Avatar billede slot Nybegynder
02. september 2003 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mobiltelefoner, hvad betyder funktionerne?

Hejsa, jeg har lige bestilt en Sony Ericsson T610. Men jeg har da fundet ud af, at der er en masse funktioner, jeg ikke ved hvad der betyder.

F.eks:

AMR (Adaptive Multi-Rate voice coding)
Alarm med snooze-funktion (snooze??)
Bogmærkelager (URL-hukommelse)
Connected Line Identity Presentation (COLP)
E-OTD (Enhanced Observed Time Difference)
OTA provisioning
Telefonlås (??)
Sync ML
RS232-understøttelse

Ja ved i hvad noget af alt det betyder?

På forhånd tak.

Best Regards
Christian Slot
Avatar billede viciodk Praktikant
02. september 2003 - 14:42 #1
Telefonlås = deaktiverer tastaturet, så du ikke kommer til at ringe op mens telefonen ligger i lommen. Du kan så aktivere det igen ved f.eks. at holde # længe inde og trykke på Yes når der spørges om du vil åbne tastaturet igen.
Avatar billede viciodk Praktikant
02. september 2003 - 14:43 #2
E-OTD vil jeg tro er tidssynkronisering med en server, så uret altid går korrekt.

Bogmærkelager: Hmm, en slags History til WAP-sider lige som man kan se gamle siders adresse i adresselinjen i Internet Explorer.
Avatar billede the_collector Novice
02. september 2003 - 14:46 #3
Snooze betyder slumre, dvs at alarmen går igen efter et vist tidsrum. Bogmærkelager er det samme som foretrukne i IE. AMR er en måde talen komprimeres på i telefonen inden den sendes. RS232 er en port http://www.camiresearch.com/Data_Com_Basics/RS232_standard.html.
De sidste kan du sikkert få uddybet på Sony-Ericsons hjemmeside.
Avatar billede jeoparty Nybegynder
02. september 2003 - 14:47 #4
Alarm med snooze-funktion (snooze??) = en limited timer som efter uret( mobil i dete tilfælde) har ringet første gang, kan du klikke på snooze knappen og "lige ligge" 10 min mere før den ringer igen. du kan trykke snooze knappen igen for at få 10 min mere etc...Normalen er 10 min, men kan være alt fra 1-20 min alt efter typen.
Avatar billede viciodk Praktikant
02. september 2003 - 14:48 #5
Snooze: Når telefonens alarm ringer om morgenen og du godt lige vil sove 5 minutter længere, så trykker du på snooze knapper og så ringer alarmen igen lidt senere. :)
Avatar billede viciodk Praktikant
02. september 2003 - 14:49 #6
Nå okay :) Så er snooze vist blevet uddybet godt nok :)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. september 2003 - 14:51 #7
telefon lås er hvis du lav lave noget i telefonen (fx på min hvis man skal slætte alle nummerne skal man bruge det) og til tastatur er det tastatur lås alså ikke telefon lås