Avatar billede glad_mand Nybegynder
03. september 2003 - 20:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Win ME netværksproblemer

Hej igen,
efter mine tidliger problemer med opaserv.virus, som nu er løst, går maskinen ned 3-4 gange om dagen. Den har kørt i to år uden net adgang, så da den nu kom på nettet ville jeg lige køre en windows update, og hentede 17(!) updates.
Derefter kunne den ikke kopmme på netværket. Den skriver "Windows kan ikke logge på netværket" eller har ikke adgang eller lign. Hvis jeg søger den anden PC på netværket kan den finde den(?) Den anden kan også finde den første via en søgning, men ikke via de normale netværksrutiner. Den anden kører win 98, men det er vist ikke er problemet ligger. Den er kun en mini-pc, som driver et kasseapparat.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 20:45 #1
Min erfaring med ME er at det er ustabilt og ringe programmeret. Det egner sig ikke til netværksbrug. Skift det hurtigst muligt ud med 2000 eller XP.
Avatar billede glad_mand Nybegynder
03. september 2003 - 21:06 #2
Tak bufferzone,
dit svar er i tråd med mine egne ønsker, men jeg har nogle licencerede periferals, som iflg. leverandøren ikke kan køre sammen med XP. Så selvom der er bred enighed om, at ME i bedste fald er noget bras, kan jeg stadig bruge et godt råd...
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:10 #3
Har du været forbi windows update for nylig, der kunne jo være nogle rettelser der fjernede problemet
Avatar billede glad_mand Nybegynder
03. september 2003 - 21:16 #4
Som jeg skriver i mit spørgsmål, så var det de 17 updates jeg hentede i dag, som skabte problemerne i denne omgang :-), så ja. Den virkede fint i morges (bortset fra at den går ned hvert andet øjeblik). Kom endelig igen, bufferzone
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:20 #5
Hmmm Det kunne jo være at ME faktisk er uskyldig i dette tilfælde. Netkort her en tendens til en gang imellem at opføre sig sådan. Prøv at skift dit netkort. Et helt nyt kan du få for godt 100,- kr.
Avatar billede glad_mand Nybegynder
03. september 2003 - 21:25 #6
Ja, det var måske en mulighed. Men husk at jeg stadsig kan se den anden maskine, når jeg laver en søgning under Egenskaber \ Andre computere. Og jeg kan også sagtens gå på nettet via netkortet. Så er det vel ikke stået af, eller?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:32 #7
Det er nok ikke stået helt af endnu, men det kan sagtens være i udu alligevel
Avatar billede glad_mand Nybegynder
03. september 2003 - 21:48 #8
Hmmm... jeg skifter nok til XP under alle omstændigheder. Så må leverandørerne sgu' levere nogle nye drivere eller hvad der skal til. Så bliver alt forhåbentlig godt. Min "ekspert" som skal hjælpe kommer først hjem om en måned, og jeg havde håbet på en eller anden quick-fix løsning i mellemtiden.
Sandsynligheden for, at net kortet vælger at blive sygt præcis samtidig med, at jeg opdaterer ME er godt nok ike stor, men jeg bliver til stadighed overrasket over hændelser hvor Windows ME er involveret!
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:53 #9
Jeg har faktisk før oplevet netkort give op i forbindelse med opdateringer, i hvert tilfælde 4 gange inden for de sidste år (jeg har næsten 200 maskiner i mit net og lige opgraderet til 2000 på arbejdsstationerne)
Avatar billede glad_mand Nybegynder
03. september 2003 - 22:21 #10
Tja, så taler du jo med en vis tyngde ;-). Jeg har før klaget min nød over, at maskinen efter virus problemerne nægtede at anerkende mit modem. Når den nu også laver knuder med netkortet, fandt jeg det nærliggende at give softwaren skylden. Det er måske en ide at skifte kortet; jeg har oven ikøbet et helt nyt liggende. Tak for dine kommentarer bz
Avatar billede lap Nybegynder
03. september 2003 - 23:15 #11
Ind imellem kan det betale sig at tage strømmen HELT af maskinen - altså trække power kabel ud af strømforsyningen og vente 10-15 sekunder. Hvis der er nye drivere til netkort, så har jeg opleveret flere gange, at netkortet går i baglås, så kun en hard-reset virker.
Avatar billede glad_mand Nybegynder
04. september 2003 - 12:00 #12
Tak til lap for kommentaren. Jeg er enig, der er en forskel på en genstart og en total afbrydelse. Det hjælp dog ikke i denne omgang, jeg havde prøvet. Nu har jeg imidlertid genkonfigureret netværket på begge maskiner og router, og nu er der hul igennem. Det er ikke helt iorden, men nu kan maskinerne gennemføre de daglige arbejdsopgaver. Næste stop XP!! -og aldrig mere ME
Tak for kommentarerne.