Avatar billede hagler Nybegynder
04. september 2003 - 09:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SATA Problemmer

jeh har en Seagate sata 120 Gb hd og kan ikke faa den til at virke... den vil verken finde den i min bios eller i windows xp pro... har et Asus bundkort a7x8 ellers s[dan noget.... men den understooter ihertifald sata.... skriver at den ikke er fundet i min bios.. kan ikke faastaa det... har provet alt !!!
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2003 - 09:41 #1
Måske en BIOS opdatering kan klare det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2003 - 09:46 #2
Såvidt jeg husker, skal SATA først aktiveres (enables) i bios for at den kan finde noget som helst, men det er svært at give eksakt info, når du ikke skriver præcis hvilket bundkort du har. Når du har det, kan vi downloade en manual og se hvor du skal ændre noget, men indtil da kan vi kun gætte.
Avatar billede nopsen Ekspert
04. september 2003 - 13:27 #3
Under installation af windows, får du i starten mulighed for at trykke F6 for at installere drivere til scsi og herunder skal du bruge en diskette med driverne til din harddisk.. når de er indlæst, fortsætter du resten af installationen og så kan den finde din disk.
Avatar billede nopsen Ekspert
04. september 2003 - 13:30 #4
Lige en ting mere, hvis der ikke følger en driver diskette med din disk, ligger driverne til sata på cd-rommen der følger med dit bundkort. De skal så kopieres ud på en diskette, som du så bruger under det punkt jeg beskrev i det forrige indlæg.
Avatar billede kuklinski Nybegynder
05. september 2003 - 11:44 #5
Hvis du har prøvet alle de muligheder så prøv lige med et nyt Sata kabel.. der kan jo stadig være løs forbindelse i dem !!!! :)
Avatar billede hagler Nybegynder
12. september 2003 - 18:39 #6
det var et A7V8X/LAN/1394/GD ATX bundkort
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 13:28 #7
Her er manualen til dit bundkort. Såvidt jeg kan se er der en raid controller, der virker på sataportene. Prøv at se om du kan komme ind i raid-konfigurations-programmet og se om den kan se din disk.
http://www.asus.com/pub/ASUS/mb/socka/kt400/a7v8x/e1119_a7v8x.pdf
Avatar billede hagler Nybegynder
05. april 2004 - 15:29 #8
problemet er blevet løst...