Avatar billede yakuza22 Nybegynder
03. september 2003 - 13:36 Der er 5 kommentarer

Get NT username into PHP?!

Hej alle,
Jeg har en oprettelse side, hvor man kun skal kunne komme ind på siden afhængig af hvem der er logget på Windows 2000 klienten. Altså hvis en bruger der logger på domænet og går ind på siden, skal siden checke om han er med i mysql databasen og derefter enten give adgang eller ej.

Det er grundet at brugere ikke skal huske endnu et brugernavn samt kode for sitet. Det skal selv checke udfra NT account om de har adgang eller ej.

kan dette lade sig gøre i PHP og hvordan!??

takker på forhånd.
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. september 2003 - 13:39 #1
Hvis du kører apache så gå ind på www.apache.org og søg på NTLM...
Avatar billede yakuza22 Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:34 #3
LDAP?! Jeg har fundet noget der hedder LDAP!... Jeg vil gerne have når brugere går ind på siden, bliver de checket udfra Active Directory serveren...
nogle der kan hjælpe med det?... LDAP vil engang connecte til vores DCT server!.. se kode herunder:

echo "<h3>LDAP query test</h3>";
echo "Connecting ...";
$ds=ldap_connect("172.30.50.14");  // must be a valid LDAP server!
echo "connect result is ".$ds."<p>";

>> fejlen jeg får: Fatal error: Call to undefined function: ldap_connect() in C:\Apache2\htdocs\ldaptest.php on line 16<<

anyone??
Avatar billede snowball Novice
06. oktober 2003 - 09:57 #4
Har du kompileret din PHP til at understøtte LDAP ?

Prøv evt. og læs http://www.php.net/ldap

Snowball
Avatar billede yakuza22 Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:32 #5
jeg har læst til jeg skal installere nogle pakker fra LDAP - www.openldap.org f.eks.  Men filerne er i tgz format', det er vel noget linux RPMer ikke?..
Jeg har min PHP/Apache i Windows 2000 PRO..

!??