Avatar billede zibar Nybegynder
04. september 1999 - 15:35 Der er 23 kommentarer

Mærkelig mønstre med Voodoo 2

Jeg har så´n et dejligt 3Dfx -kort...
Creative Voodoo 2 3D blaster.
Men når jeg spiller spil med mit voodoo -kort, så laver den nogle mærkelige mønstre, streger der grønne gule osv...
Skide Trælst..!
Håber nogen gider at hjælpe mig!
Avatar billede wip13 Nybegynder
04. september 1999 - 15:55 #1
er det i bestemte spil?? eller er det altid?
Avatar billede zibar Nybegynder
04. september 1999 - 15:57 #2
De spil jeg har problemet i er:
Quake 2
Quake 3
SiN
Dungeon Keeper 2
Half Life
Thief
Avatar billede zibar Nybegynder
04. september 1999 - 16:09 #3
Og en masse andre spil...
Jeg går lige offline, men jeg vil gerne have alle de svar i har..
Jeg kommer måske online kl. 18 - 19
Avatar billede wip13 Nybegynder
04. september 1999 - 18:27 #4
jeg havde også engang sådan et problem, men det skyldes at de spil jeg spillede ikke var helt originale, så hvis du sidder med en cracket version kan det være derfor.
Avatar billede zibar Nybegynder
04. september 1999 - 18:31 #5
Det er ikke en cracket version, men en brændt version.... *SSS*
Men den gør det samme i en original Quake2
Avatar billede mentor Nybegynder
04. september 1999 - 19:37 #6
Dit problem KAN skyldes møg på kortets kontaktflader. Gør som følger:
1. Stjæl en ny skuresvamp.
2. Puds det øverste lag møg af kortets kontaktflader.
3. Prøv at spille igen.

Virker det ikke, så undersøg om dit bundkort er PCI 2.1 kompatibelt (får kortet rent faktisk al den strøm det behøver), er det det, vil jeg mene du har været uheldig at få et kort med def. ram på...
Avatar billede zibar Nybegynder
06. september 1999 - 11:45 #7
Jeg kan da lige prøve det.
Men kan ikke helt tro at det virker.......!
:-)

/Zibar Freak
http://www.zibar-freak.subnet.dk
Avatar billede zibar Nybegynder
06. september 1999 - 21:37 #8
Nej det funger ikke......
FØJ...!
Det er pissetrælst jeg har lagt breve ud i nyhedsgrupperne nu.....
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
07. september 1999 - 08:42 #9
Det lyder mere som om du skal prøve at få fat i en opdateret driver både til dit grafikkort og dit motherboard !!!

Jeg har selv haft fejlen med et Woodoo Banshee på et soltek-kort, hvor det hjalp med nye driverer og glide
Avatar billede zibar Nybegynder
07. september 1999 - 09:45 #10
hm hm hm hm......
Ja jeg har hentet flere forskellige driver....
Jeg brugte først den jeg fik med Voodoo-kortet....
Så hentede jeg en på nette, og jeg har lige hentet den nyeste...
Så hmmmmmm...............
Flere ideer..
Jeg har også prøvet at sætte nogle flueben inde under avanceret... under Direct 3D Fordi det er kun problemet under direct 3D, men ikke under Glide...
FLERE IDEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Zibar Freak
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
07. september 1999 - 10:01 #11
Har du set efter om DirectX finder nogle problemer med kortet ???
Avatar billede zibar Nybegynder
08. september 1999 - 11:55 #12
Nej DirectX finder ikke nogle problemer med kortet...
Det er virkelig skod.... Jeg kører med DirectX 6.1 og har prøvet det med 5.0éren..........
HEEEEEEEELP MEEEEEEE
:-S
Avatar billede zibar Nybegynder
08. september 1999 - 11:57 #13
Jeg har kraftedeme sat 300 point på spil, kom med nogle gode forslag.....
Avatar billede sunesune Nybegynder
10. september 1999 - 10:37 #14
Har du overvejet at få det byttet?!?
Mit TNT 2 kort gjorde det samme under OpenGL, og det fik jeg byttet.

Har du overclocket din CPU?
Avatar billede zibar Nybegynder
11. september 1999 - 12:26 #15
FÅ DET BYTTET?!?!?!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
14. september 1999 - 09:07 #16
Beklager men jeg kan ikke hjælpe remote !
Det lyder som om du skulle gå tilbage til forretningen med det som Sunesune foreslår !!
Avatar billede hanseman Nybegynder
15. september 1999 - 12:52 #17
Hvis din PC er overclocked så kan det skabe problemer med din grafik!
Har du tjekket om de spil du bruger kører OpenGL og har du installeret OpenGl drivers??
Prøv at geninstallerer dit kort og brug de originale drivers, hvis dette ikke hjælper, så prøv at finde opdaterede drivers til dit kort!
Tjek evt. også om dit kabinet er kølet ordentligt!
Held og lykke
Avatar billede zibar Nybegynder
17. september 1999 - 08:19 #18
Ja alt det har jeg prøvet Hanseman, prøv at læs nogle af de gamle beskeder..
Tumbe.....
Avatar billede hanseman Nybegynder
17. september 1999 - 22:17 #19
Spørgsmålet er hvem der er tumpen?
Jeg mener:
1. mit Voodoo2 kort kører fint!
2. Når jeg har problemer med min teknik sviner jeg ikke fremmede til bare fordi de giver gode råd!

Så selv TUMPE!
NAR med med mærkelige streger på skærmen - det er velsagtens fordi du ikke kan finde ud af at samle en ordenlig computer  eller for du er en af de der skide konfirmanter med tekniksnak og ingen viden!
Avatar billede hanseman Nybegynder
17. september 1999 - 22:23 #20
Jeg HAR læst de tidligere kommentarer og råd - men tumper som dig selv fatter vel ikke at deres lort sandsynligvis er i stykker  - siden det ikke virker uanset hvad du prøver!!!!
Du har heller ikke på noget tidspunkt gjort opmærksom på om du har haft overclocket din lorte PC eller om du har en opdateret bios rev.!!!

Så lyt til sunesune og få dit kort byttet!!!

AMATØR
Og desuden er din hjemmeside uoriginal og gri
Avatar billede zibar Nybegynder
19. september 1999 - 09:44 #21
HALLO!!!!
Jeg har skrevet at spillet køre med Direct3D.
Det er netop det som jeg mente....!
Og desuden er jeg ikke AMATØR, hvad fanden tror du at denne her www.eksperten.dk er oprettet for? "TADA!!!! KOREKT FOR AT HJÆLPE FOLK MED SINDSYGE PROBLEMER....."

Jeg har forresten fundet ud af noget, hvis jeg køre med DirectX 5.0, og mine gamle VOODOO2 -drivere så er der ikke så meget huskemsnusk.....!
Avatar billede hanseman Nybegynder
19. september 1999 - 20:23 #22
OK så har vi vist fået luft begge to!

Jeg har selv et VooDoo2 kort, som har lavet en gevaldig masse GED med OpenGL - Når jeg kørte QuakeIII fike jeg fornemmelsen af at blive WARPET 200 lysår bagud, når jeg bevægede mig frem ad og visaversa!!!
Så configurerede jeg mit kort til kun af håndterer GLIDE og valgte istedet at bruge mit ATI Rage Fury kort til D3D!
Det løste problemet (altså sådan nogenlunde! Jeg kunne jo satdig ikke bruge mit 3Dfx kort til D3d uden det der bøvl!!!)
Jeg downloadede derfor hele lortet 1 gang til og lavede en Clean install af win98 og hele lortet - og så var der ingen problemer!!!

Hvilken konfiguration har din PC?
En af mine venner havde nemlig ca. de samme problemer med et nyt mainboard der havde Ali chipset!!! Han fik det byttet til et Abit Bh6 der har ICS, Winbond og Intel Chipset istedet og pist væk var problemerne!!!

Give lidt flere detaljer mht. Hardware og software (dvs. drivers o.lign) og så prøver vi én gang til med alle vores gode råd!

Venlig hilsen
Hanseman
Avatar billede moritz Nybegynder
12. april 2001 - 16:18 #23
har du nyeste driver?
det kan jo have noget med det at gøre?