Avatar billede mickni33 Nybegynder
02. september 2003 - 12:29 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Køb af print

Jeg skal bruge et print hvor jeg selv kan programmerer min kode ned på, hvad skal jeg brug for at kunne gøre det?
Printet skal modtage noget data og derefter behandle det hvorefter printet skal bringe det videre til serialport ud

Der SKAL være
serialport ind
serial port ud

Hvad skal jeg bruge af komponenter ?
Kan man købe et print med det hele på ?
Hvor køber man det ?
Avatar billede scb Praktikant
02. september 2003 - 13:11 #1
Det kommer så sandelig an på mange ting.
Skal det være serielport med handshake signaler.
Hvilken baud rate, hvor mange data (Der skal måske være buffer på printet)
Er databehandlingen noget med matematiske beregninger (= hurtig cpu)
Men du kan sikkert finde noget hos:
www.milinst.com
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
02. september 2003 - 13:13 #2
Avatar billede real_icebear Nybegynder
02. september 2003 - 22:21 #3
Jeg synes at der mangler lidt info som f.eks hvad vil du programmere "printet" med og hvad skal det bruges til osv
Avatar billede ALS Praktikant
03. september 2003 - 11:26 #4
Nu skriver du ikke hvilken microcontroller du foretrækker, men http://www.demotech.dk, klik på "Microcontroller boards", har flere forskellige boards, der kan anvendes.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
03. september 2003 - 13:05 #5
Jeg er rimlig god til at programmere C++ og java så nu ville jeg lidt videre men er ikke lige inde i hvad der skal være på sådan et print og hvad de forskellige (nogle af dem ) komponenter laver.
Der skal ikke være matematiske beregninger men en buffer lyder meget interessant.
printet skal indeholde (programmeres) så det kan lave en forbindelse til netværket for en PLC.

Men kigger lige på links
Avatar billede ALS Praktikant
03. september 2003 - 13:10 #6
mickni33 >> Du vil kunne bruge alle de boards du finder på http://www.demotech.dk
Du kan fint bruge et af de små board til ca. 75 Kr. som indeholder en lille PIC-microcontroller og en driver til at konvertere signalniveauerne til RS232

Der findes flere gratis C-compilere til PIC på nettet.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
03. september 2003 - 13:18 #7
ib-rene-cairo>>
Det var lige noget for mig
Avatar billede freshness Nybegynder
18. april 2004 - 15:01 #8
BRinck Elektronik, på frederiksborggade... ved nørreport station...