Avatar billede musebo Nybegynder
04. september 1999 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lad brugere skrive til a: med Auto-mount...

Hej.

Jeg har problemer med at lade mine brugere (ikke root!) skrive til a: drevet samtidig med at disketterne auto-mountes / unmountes (autofs).

Jeg kører RedHat 5.1 og har generelt begrænset systemet meget (bl.a. køres Netscape som window-manager) for at gøre det enkelt og driftsikkert (= ingen "ballademagere"!). Derfor er det vigtigt, at a: drevet er let og smertefrit at komme til - også for folk, der ikke kender Linux og derfor ikke tænker over mount / unmount.

Er der nogen, der har fået dette til at virke? Så ville det værer rart, hvis du/I ville dele "opskriften" :-)

Venligst,

Thomas.
Avatar billede gozar Nybegynder
05. september 1999 - 01:35 #1
Du skal tilføje a drevet i /ect/ftabs og og give fuld adgang
Avatar billede gozar Nybegynder
06. september 1999 - 12:42 #2
Sorry.. Mener fd0 drevet
Avatar billede softice Nybegynder
16. oktober 1999 - 17:23 #3
sådan som jeg vile gøre det var at gå in
i filen /etc/auto.misc og sætte automounteren til.. dvs hver gang at nogle går in i /mnt/floppy mounter den selv disken og umounter den eftre noget tid..

evt lave en ln -s /mnt/floppy /a

(Jeg ved ikke om man må lave  en "/a:")

evt en løsning..

- Soft