Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 12:36 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hvad "demorecord" (internet ikon i Temporary internet files)?

Inde i Temporary internet files er der et internet ikon hvor der står "demorecord" og hvis man efterfølgende klikker på det står der "record sent". Vil meget gerne vide hvad det betyder?
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 12:53 #1
Det er efter min bedste overbevisning, en cookie som du bare kan slette
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 12:55 #2
Hvis du går på www.spywarefri.dk og henter programmet Ad Aware, installere og scanner vil den sikkert blive fjernet. Ad Aware er lavet til den slags.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:01 #3
Til dytti: Men det er en cookie som ligner et internet ikon og efterfølgende står der "record sent" (hvad betyder det). Har record ikke noget at gøre med arkiv?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:05 #4
Hvorfor er denne cookie "demorecord" lavet som et internet ikon?
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 13:05 #5
Jeg ved at Gallup har brugt den til at registrere internetbrugeres adfærd på nettet.
Dvs. hver gang der blev logget på nettet, blev der sendt oplysninger til dem (gallup)
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:08 #6
Hvilke oplysninger? Og skal man klikke på ikonet for at der sendes oplysninger eller gør computeren selv det automatisk?
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 13:09 #7
Jeg vil tro at den er lavet som et ikon, for at gøre brugeren usikker på om den kan slettes :-)

Hvis du er usikker på om du vil slette den, kan du jo prøve at lægge den i papirkurven.
Du kan så genskabe den hvis du føler at der er noget galt
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:09 #8
For der står "record sent". Er det blevet gjort eller bliver det først gjort i det man trykker på ikonet "demorecord"?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:10 #9
Ved du hvilke oplysninger Gallup får?
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 13:11 #10
Det foregår automatisk.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:12 #11
Så det ingen forskel om jeg har klikket på ikonet og der står "record sent" det er altså blevet gjort? Er det sådan det fungere?
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 13:14 #12
Jeg vil tro at det kun er oplysninger om folks færden på nettet.
Altså hvilken sider folk mest besøger.
Dermed ikke sagt at det er fra Gallup, jeg ved bare at de har brugt "demorecord"
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:16 #13
Men er det alle ens private sider man har besøgt gennem tider de kan se eller er den kun den pågældene hjemmesides?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:17 #14
For record betyder jo noget med arkiv og hvis det er ens arkiv de kan se må det jo være ens private besøgt hjemmesider gennem årene?
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 13:17 #15
Ja - alle cookies køre stort set automatisk, og er uskadelige.
De må ikke forveksles med virus.
Hvis du føler dig "udspioneret" vil jeg anbefale at indstallere Ad Aware som bufferzone omtaler
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:18 #16
hvad gør den helt præcist?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:19 #17
var det ja du sagde til det med alle hjemmesider gennem årene eller var det ja til det med den pågældende side de kan se, altså det sidste?
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 13:20 #18
den holder øje med om der er ved at blive indstalleret spyware eller cookies, og forhindre indstallation af disse
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:24 #19
Dvs. kan vi konkludere at internet ikonet hvor der står "demorecord" kan se alle ens personlige hjemmesider gennem årene eller kun at man har besøgt den pågældende hjemmeside?
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 13:30 #20
okay - helt fra bunden :-)
lad os sige at du besøger min hjemmeside som automatisk sender en cookie til dig (bare rolig - det er som regel kun kommercielle sider der gør det).
Derefter ville jeg så være i stand til at se f.eks. hvor tit du besøgte min hjemmeside, eller hvis du skal logge på min hjemmeside med password, så husker cookien dit password, så du ikke behøves at skrive det hver gang du vil se min side.
Den kunne også automatisk sende mig oplysninger om hvilken sider du ellers besøger.
Cookies er ikke nødvendigvis et onde, men de er heller ikke nødvendige for dig eller mig
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:31 #21
Hvorfor skal man som web-side ejer have lov til at se andres web-side besøg gennem tiderne? Ved du det?
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 13:32 #22
Jeps - konklutionen er, at det er de sider som du har surfet rundt på "efter" du har fået demorecord, som registreres
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:36 #23
Og hvad så hvis man har slette dem inde i "temporary internet files" kan de så se dem?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:37 #24
Bliver de sendt så snart computeren modtager denne cookie eller første hvis JEG selv åbner den?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:38 #25
den="demorecord" filen
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
03. september 2003 - 13:40 #26
Lige de to sidste spørgsmål så skal du få pointene
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 16:37 #27
beklager ventetiden, skulle på arb.
Hvis du flytter den over i papirkurven/sletter den, ja så er den færdig med at virke.
Modsat - så virker de automatisk så snart din pc modtager dem.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
26. november 2003 - 15:22 #28
tak
Avatar billede dytti Novice
26. november 2003 - 23:49 #29
ØHH - har du fået et mere "rigtigt" svar andet sted, siden du afviser mit, og i så fald hvad er svaret? (bare så jeg ved det til en anden gang)