Avatar billede apitz Nybegynder
04. september 2003 - 15:16 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Fortryd erstatning af fil

Hej

Jeg har skrevet en opgave i word xp og gemt den. På mystisk vis var filen væk da jeg nu villeprinte opgaven ud. Jeg tror måske jeg kan være kommet til at erstatte filen med en anden som har samme navn...

Mit sprøgsmål er derfor om det er muligt at gendanne den gamle fil? Hvis den er blvet erstattet burde den gamle så ikke ligge i papirkurven?

Håber på et hurtogt svar da den skal afleveres i morgen...

Hilsen Apitz
ps: jeg har Win 2k
Avatar billede hcm Nybegynder
04. september 2003 - 15:20 #1
Hvis den er blevet erstattet er den væk. Den bliver jo ikke som sådan slettet, den får bare andet indhold, og derfor er den ikke i skraldespanden. Du har ikke en back-up eller tempfil liggende et eller andet sted, som du kan redde den ud fra?
Avatar billede apitz Nybegynder
04. september 2003 - 15:21 #2
det er det jeg ikke ved hvor skulle det evt ligge...?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. september 2003 - 15:21 #3
at erstatte en fil, er den bedste måde at slette på..O/
kig i seneste filer..temp..har du prøvet at søge efter filen..?
Avatar billede apitz Nybegynder
04. september 2003 - 15:23 #4
Ja jeg har prøvet at søge efter den...
Avatar billede apitz Nybegynder
04. september 2003 - 15:23 #5
Word viser de sidste 4 filer der har været i brug, men kan man ikke få den til at vise flere...?
Avatar billede hcm Nybegynder
04. september 2003 - 15:23 #6
Jo, men den kan sagtens ha' et eller andet obskurt navn. Prøv at åbne nogen af dine tempfiler i word. Det kan være du kan finde noget der
Avatar billede hcm Nybegynder
04. september 2003 - 15:24 #7
Det hjælper ikke at vise flere... Du vil stadig få det "nye" dokument frem...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. september 2003 - 15:25 #8
hvis du dokumentet åbent..som du nok ikke har..
Men hvis, så kan du fortryde sidste handling.."ctrl-z"
Avatar billede apitz Nybegynder
04. september 2003 - 15:26 #9
Kan desværre ikke bruge ctrl-z da det er nogle dage siden jeg skrev opgaven...
Avatar billede webnord Praktikant
04. september 2003 - 15:26 #10
Du kan muligvis bruge kommandoen recover

Webnord
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. september 2003 - 15:27 #11
http://www.eksperten.dk/spm/292944
her er nogle gode foreslag.
Avatar billede hcm Nybegynder
04. september 2003 - 15:27 #12
recover er vist kun til slettede filer. Der er ikke noget at recover. Der findes en fil med det navn, men med forkert indhold. Men der sker da absolut ikke noget ved at prøve.
Har du forsøgt temp filer?
Avatar billede apitz Nybegynder
04. september 2003 - 15:31 #13
Nej hvad er stien til hvor jeg skal finde dem...?
Avatar billede hcm Nybegynder
04. september 2003 - 15:33 #14
C:\temp
c:\windows\temp
Og det kan godt hedde noget i stil med ~DF390D.tmp
Avatar billede hcm Nybegynder
04. september 2003 - 15:35 #15
men der kan også være hele worddoc's...
Hvis du går ind i Word -> Tools -> Options -> Filelocations (kender ikke lige den danske) så kan du se, hvor autorecovery files placeres. Prøv også at kigge der.
Har du prøvet at søge på bare noget af det miderste af filnavnet?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. september 2003 - 15:36 #16
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=undelete&tg=dl-2001
ellers er der et par programmer her dermåske kan klarer jobbet..?
Avatar billede hcm Nybegynder
04. september 2003 - 15:38 #17
Det er jo lidt med spredehagl, men man kan jo ligeså godt prøve...
Avatar billede hcm Nybegynder
04. september 2003 - 16:01 #18
Og et svar, hvis du kunne bruge noget fra mine indlæg...
Avatar billede apitz Nybegynder
05. september 2003 - 13:04 #19
Hej

Fik aldrig dokumentet frem igen, men skrev i stedet en ny opgave som blev næsten lige så go:o)

`Ville alligevel give lidt point som tak for jeres forslag..
Avatar billede hcm Nybegynder
05. september 2003 - 15:21 #20
Det var ærgeligt... Men takker for point