Avatar billede EIHP Juniormester
03. september 2003 - 11:24 Der er 34 kommentarer og
3 løsninger

mangler xvid codec

Jeg har lige fået en film af en ven, men jeg kan ikke se den pga. noget med xvid codec'en.. Hvor finder jeg den?
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 11:26 #1
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 13:27 #2
Hent hellere ffdshow. Det er en DivX/xvid decoder. Og hvis ikke du har planer om at encode dine egne film med Xvid, så er der ingen grund til at installere codec'et

http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 14:01 #3
Det kræver da et codec installeret for at se filmen... Og jo, ffdshow er et glimrende alternativ, da det indeholder flere forskellige codecs og mulighed for subtitles etc...
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 14:26 #4
hcm >> Nej, det kræver ikke et codec. FFDSHOW er et DivX/Xvid DirectShow decoding filter. Den decoder DivX/Xvid film, meget bedre en selve DivX/Xvid codec'et.
Men skal du encode, så skal du ha' selve codec'et installeret - men ikke hvis du bare skal se det i din player.
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 14:33 #5
Hmm. Der må jeg nok være uenig med dig!! Du kan ikke afspille en film uden at have det rigtige codec installeret.
"In order to play XviD movies you need to install the XviD codec, DirectX and a media player which supports the codec. " Kilde: http://www.xvidmovies.com/faq/
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 14:39 #6
hcm>> *LOL* Get you facts straight.
Har du læst på det link jeg har lagt:
http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html

specielt disse 2 linier:

<klip>

fast video decompression using optimized MMX, SSE and 3DNow! code
support for different codecs: XviD and all DIVX versions

</klip>

Hvis ikke du tror mig, så afinstaller dit Xvid codec, og installer så ffdshow. Du vil samtidig også kunne se en forbedring af kvaliteten + du har nulighed for div. indstillingerne.

I øvrigt er jeg også ligeglad om du tror mig :o) Faktum er, at det du siger ikke passer.....
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 14:51 #7
Oh well, jeg mener nu at jeg har mine facts pretty straight...
ffdshow er et glimrende program, som jeg selv bruger - ingen klager der. Men når man installerer det bestemmer man også hvilke codecs der skal installeres med programmet.
Men nok om det. eihp har fået svar på hans spørgsmål (håber jeg da)...
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 14:59 #8
lille rettelse: installeres med programmet (eller kan emuleres af programmet).
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:04 #9
hcm >> Nu må du holde op.

Jeg citere fra den officiele hjemmeside:

<klip>

...ffdshow is a DirectShow decoding filter for decompressing DIVX movies

... It uses libavcodec from ffmpeg project for video decompression (som er udviklet til Linux)

</klip>

Hvorfor skulle man installere DivX codec'et for at se en film i sin player, når ffdshow klare det for dig ?????

Og man vælger da heller ikke hvilke codecs man vil ínstallere, under installatioen.....
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:05 #10
Og så synes jeg du skal pløje den officiele side igennem:
http://sourceforge.net/projects/ffdshow
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:09 #11
<klip>

ffdshow is DirectShow decoding filter for decompressing DIVX and XVID movies using libavcodec or xvid with rich set of video postprocessing filters. ffdshow can also be used as a separate postprocessing filter for other decoders.

</klip>

Er du overbevist ??? :o)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:11 #12
På dansk:

ffdshow bruger libavcodec til at decode MPEG4 compatible film (DIVX 4, DIVX 5 og XVID)

.... :o)
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 15:11 #13
Man vælger da (skærm 4 i installationen) supported codecs... Det var hvad jeg mente med emulering...
Jeg siger jo også, at ffdshow er glimrende og vil løse hans problem, men hovedreglen er da at din player skal kunne læse formatet af en given fil, og at det løses via installation af et codec. Netop hvad jeg mente med mit citat fra xvidmovies.com

"When you install a video codec on your system it basically works as an add-on to your system with instructions how to compress/decompress video in that video format. Once you've installed the XviD codec on your system you will be able to play XviD movies using Windows Media Player or any other XviD-enabled player. " fra: http://www.xvidmovies.com/info/
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 15:12 #14
Jo jo, du behøver da ikke at tale ned til mig, bare fordi jeg ikke er helt enig med dig...
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:17 #15
men hovedreglen er da at din player skal kunne læse formatet af en given fil, og at det løses via installation af et codec. <---- Det er korrekt. Men det øjeblik du installere ffdshow, ryger libavcodec'et ind på din PC. Så hvor for også installere Xvid, med mindre du skal encode dine egne film =????
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:17 #16
hcm >> Sorry, var ikke meningen at ville tale ned til dig. Men det handler ikke om at være enige - det handler om faktum :o)
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 15:20 #17
No hard feelings :)
Jeg tror bare, at vi taler lidt forbi hinanden. Ved at installere det generelle xvid codec kan man afspille (og encode) xvid film. Men ved at installere ffdshow, får man en bedre løsning til afspilning.
Mener du at det er helt hen i skoven??
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:20 #18
Og forøvrigt, så prøv da at teste det på din egen PC. Afinstaller dit Xvid codec, og se så om ikke du stadig kan afspille dine Xvid film.
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 15:21 #19
Damn! glemte lige et lille ord...
Mener du at det udsagn er helt hen i skoven??
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 15:22 #20
"Afinstaller dit Xvid codec, og se så om ikke du stadig kan afspille dine Xvid film." Det var jo netop hvad jeg mente med emulering. Måske ikke det korrekte tekniske udtryk, men jeg tror du ved hvad jeg mener...
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:22 #21
Mener du at det er helt hen i skoven?? <<----- Nej, det er faktisk helt korrekt.
Det jeg bare vil ha' dig overbevist om, er at Xvid codec'et ikke behøvet at være installeret på din PC, for at decode et stykke film, encodet i Xvid formatet.
Hvis ikke jeg kan overbevise dig med ord, så må du jo selv teste det :o)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:24 #22
Det lyder som om vi er ved at være enige. Det som tændte mig var bare denne linie:

"In order to play XviD movies you need to install the XviD codec, DirectX and a media player which supports the codec.

Det er selvfølgelig ikke forkert, men det er heller ikke et krav.
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 15:24 #23
Jamen, så er vi jo helt enige... Og det er egentlig det vi begge har sagt fra starten. Jeg nævnte bare ikke ffshow i min første post...
Der er ikke grund til at overbevise mig. Jeg tvivler ikke på hvad du siger, men mener ikke at mit første post er forkert af den grund.
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 15:26 #24
Gad vide om spørgeren er her endnu *gg*
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:27 #25
Alle er glade :o) Og jeg er sikker på at spørger kan afspille sin film nu + han nok også har lært lidt... *lol*
Point må gå til hcm :o)
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 15:30 #26
phatlasse-> Så lige din digitalempire hjemmeside.. Det er vel trods alt et emne du ved lidt om. *s*
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:32 #27
hcm >> lidt :o) Men man lærer vel altid lidt mere...
Mit store forbillede er www.doom9.org + deres forum  -  det er bare en gude side
Avatar billede hcm Nybegynder
03. september 2003 - 15:41 #28
hmmm, ja man kan da vist godt bruge en time eller to på deres side... Man kan vel højest risikere at lære lidt ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 15:42 #29
Det kan anbefales - hvis det er der ens interresse ligger. Kig også i deres forum. Der holder virklig mange "nørder" til :o)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. september 2003 - 13:45 #30
check dette link og klik på download vidomi (vidomi er xvid afspiller)
http://www.vidomi.com/viewtopic.php?topic=7289&forum=10

Det skulle kunne afspille dine xvid film
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. september 2003 - 14:11 #31
eihp>> Har du undet ud af noget???
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2003 - 21:00 #32
cyberspace >> Det har intet med afspiller type at gøre. Med enten Xvid eller ffdshow kan den afspilles i alle afspillere.
Avatar billede hcm Nybegynder
05. september 2003 - 21:12 #33
phatlasse >>Så kører den igen :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2003 - 22:44 #34
hcm >> Nej, det tror jeg nu ikke. Det har vi 2 vist fået afklaret. Jeg undre mig bare over cyberspace's svar, når nu vi har diskuteret emnet godt og grundigt igennem :o)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. september 2003 - 12:47 #35
phatlasse>> jeg havde engang en xvid film og som jeg ikke kunne afspille/havde problemer med, men så hentede jeg vidomi xvid player og så var mit problem løst. Derfor gav jeg det ovenstående link.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. september 2003 - 09:15 #36
Takker for point - troede ellers du ikke kunne bruge mit link.

Selv om spørgsmålet er lukket så giver jeg lige nyt link.

http://www.divx-digest.com/software/xvid.html
Avatar billede tnt_jeppe Nybegynder
23. januar 2004 - 12:42 #37
Du skal bare DL Ace Mega Codecs Pack v5.95