Avatar billede solarix Nybegynder
02. september 2003 - 12:10 Der er 2 kommentarer

Tilføje rettigheder remote til mappe på klienter

Hej jeg vil høre om det er mugligt at lave et script man kan køre fra serveren så der bliver sat nogle rettighedder på de lokale klienter.

Det drejer sig om jeg gerne vil have ændret rettigheder på
c:\programmer\orfeus\*.* og under mapper,
på alle klienterne.

Sådan som klienterne er sat op under c:\programmer\orfeus\*.* nu skal de også blive ved med at være, der skal bare addes en til gruppe som kan alt andet end at slette.
Orefeus mappen plus undermapper står til at blive nedarvet.
Dettet skal slåes fra på Orfeus mappen og så skal de gamle rettigheder kopiers ikke fjernes, Så Orfeus bliver den nye top mappe. Og under mapper skal henter permissions fra den mappe.
Efter det er sket, skal der så addes en Nye gruppe til orfeus som har alle rettigheder undtagen at kunne slette. Det er MEGET vigtigt de gamle rettigheder bliver bevaret, og den nye grupper kommer til at ligge ved sidne af.
Efter den nye gruppe er tilføjet skal Orfeus plus undermapper nulstilles, så jeg er sikker på de er blevet nedarvet ok de nye rettigheder.

Alt dette il jeg gerne kunne gøre remote ved at køre et script evt. Kan det lade sig gøre? og hvordan?
Avatar billede solarix Nybegynder
02. september 2003 - 12:15 #1
Stave fejl.. heh
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
02. september 2003 - 13:48 #2
prøv cacls.exe, det er et kommandolinje værktøj til netop det.
hvis du har resource kittet til win2000 så er der en udvidet version kaldet xcacls.exe