Avatar billede bmattila Nybegynder
03. september 2003 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdater Access database med ny værdi i eksisterende data ?

Jeg har en kundedatabase, hvor jeg har oprettet en ny kolonne, hvor jeg ønsker indsat en standard-værdi. Problemet er, at jeg via søg og erstat ikke kan indsætte data, idet der ingen værdier findes i tabellen. Jeg har forsøgt at søge med (søg) "" og erstat med f.eks. "XYZ" og det kan man naturligvis ikke. Hvad gør jeg ? Findes der en kørsel, hvor jeg kan få indsat data i "kolonnen" ?
Avatar billede mugs Novice
03. september 2003 - 10:37 #1
Du kan lave en opdateringsforespørgsel
03. september 2003 - 10:40 #2
Lav en opdateringsforespørgsel med denne SQL (tilpasset med de rigtige tabel- og feltnavne):

Update [Din tabel] Set [Dit nye felt] = "XYZ"
Avatar billede mugs Novice
03. september 2003 - 10:41 #3
Åbn db i databasevinduet > Forespørgsler > Ny.

Du kommer nu ind i forespørgslens Designgitter. Hent din tabel ind i forespørgslen samt det felt tomme nye felt. I menuen forespørgsler > Opdatering > Vælg den forespørgsel der skal opdateres. Kan godt være den samme, som du valgte tidligere. Du vil nu se, at Access foreslår, hvilket felt der skal opdateres i designgitteret's linie 2opdateres til".

Du kan indsætte kriterier, hvis du henter flere felter ned i Designgitteret og i kriterielinien indsætter et kriterie.
Avatar billede mugs Novice
03. september 2003 - 10:43 #4
...hvor jeg ønsker indsat en standard-værdi

Hvis du med dette mener en standardværdi for nye poster, kan du indsætte dette i tabellen. Men det gælder KUN for nye poster.
Avatar billede bmattila Nybegynder
03. september 2003 - 11:06 #5
Til Mugs - hvordan tildeler jeg 30 points - og gerne mere for den gode hjælp
Avatar billede bmattila Nybegynder
03. september 2003 - 15:47 #6
Opgaven er løst - tusinde tak for hjælpen !
Avatar billede mugs Novice
03. september 2003 - 17:28 #7
Selv tak.