Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. september 2003 - 14:31 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

aktiver windows xp

jeg har aktiveret xp 1 gang men efter jeg har haft formateret min pc og installeret xp kan jeg ikke aktiver den da jeg skulle ha brugt den for mange gange ?!?! hvad skal jeg gøre. vil ikke til at ringe til MS

er der ander der har haft samme problem
Avatar billede pkrasmus Nybegynder
02. september 2003 - 14:44 #1
XP skulle være smart nok til at gennemskue at det er den samme computer du vil registrere XP på så der burde ikke være et problem. Har du skiftet mange af komponenterne ud?
Hvorfor vil du ikke ringe til MS? Det ville da være det nemmeste!
Avatar billede ird Praktikant
02. september 2003 - 14:49 #2
Oplysning fra Microsoft ang. aktivering/registrering:
"Hvis du installerer Windows XP på den samme computer ved hjælp af den samme produktnøgle, er der ingen grænser for antallet af aktiveringer".
"MPA kan tolerere en vis udskiftning af hardwarekomponenter, da der tillades en vis forskel mellem den aktuelle hash-værdi og den hash-værdi, der oprindelig blev aktiveret. Brugerne kan udskifte hardwarekomponenter uden at skulle aktivere produktet igen. Hvis brugerne foretager markante udskiftninger af hardwarekomponenterne, måske over lang tid, skal de evt. aktivere produktet igen. I så fald skal brugerne evt. kontakte en Microsoft-kundeservicemedarbejder telefonisk for at udføre aktiveringen." - og der kommer bøvlet ind i billedet.

Iøvrigt er en OEM licens tilknyttet en bestemt maskine (Derfor ægthedsbevis til at klæbe på maskinen), så den begrænser nok mere i hardwareudskiftning - vil tro at den brokker sig hvis man skifter bundkort f.eks.
Avatar billede ricky Nybegynder
02. september 2003 - 14:50 #3
Det er meget nemt at ringe til MS og det er det der skal til om du kan lide det eller ej.

Du kan kun undgå det ved at bryde MS licensbetingelser og således kan du ikke hente yderligere hjælp her.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2003 - 14:54 #4
der ligger en fil du kan bruge, skal lige finde den på nettet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2003 - 14:56 #5
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. september 2003 - 15:00 #6
kan man hente filen på nettet
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2003 - 15:01 #7
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2003 - 15:02 #8
nej, du skal bruge din egen og kan du ikke finde den er der kun en ting at gøre, nemlig at registrere den igen, ring til M$
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 15:10 #9
Ricky -> Det er ikke meget let at ringe til MS ... Jeg sidder i samme båd som "game tracker" da jeg har skiftet hardware en gang for meget ... Først sidder man i telefonen og venter et kvarter til halv time, derefter skal man læse en latterligt lang kode op, derefter skrive en latterlig lang kode ned og aktivere windows, hvis man ellers har læst og tastet korrekt...
Godt være at telefonopringningen er gratis men det er min tid ikke... Noget l**t hvis man er typen der relativt ofte reinstallerer...

Det er noget BØVL... Og jeg har betalt 2.400,- for det...

Jeg kunne også ringe til KIA og fortælle dem at jeg kommer benzin på bilen så de ved hvor mange gange jeg fylder på...  Skifter jeg oktan for tit, svejser de benzin dækslet fast og beder mig kontakte værkstedet for at få den fyldt op...
Avatar billede ird Praktikant
02. september 2003 - 15:16 #10
Fuldstændig enig vic256
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 15:22 #11
Hmm.. ;-) ... Jeg glemte at nævne at man desuden skal taste igennem nogle menuer på telefonen, er man uopmærksom et øjeblik, kan man derefter begynde forfra igen... Derefter kommer man igennem til en M$ medarbejder der nogle gange taler så gebrokkent dansk at det er en PIIIINE at komme igennem de lede lange koder....

Håber det koster M$ en formue at have folk til at sidde og yde denne "service"...
Avatar billede wickedd Juniormester
02. september 2003 - 15:25 #12
Skummelt ... Jeg har lige installeret nyt grafikkort, ny harddisk og flere ram.
I næste uge kommer mit nye bundkort og cpu.. Så skal jeg sikkert til det samme, skod!
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. september 2003 - 15:26 #13
knækker squ snart den skide cd
Avatar billede glacier Nybegynder
02. september 2003 - 15:29 #14
Ring til MS... LANGT det nemmeste.. når du så får valg mulighederne om hvad du vil (tast 1,2 osv.) taster du 5 selvom du ikke for muligheden. Så bliver du stillet direkte igennem til et MS konsolent som kan hjælpe dig med at registrere XP ( du skal læse en installation's id'en op, og der efter får du en aktiverings nøgle). Hvis du gør det tager det ikke mere end 5 min.
opkaldet er gratis!
Avatar billede glacier Nybegynder
02. september 2003 - 15:30 #15
og MS har fået konsulenter der snakker godt dansk !

(har selv lavet denne prosses MANGE gang)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 15:35 #16
Det har jeg også... Jeg har desværre ikke samme gode erfaring med hverken svar tider eller danskkundskaberne... Det er tilsyneladende individuelt..

Hvorfor tror du der findes Corporate Editions??? Fordi institutioner/firmaer ikke tager den slags sh*t fra en producent... Men privatbrugere må tilsyneladende leve med det...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 15:39 #17
Det skal iøvrigt slå´s fast at det ikke er det, at man skal aktivere produktet jeg har det helt så skidt med, det er MÅDEN det foregår på... Hvis alt kørte automatisk på nettet som før 3 major hardwareændringer ville jeg have det fint med det....
Avatar billede ricky Nybegynder
02. september 2003 - 15:45 #18
vic256>> så brug noget andet ;)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 15:51 #19
Jeg ville gerne.. Men med det software jeg kører med har jeg ikke rigtigt noget valg... ;-) Men det vidste du vist godt :-) Kører dog lidt Linux ved siden af...

En anden ting, Windows XP er efter min mening et rigtigt godt produkt og LANGT den bedste Windows version hidtil... Det er blot det aktiveringscrap efter 3 major changes der gør mig varm i hårrødderne ;-)
Avatar billede ricky Nybegynder
02. september 2003 - 15:52 #20
tjah :)

så kig på retaxes indlæg - det ser ud til at man kan undgå det.
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 15:58 #21
Hmm.. Jeg benytter mig allerede af et lignende princip grundet min frustration ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2003 - 16:03 #22
det lille tip ligger rigtig mange steder, jeg har blot peget på 2 af linkene.
Avatar billede ricky Nybegynder
02. september 2003 - 16:16 #23
retaxes>> prøver du dermed at sige at vi er så tungnemme, at vi skal have det samme tip MANGE gange ? ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2003 - 16:21 #24
ja ;o)
der er stort set ingen der har kommenteret det tip!
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. september 2003 - 16:41 #25
har lige bestildt mandarke 9.0 boxed hjem
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2003 - 17:03 #26
hvad så game_tracker, lukker du spm.?
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 18:24 #27
game tracker -> Hvor har du fundet Mandrake 9 boxed henne ? Og hvad skal du give for den ? Har selv download-udgaven men vil gerne have nogle af ikke-opensource programmerne med...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 18:26 #28
Ok.. så kommenterer jeg lig tippet... Det er ok og virker med mindre man igen har skiftet hardware, så er checksummen dannet på grundlag af hardwaren for forskellig med filens igen og aktivering igen påkrævet :-(  Meeeen jeg har selv benyttet en anden mere lyssky metode med min lovligt indkøbte XP :-)
Avatar billede ricky Nybegynder
02. september 2003 - 18:32 #29
Avatar billede ricky Nybegynder
02. september 2003 - 18:33 #30
gametracker>> så vidt jeg kan se er seneste version 9.1 ???
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 18:34 #31
Uha et guf-link... takker :-)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. september 2003 - 18:35 #32
vic256> købte den sidste på http://www.linuxpusher.dk/ for 100,- men du kan få 9.1 for 650,- (sparede lige 550,-)

ricky> tja men giver 100,- for 9.0 og 650,- ofr 9.1
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 18:38 #33
Der er ikke så stor forskel på de to versioner medmindre man vælger KDE/Gnome som windowsmanager .. Meeen en rigtig pioner bruger da enlightenment eller blackbox ;-)

ricky -> Man kan få 9.0 til en flad 50,- med manualer og alle fløjter mens den nye 9.1 er noget dyrere ... Samme store dif går op til Pro suite udgaven ;-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 18:39 #34
takker game tracker :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2003 - 09:50 #35
takker tracker