Avatar billede dawn Nybegynder
02. september 2003 - 19:03 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

C.D.rom

Jeg er nu blevet jaget rundt med fem gange, kan nogen hjælpe mig med at lære at få mine dokumenter over på C.D. Jeg er "jomfru" hvad computer angår, og må åbenbart ikke give nogen point.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
02. september 2003 - 19:05 #1
Det er for dårligt at man ikke kan komme i kontakt med den som "ejer" denne side. Hvorfor skal jeg straffes når jeg bare gav store point til en som var så sød at tale dansk til mig?
dawn
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
02. september 2003 - 21:29 #2
Hej Dawn,

tag det roligt - der er også hjælp uden point. Jeg har kigget lidt på dine andre problemer du har lagt ind, og et par gode råd er:

- Beskriv hellere for meget end for lidt - og beskriv helst lidt teknik, hvis du kan slippe af sted med det.
- fortæl hvad det er du har forsøgt og hvad du vil opnå. Vil du brænde musik CD'er eller flytte dokumenter?

Jeg kan gætte mig til at du kører Windows 98 og gerne vil bruge programmet 'NERO' til at skrive brændbare CD'er med... korrekt?

Der fulgte måske en CD med din CD-brænder. Den hedder typisk Nero eller Easy CD-Creator. Har du stadig den CD?

Hvis du har den, så skal du sætte CD'en i, og trykke 'næste' eller 'next' til der står 'udfør' eller 'finish'.

Derefter skal du gå ind under start - programmer - nero og starte brænderprogrammet op.

Overvej evt at bruge CDRW - med andre ord - 'gen'-brændbare skiver. De virker meget mere som gammeldags disketter, kan bruges igen og igen, og er derfor billige til backup, undskyld sikkerhedskopier....

MVH

Henrik
Avatar billede dawn Nybegynder
03. september 2003 - 12:11 #3
Hej Henrik, Jeg var en A-student i engelsk, så du kan godt tale engelsk til mig. Jeg har 1050 sider som jeg gerne vil have over på en back-up C.D.(de er faktisk skrevet på engelsk), med hensyn til den CD du efterlyser, har jeg kun en der hedder Nero 5.5 + update Nero Express. Jeg vil udskrive dit svar og studere det. Tak for at du gad at svare mig, du skal få besked når jeg ved en smule mere om, hvad jeg ikke ved - hvis du fangede den.
Mange hilsner dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
03. september 2003 - 12:24 #4
Til Henrik, Tak jeg fik dit andet svar, jeg kan se at jeg lyder irriteret, det er ikke sådan ment, det er blot frustrende, noget helt andet, hvordan skal jeg nogen sinde få nogle point at give ud af, med mindre nogle gerne vil have lidt engelskundervisning, og det er et helt andet forum ? Nå, jeg vil træde varsomt ud i dit foreslag m.h.t. C.D.-brænding.
mange hilsner dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
04. september 2003 - 16:29 #5
Til henikmoller, Jeg tør ikke rigtig gøre noget som helst, da jeg ikke ved om jeg har far i den rigtige "install.CD" . Det jeg mente med at tale dansk til mig er at jeg ikke forstår computersprog - endnu. Hvad sker der hvis jeg sætter en forkert CD i ? Og hvorfor hedder det "brænding"?  Siger det hele "puuf" hvis jeg gør noget forkert? Jeg kan give dig mine sølle 15 point hvis du kan hjælpe mig. Som sagt har jeg downloaded et "NeroEkpress"-program, som kun giver mig side op og side ned med koder, jeg forstår ingenting, for at sige det direkte, og jeg vil sætte pris på hvis du vil fortælle mig ærlige, at jeg er for "umoden" til at du kan hjælpr mig - okay?
hilseb dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
04. september 2003 - 16:31 #6
Også kan jeg ikke en gang ramme de rigtige taster, sorry!
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
04. september 2003 - 17:12 #7
Til Henrik, jeg har nu install, tre underlige ting fra Nero, med det resultat at min computer ikke ville i gang igen, Jeg har dog mere tålmodighed end de fleste og måske angst for at have mistet noget, så jeg blev bare ved med at "reset" og det må man ikke. Om jeg kan bruge det til noget må vise sig. Jeg har gjort som du sagde.
Hilsen dawn, nu gider jeg ikke skrive til jer mere, når I ikke svare.
Avatar billede robotten Praktikant
05. september 2003 - 09:14 #8
Jeg kan godt forsøge med at hjælpe ;)
Hvor har du downloadet de progrmmer? Er det muligt du kunne sætte linket ind her? Så kan jeg se, hvad du pt. har gang i af programmer.

Der findes også et hav af andre brænderprogrammer, så vil Nero ikke lige virker (selvom det er det bedste program), så kan et andet sikkert.
Avatar billede robotten Praktikant
05. september 2003 - 09:15 #9
ps: Folk vil gerne hjælpe dig, du kan bare ikke forlange hjælp fra dag til dag ;)
Avatar billede dawn Nybegynder
05. september 2003 - 12:24 #10
Okay, sorry, jeg bliver somme tider en smule "hys", når jeg ikke kan finde ud af det, og da jeg install, Nero, gik min computer ned, så nu må jeg se på - "Press any ..." hver gang jeg tænder for computeren.
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
05. september 2003 - 12:28 #11
Er det ikke bare at lade win98 køre færdig med scandisk, så gør den de tikke mere?

Og så vidt jeg ved, kan de rikke hentes en fuld version af Nero på deres hjemmeside. Kun opdateringer. Så det kan være derfor, det ikke virker?
Avatar billede dawn Nybegynder
05. september 2003 - 12:30 #12
Til robotten, jeg har downloaded NeroExpress_eng, jeg kan desværre ikke finde ud af at sende det til dig på denne måde, måske privat, jeg ved ikke. Under alle omstændigheder har jeg din adresse.
Ja, jeg er umulig.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
05. september 2003 - 12:40 #13
Vi skriver på tværs af hinanden, så nu vil jeg lige vente til jeg finder ud af om du har modtaget hvad jeg sendte til dig privat.
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
05. september 2003 - 12:44 #14
Jeg kikker på det.
Avatar billede robotten Praktikant
05. september 2003 - 12:44 #15
kigger...  *staveplade uddeles gratis ude bagved*
Avatar billede dawn Nybegynder
05. september 2003 - 20:54 #16
Opfattet, tak!
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
07. september 2003 - 16:15 #17
Okay, du har afvist mig, uden at afvise mig eller hvad? Det kan også være lige meget.
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
11. september 2003 - 11:24 #18
Husk at afslutte her igen *s*
Avatar billede dawn Nybegynder
11. september 2003 - 12:14 #19
Er opfattet, og tak for hjælpen.
dawn
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. september 2003 - 20:12 #20
Hejsa,

Jeg kan se at du har fået hjælp fra Robotten, virker alt nu?

MVH

Henrik
Avatar billede robotten Praktikant
11. september 2003 - 21:05 #21
Jeg tror vist, det hele blev meget omfangsrigt, når det kom til stykket. Det ene løste problem førte et hav af andre med sig, så har kørt lidt mail suppport den sidste tid.

Men dette problem blev løst med Nero, et program jeg synes er godt. Måske ikke så brugervenligt - men godt ;)
Avatar billede dawn Nybegynder
11. september 2003 - 22:18 #22
Det synes jeg også, når min computer altså holder op med at gå ud hele tiden. Alt er okay so far.
kærligst dawn
Avatar billede henrikmoller Nybegynder
11. september 2003 - 23:01 #23
måske skulle i tjekke for spyware - hvis der er hotbar på maskinen kan kun guderne vide hvad maskinen foretager sig.

Ad aware fra lavasoft.de anbefales.

God fornøjelse og held og lykke!

Henrik
Avatar billede robotten Praktikant
12. september 2003 - 18:18 #24
Avatar billede dawn Nybegynder
12. september 2003 - 18:46 #25
Har kigget på din adresse, alt koster penge, jeg må vente til der er gået et par måneder. Jeg har i øjeblikket et af de frie som muligvis ikke er meget værd, men det er vel bedre end ingenting?
Eller hva'?
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
14. september 2003 - 18:07 #26
Spybot er gratis, anvender det selv. Du kan donere nogle penge, hvis du selv synes det. Og der er mulighed for, at vælge dansk sprog i menuerne.
Avatar billede dawn Nybegynder
14. september 2003 - 18:11 #27
Okay, jeg forsod bare noget andet, de ville have mit kontokortnr. da stod jeg af, men jeg kan da prøve igen.
hilsen dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
14. september 2003 - 19:02 #28
Til robotten, jeg prøvede igen, min pc gik ned og jeg fik at vide at der snart ikke var flere styrersystemer tilbage. Den er helt gal, måske skulle vi flytte over i "fri debat"? Jeg har ellers oprettet et spørgsmål til dig med sølle 30 point, men jeg forstår hvis du er træt af mig, jeg husker ikke en gang hvor jeg har lagt det, og nu får jeg heller ikke post fra mit andet forum mere, det hele går op i røg.
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
14. september 2003 - 20:22 #29
Ja, det kan jeg forstå.
Husk at ligge referencen herinde, med det andet spm., du har lavet. Det er ikke sikekrt, jeg lige selv vil falde over det. Men hvis du finder, så bare luk det igen, det er ikke pointene der tæller i længden, men den givne hjælp.
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2003 - 20:27 #30