Avatar billede pantkongen Nybegynder
04. september 2003 - 14:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

80gb harddisk

Hej.

Har et sprøgsmål ang. en 80gb harddisk, jeg "battler" lidt med min kollega om hvordan man får den til at køre i nt 4.0, bios er for gammel til at detecte den og vi kan ikke komme til at taste den ind manuelt i bios. hvordan får vi den til at køre på maskinen ? og maskinen kan KUN få denne ene 80GB disk
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
04. september 2003 - 14:49 #1
Regel 1 er at huske at oprette en partion på max 2Gb som NT kan boote fra. Win NT 4 kan så vidt jeg husker kun installeres på partioner under 2Gb.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2003 - 14:49 #2
I kunne opdatere BIOS'en. Hvilket bundkort er det ?
Avatar billede pantkongen Nybegynder
04. september 2003 - 14:50 #3
har kigget på nye bios, men det er den nyeste den kører med.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2003 - 15:18 #4
Hvad er det helt præcis for en harddisk, mærke og model, og hvad er det for et bundkort, mærke og model ?
Det vil gøre det nemmere at give eksakt hjælp, med disse oplysninger.
Avatar billede pantkongen Nybegynder
05. september 2003 - 08:46 #5
Asus P2B
Daimond max plus 9 ata 133
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. september 2003 - 09:43 #6
Prøv dette "tool", som kan en hel masse med Maxtor harddiske:
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm

Men husk lige det med max-størrelsen på partitionen.
Avatar billede pantkongen Nybegynder
05. september 2003 - 09:45 #7
Jo tak det virkede :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. september 2003 - 09:48 #8
Fint.
Takker for point :-)