Avatar billede deimos Nybegynder
02. september 2003 - 11:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Printer Problem

Hej, jeg har et underligt problem.

Jeg har nogle pc'er med windows xp, som tilføjer alle printere den kan finde på netværket.

Problemet er at de bruger der benytter pc'erne kan ikke finde ud af hvilken printer de skal udskrive fra.

Derfor ville jeg gerne vide om der er nogen herinde, der ved hvordan man for deativeret, så windows ikke tilføjer printer selv.

Hilsen Mikael.
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. september 2003 - 12:00 #1
Jeg har godt nok aldrig hørt om installationer, der selv finder alle printere på netværket... Er du sikker på at det ikke gøres vha. et logon script eller på anden vis?
Avatar billede dj-pede Nybegynder
02. september 2003 - 12:04 #2
Vi har et nætværk herhjemme i hytten, og min puter er smidt på netwærk via en router, og mit XP finder selv printeren. Så det kan lade sig gøre..
Kan du ikke bare slette printerne efter den har installeret dem?? Det kan du vel nok ikke, for den geninstallerer dem vel bare igen..

Kan desværre ikke lige hjælpe der.. Ville bare lige informerer om at XP godt kan finde printeren :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 12:50 #3
Det gør du sådan her:
http://is-it-true.org/nt/xp/atips/atips23.shtml

(mine xp'er hjemme gør det også)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
02. september 2003 - 15:36 #4
mhh interessant override - var lige som jpvi sikker på det skulle gøres vha et logon script....
Avatar billede deimos Nybegynder
02. september 2003 - 15:58 #5
tak for hjælpen tonnybrandt lige hvad jeg skulle bruge.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 16:29 #6
Velbekomme. Jeg fandt først ud af det for et par dage siden, skal lige siges. Så det er også rimeligt nyt for mig *s*

Takker for point :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. september 2003 - 14:40 #7
OK - spændende... Dette er tikke tilfældet når maskinen bliver joinet til et domæne.

Gælder det mon både Pro og Home Ed?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. september 2003 - 17:41 #8
Det gælder ihvertfald pro. jeg har ikke nogen xp home kørende.
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. september 2003 - 17:22 #9
OK - tak for info.