Avatar billede kusine Nybegynder
21. december 2000 - 11:08 Der er 13 kommentarer

Problemer med synkroinsering af PALM Vx

Palm Vx installeret på NT 4.0 kan godt synkronisere med Indbakke i Outlook 97 men ikke med kalender og kontaktpersoner.

Fejlmeddelelse: Your Handheld has not previously been Hotsynced to the currently open Outlook profile (or you have changed your Handheld user name). If you want to add your Handheld to the list of authorized Handhelds to be synced with this Outlook profile, see the online help topic \"Syncing Multiple Handhelds To The Same Profile\".

Jeg har prøvet fuldstændig at afinstallere Palm og HotSync og prøvet at foretage en hard reset. Intet hjælper. Der er kun en bruger og en Outlook profil. Det hele er blevet installeret logget på som den aktuelle bruger.

Nogle idéer til løsning af problemet ?

Kusine
Avatar billede mmp Nybegynder
21. december 2000 - 11:31 #1
Jeg har nøjagtig samme model og samme version af mail-box. Det man skal gøre for at få det til at virke er at installere Palm\'en til at køre med Outlook i.... hvad er det nu, der står.... i learning edition (et eller andet der minder om det). Og så virker det fuldstændigt problemløst.
Avatar billede kusine Nybegynder
21. december 2000 - 11:34 #2
Hej mmp,

Hvis du mener under installation at vælge Learn more about syncing with MS Outlook, har jeg gjort det !
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. december 2000 - 14:45 #3
Jeg har haft samme problem, der gik jeg simpelthen bare ind og afinstalerede hele programmet til palmen og instalerede det så igen
Så virkede det

/MC.Lucifer
Avatar billede kusine Nybegynder
21. december 2000 - 14:56 #4
Hej MC.Lucifer,
Det har jeg også prøvet. Foruden også at afinstallere i KontrolPanel, slette evt. ikke slettet Palm mappe i Stifinder og søge Registry igennem og som sagt hard resette. Jeg fjernede også \'cradlen\' fysisk fra maskinen og bootede inden ny installation.

Kusine
Avatar billede teknik Juniormester
21. december 2000 - 16:33 #5
>>kusine
Har du checket disse opsætninger i Outlook...fra \"Palm help\"...
de gemmer sig bare ovre i \"Outlook Express\" afdelingen...i 97
skriver de bare at man skal \"ordne indstillingerne, men ikke hvilke...er sikkert de samme
-------
1.    Set up MAPI in Outlook Express:

§    Select Options from the Outlook Express Tools menu.

§    Select the Make Outlook Express My Default E-Mail Program check box.

§    Select the Make Outlook Express My Simple MAPI Client check box.

2.    Ensure your user name and password are set up correctly within Microsoft Outlook Express. Mail needs this information to log onto your mail system to retrieve and synchronize your e-mail.

After you have gone through the Mail Setup, your Palm organizer Mail application is ready to synchronize with your desktop mail application. For instructions on how to change your conduit action (from synchronize), see Related Topics, “Selecting the Mail Conduit Action.\"

Copyright © 1997-1998 3Com Corporation or its subsidiaries. All rights reserved.

...den der \"simple MAPI\" client...den lyder \"rigtig\"..

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
21. december 2000 - 16:47 #6
...Ups...læste ikke spm. ordentligt...du havde jo styr på \"Synkronisering af Mail\", som er det mit svar \"går på\"...

Har i stedet fundet disse sider hos \"palm\"...
Import af Adresser...vejledning:
http://www.palm.com/support/helpnotes/palmapps/imprthlp.html

opdatering af Hotsync til version 3.04:
http://www.palm.com/support/downloads/hs304.html

Desværre ingen held med at finde noget om import af kalender..
Avatar billede mmp Nybegynder
22. december 2000 - 08:53 #7
Jeps, det er det jeg mener - Learn more about .....blabla....
Det virker fuldstændigt perfekt.
Avatar billede kusine Nybegynder
04. januar 2001 - 08:58 #8
Det virker desværre ikke. Har prøvet flere gange.
Avatar billede kusine Nybegynder
04. januar 2001 - 08:59 #9
Som sagt har jeg prøvet det uden held.
Avatar billede kusine Nybegynder
04. januar 2001 - 09:00 #10
Ja, som sagt synkroniseres mailen men ikke kalender og kontaktpersoner. Derudover er Outlook Express heller ikke installeret. Men mange tak for input og links.
Avatar billede jhr Nybegynder
06. januar 2001 - 21:47 #11
Prøv at bruge et andet syncroniseringssoftware, og lad kun hotsync stå for selve kommunikationsprotokollen.
Avatar billede kusine Nybegynder
15. januar 2001 - 10:13 #12
Det har virket også på andre PCere af samme type, og jeg vil nødigt have flere forskelige synkroniseringsprogrammer. Men idéen er selvfølgelig god nok.
Avatar billede kusine Nybegynder
18. januar 2001 - 09:08 #13
Problemet er nu løst !

Programmet Pocketmirror lægger en profil i Outlook i en mappe, der hedder Pocketmirror, der skal slettes før problemet er løst.

Jeg lukker hermed spørgsmålet.