Avatar billede roeddik Nybegynder
04. september 1999 - 16:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Diffusion

Kan man på nogen måde regulerer hvor meget diffusionen mellem to farver skal være
Avatar billede tast Nybegynder
04. september 1999 - 21:33 #1
Ja det kan man.

Lad os sige at du har to kasser en rød & en gul kasse der skal difuseres ind i hinanden.

Der er to måder at gøre det på.

Nummer 1:

læg en stroke(window - show stroke) på 0,1 mm på den gule kasse, og tryk på overprint stroke(window - attributes).

Dette gør at der kommer en tynd linie rundt om den gule kasse som vil lægge sig oven på den røde farve, da du har valgt "overprint stroke".
Det er VIGTIGT at huske at når man lægger en stroke så, lægger den haldelen af stroke farven inde i kassen og den anden halvdel uden på kassen Dvs. hvis du sætter stroken på 0,1mm så bliver den faktiske diffusion kun 0,05mm.

Nummer 2:

Du kan bruge den "automatiske" version af diffusion.(objekt - pathfinder - trap)
Her skal du først gøre de farver som du vil diffusere aktive, og så går du ind i trap menuen og stiller den til hvor stor diffusionen skal være m.m.

Det den gør er blot at lægge en ny kasse i den tykkelse du har defineret oven på det hele, og så sætter den kassen til overprint fill(samme som med stroke, her får du blot en fysisk kasse)

Håber at det giver blot et lille svar, prøv dig frem og se hvad der sker.

Tast
Avatar billede skjoldby Nybegynder
21. oktober 1999 - 19:55 #2
Accepter bare svaret. Det er fuldstændig rigtigt besvaret...
Avatar billede flmmng Nybegynder
22. oktober 1999 - 22:11 #3
Ja for pokker accepter det dog ....
Avatar billede tast Nybegynder
22. oktober 1999 - 23:41 #4
Man må håbe at jeg har ret, da jeg arbejder med Illustrator & diffusioner til dagligt:-)
Avatar billede skjoldby Nybegynder
22. oktober 1999 - 23:45 #5
Det gør jeg også og jeg bruger samme måde... - Det er bare irreterende at der ikke bliver accepteret. Det er over en måned siden du har svaret.
Avatar billede tast Nybegynder
22. oktober 1999 - 23:57 #6
Ja,- men jeg kender det selv. Jeg har før stillet et spørgsmål og så får man lige travlt med alt muligt og glemmer at acceptere!!!!
Så jeg tar´ den med ro(da jeg ikke er et hak bedre selv!!!!!)

Er du også i den grafiske branche?
Avatar billede skjoldby Nybegynder
23. oktober 1999 - 00:05 #7
Jeps
Avatar billede skjoldby Nybegynder
23. oktober 1999 - 00:14 #8
Fedt svar ikke? Det var ikke med vilje.
Avatar billede tast Nybegynder
23. oktober 1999 - 00:28 #9
Jo, jeg tænkte,- Hmmmmmm hva faen´ skriver man til en sådanne en besked:-), så jeg opgav!!!!!
Avatar billede skjoldby Nybegynder
23. oktober 1999 - 00:33 #10
Det var mit svar jeg synes der var fedt. Se ude til venstre kl. 00.05.32.
Avatar billede tast Nybegynder
23. oktober 1999 - 00:42 #11
Okay dokay!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
20. november 1999 - 23:37 #12
skjoldby og tast >

...hvad laver i ??

Rentegnere..?  Illustratorer..?
Repro-folk..?

..det lader jo til at i ved hvad i taler om.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
21. november 1999 - 13:16 #13
Jeg vil kalde mig grafiker/dtp'er/rentegner og sidst men ikke mindst webdesigner. Kært barn har mange navne ikke?
Avatar billede bitnissen Nybegynder
04. juni 2000 - 01:49 #14
tihi

hvor arbejder i ? -i byernes næstbedste by Århus, som andre fornuftige mennesker ? =)