Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. september 2003 - 12:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Firewall vs Ftp-program

Holla amigos

Jeg har installeret Zone-alarm på mit svin, og ligeledes cuteFTP..

Mit problem er, at jeg ikke kan "connecte" til webhoteller mv. uden jeg helt slår Zonealerm fra. Jeg har ellers givet CuteFTP fuld adgang til nettet, men det virker ikke alligevel.

Er det fordi jeg skal have lavet noget ballade i C-ftp for at fortælle at jeg har firewall, eller hvad skal der ske..

Håber der er nogen dejlige mennesker der har et svar.

Peter :)
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 12:50 #1
Nej der burde ikke være noget problem når du har givet fuld adgang, men...
Du kunne jo prøve med ws_ftp i stedet for - den virker hver gang.
Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. september 2003 - 13:05 #2
ws-ftp?? Er det ordentligt? Og hvor finder jeg det?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
02. september 2003 - 13:05 #3
prøv at skifte til port mode når du connecter til ftp-serveren
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2003 - 13:09 #4
Du finder ws-ftp her.
http://www.scannet.dk/Support.htm
"Kører" du XP, så prøv at slå firewall fra først.Det kan være dit problem.
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2003 - 13:10 #5
Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Netværks- og Internetforbindelser, og klik derefter på Netværksforbindelser, hvis du vil åbne Netværksforbindelser.
Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. september 2003 - 13:17 #6
Hmm Er ikke helt med.. Det er jo det der irriterer mig.. At jeg skal slå min firewall fra, for at komme ind på mit Hotel..
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2003 - 13:18 #7
Sådan:
Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Netværks- og Internetforbindelser, og klik derefter på Netværksforbindelser, højreklik på LAN-forbindelse - vælg egenskaber, vælg fanebladet avanceret. Fjern fluemærket i "Beskyt comp.......
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2003 - 13:19 #8
Fordi du anvender både Zonealarm og XP's egen firewall samtidig.
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2003 - 13:21 #9
Se lignende svar her: http://www.eksperten.dk/spm/391246
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 13:31 #10
svarer lige hvis du kan bruge det
Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. september 2003 - 13:47 #11
Jeg vælger at give perj de 50 point, da det var ham der havde svaret.. Det var min XP's egen beskyttelse der var problemet.. resten går til danny som tak for tiden :)

Tak for hjælpen.. Det var nice.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 14:08 #12
Ja ws_ftp er ret god. der er sikkert heller ikke så meget forskel fra det andet du brugte, men det finder forbindelse når det er konfigureret