Avatar billede pyha Nybegynder
03. september 2003 - 12:07 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Virk.dk - tsk. tsk. tsk.

Ta' et kik på den nye http://www.virk.dk - en "statsstøttet" serviceside med bannerreklamer og et (for at sige det mildt) rodet første indtryk.
Er det bare mig - eller kunne siden have haft godt af en tur gennem eksperten?
Kom med din vurdering / karakter...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. september 2003 - 12:10 #1
Siden kan ikke vises. tsk. tsk....

/per
Avatar billede therichman Nybegynder
03. september 2003 - 12:10 #2
Jeg synes det er en vildt rodet hjemmeside.
Jeg har ikke engang fundet ud af hvad Virk er endnu!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. september 2003 - 12:16 #3
Jeg synes siden virker meget rodet, og vildt uoverskuelig. Så jeg synes bestemt ikke at den er hensigtsmæssigt, så vil give dig helt ret i at den kunne trænge til en revidering/tur gennem eksperten.

Vil du have en yderligere vurdering af den?
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
03. september 2003 - 12:19 #4
Jotak!
Du har ret i, at den er meget rodet.. Man bliver helt forvirret af alle de kasser og tekster så tæt sammen!

Kunne helt klart bruge nogle råd fra exp.dk! :)
Avatar billede pyha Nybegynder
03. september 2003 - 12:24 #5
Jeg ville egentlig bare se om det (kun) er mig der er hjernedød... eller om der er andre, som ikke helt kan gennemskue den nye fantastiske side, der skal "gøre livet lettere for gud og hvermand"...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. september 2003 - 12:27 #6
Jeg anvender Java 1.3 og den nyeste browser, og aligevel virker browser valideringen ikke korrekt.

Er websitet en joke til offentligheden?

/per
Avatar billede snowball Novice
03. september 2003 - 12:38 #7
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20497

De har vist rigeligt at se til ;)

Snowball
Avatar billede jeoparty Nybegynder
03. september 2003 - 12:38 #8
for mig virker det som et projekt der er endnu en del af statens måde at ribbe borgerne på. Hvis man virkelig ville finde noget på siden ville det tage evigheder i alt det rod. Jeg prøvede mig lidt frem men blev træt i øjnene af at læse de små bokse, og de rodede reklamer.
Avatar billede dytti Novice
03. september 2003 - 12:40 #9
ude til venstre, er der et felt hvor der står "menu"
Men det hele er jo en stor menu.
Den eneste oplysning der er på forsiden, er denne lille ubetydlighed: Virk.dk samler trådene for danskere på arbejde.
Selve ideen syntes jeg dog er kanon
Avatar billede ohmish Nybegynder
03. september 2003 - 13:26 #10
Jeg kunne desværre ikke holde ud at være på siden mere en 2 minutter.

1) Alt for rodet (information overload!)
2) Aaaalt for langsom
3) Siden har ikke nogen "personlighed"
4) Selvfølgelig vil jeg ikke "installere og køre" et externt program (signatur). Hvorfor skulle jeg?

Forslag:
1) Lav en lille gruppe store lækre ikoner, der fanger opmærksomheden og viser sidens vigtigeste indhold.
2) Afskaf Java hvis muligt.
3) Pust mere luft i siden (det føles som et puslespil man ikke kan overskue)
4) Design et mere spændende logo, der hænger bedre sammen med indholdet.

Siden er muligvis nyttig når man er blevet fortrolig med den (og alle de mange funktioner/sider). Men førstegangs-indtrykket er ikke særligt tiltrækkende.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. september 2003 - 13:37 #11
Virk.dk har tilsyneladende fjernet noget funktionalitet ved jascript popup vindue. Se
http://www.eksperten.dk/spm/396291
Avatar billede brianandersen Nybegynder
03. september 2003 - 22:27 #12
"Den browser du anvender i øjeblikket er ikke understøttet på VIRK.DK"

Nej hvem bruger også safari :(

Det fede er at hele siden når at loade, det hele ser fint ud ingen bugs, og blammo så redirecter den. Har aldrig set fordelen i den slags lort. Gider ikke tjekke den i andre browsere, og hvad jeg ellers kan se fra andre folks kommentarer kan jeg jo kun dømme den som det rene fucking lorte

lort.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. september 2003 - 23:15 #13
brianandersen>Det er faktisk et datterselskab under Krak A/S, der åbenbart ikke har nogen kompetancer på webområdet. Markedschefen har mange års erfaring med internettet fra diverse webbureauer, samt en uddannelse som cand. comm. fra RUC.

Er det ikke lidt selvmodsigende? :-)

Søg på virk.dk her: http://www.asp-foreningen.dk/board.htm

/per
Avatar billede brianandersen Nybegynder
04. september 2003 - 23:40 #14
Der kan man jo bare se.

"Han har gennem de seneste 7 år arbejdet med forretnings- og kommunikationsløsninger til internettet, og har i denne periode været ansat i forskellige lederstillinger hos internetbureauerne Net Bureauet A/S og Araneum A/S."

Søgte på Araneum på google og fandt http://www.tietoenator.dk/, faktisk en rimelig fed side der enda er med xhtml og hele svineriet. At de så har omkring 100 tables er en anden sag. Flot er den da!