (under egenskaber for netværk)

ellers kør netværksguiden på din XP der kan du gøre så den virker som "router" for din bærbar
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 16:53 #2
Altså det netværkskort som har forbindelse til internettet
Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 16:57 #3
Den fik jeg ikke lige helt. Hvad mener du ?
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 16:58 #4
start med at køre netværksguiden på din XP maskine, der kan du vælge den opsætning at din stadionær er gateway for din bærbar!

tror nok at teksten er således "denne computer har direkte forbindelse til internettet og andre har forbindelse igennem denne"
Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 17:00 #5
Alt dette er prøvet men stadigvæk uden held :(
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 17:00 #6
her er en guide
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

men bare lad computeren styre ip-adresser dynamisk du skal ikek sætte dem til faste ip-adresser det kan give store problemer
Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 17:04 #7
Denne guide er også prøvet. Problemet er blot når jeg laver disketten, og køre disketten på win 98  maskinen, så når den til... VENT T ØJEBLIK MENS FILERNE BLIVER  KOPIERET... og der kan den stå i timevis........
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 17:05 #8
du skal IKKE køre disketten på din bærbar! den skal du bare sætte til at hente ip-automatisk ikke andet!

Det er på din stationær du skal gøre noget.
Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 17:10 #9
Hente IP automatisk hvad mener du ??
Hvilken ting skal der være i netværks indstillinger for windows 98 ???
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 17:13 #10
der skal være dit netkort, opkaldsforbindelse, tcp-ip (måske 2 af dem)
evt. fil og udskrift deling, microsoft netværkslogin og sikkert også windowslogon

Det er under tcp-ip du kan se om den henter ip automatisk
Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 17:14 #11
Der står at den henter IP automatisk.......men stadig virker det ikke
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 17:15 #12
og du har fuldt guiden jeg linker til!
Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 17:17 #13
Ja den guide havde jeg oz selv fundet .......ja og jeg har oz fuldt den
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 17:18 #14
Det lyder mystisk!

kan du ikke lige smide din ip-configuration fra din stationær her på!
Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 17:22 #15
Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : IFIBP
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Ja
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 3Com 3C905B-COMBO Fast Ethe
rnet-netværkskort (standard)
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-50-DA-CA-58-70
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse for automatisk konfiguration. . . : 169.254.32.15
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink XL 10/100 PC
I TX NIC (3C905B-TX)
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-50-DA-4F-3B-BE
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

PPP-netværkskort TDC Internet:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.162.81.29
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 80.162.81.29
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
      NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 17:25 #16
hvor mange netkort har din computer! der ser det ud som om du har 3? sidder dit modem til via USB ? of rså prøv at flytte dit netkable til det andet netkot for jeg kan se at ICS er aktivt!

(du har opdateret din computer ikke?)
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 17:26 #17
prøv også at se her!
http://www.eksperten.dk/spm/396415
Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 17:26 #18
som jeg sagde før, så har min stationær 2 netkort. Et til internettet og et til som er forbundet med bæbaren. Den 3 er selve internet opkoblingen tror jeg
Avatar billede hero_jee Nybegynder
04. september 2003 - 17:36 #19
fandt ud af det. Jeg fjernede alt fra netværks indstillinger på win 98 ...og satte dem på igen... og det virkede....
Avatar billede kenp Novice
04. september 2003 - 17:53 #20
humm det var nok ikke der jeg ville starte med at lede :) til at starte med, men husk at lukke her igen.
Avatar billede terry Ekspert
28. oktober 2003 - 18:59 #21
I very much doubt that hero.. intends responding let alone closing!
http://www.eksperten.dk/spm/417623?Esession=facbd399e3dc03bf777ed7e27f1fe4ed