Avatar billede duca Nybegynder
04. september 2003 - 11:29 Der er 4 kommentarer

Klientens shares er offline

Hej!
Jeg har et setup som ser således ud:
1 Windows 2000 server, bruges som fil/print-server samt exchange server. Kører AD og er PDC.

5 Klienter, som kører Windows XP Pro, forbinder sig til serveren via trådløst net. Disse autorisere sig selv op mod serveren (domæne logon).

Dette virker sådan set fint nok, problemet er bare at en og kun én af klienterne får vist sine shares som offline (i "Denne computer" vises drevene med et rødt kryds henover drevet). Når jeg dobbelt klikker på drevet går der lang tid, men den åbner drevet til sidst, når jeg vil åbne filer på dette drev kan der svartiden være op til et min.
Er der nogen som har et bud på hvordan jeg løser dette?

P.S. Klienterne får deres shares mappet via et script der afvikles når de logger ind.
På forhånd mange tak
Avatar billede nmh Nybegynder
04. september 2003 - 11:34 #1
Afvikles scriptet på den maskine, der logger ind?

Problemerne skyldes nok at radio-forbindelsen til den maskine ikke er helt i orden på det tidspunkt, hvor scriptet afvikles.

Kommer maskinen på domænet uden problemer?
Avatar billede duca Nybegynder
08. september 2003 - 16:38 #2
Ja, scriptet afvikles på maskinen der logges ind på;
net use g: ......
du ved :)
Og ja maskinen logger på domænet uden problemer ellers. Hvad radio forbindelsen angår sidder vedkommende 5-10 meter fra AP'en, og har ikke iflg. det medflg. software en dårlig forbindelse.
Avatar billede nmh Nybegynder
08. september 2003 - 16:47 #3
Hvis opsætningen af de trådløse kort ellers er helt ens må det skyldes enten et dårligt fungerende kort eller at forbindelsen det pågældende sted ikke er god. Er det bærebare computere der er tale om?
Er der andre netkort i den maskine? Hvis ja, så disable dem.

Hvad det end er prøv at bytte om på de trådløse kort. Prøv at flytte den "syge" maskine hen til et sted, hvor du kan modtage med sikkerhed på de andre maskiner.
Avatar billede duca Nybegynder
09. september 2003 - 09:14 #4
Ok - jeg vil prøve lidt bytte - bytte leg :) .....Jeg havde ellers mistænkt windows for fejlen, at den kunne sætte shares i en slags offline mode, problemer med host resolving eller lign. Men tak for foreslaget!