Avatar billede aridian Nybegynder
02. september 2003 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Toshiba bios password

Hejsa, jeg har en CDT1640 Toshiba bærbar, da jeg fik den var der et bios password på, men jeg kan ikke finde de papire hvorpå det pass stod, nogle af jer der kender Toshiba´s standard bios passwords eller kan fortælle mig hvordan jeg for den fjernet ?
Avatar billede m_skau Nybegynder
02. september 2003 - 10:44 #1
Hvis du er heldig, så kan du tage cmos batteriet ud, lade det være ude i ~15 min, og sætte det i igen. Det nulstiller i de fleste tilfælde BIOS passwordet.
CMOS batteriet er ikke det samme som laptoppens normale batteri, men sidder som regel bag en lille plade med en skrue el. lign. på undersiden af comp.
Avatar billede m_skau Nybegynder
02. september 2003 - 10:47 #2
Ovenstående vil også nulstille computerens ur, samt sætte alle BIOS indstillinger til default. På de fleste bærbare er dette ikke noget problem, standardindstillingerne er som regel de rigtige.
Avatar billede aridian Nybegynder
02. september 2003 - 10:58 #3
Har prøvet det og virkede ikke, men du for points for dit forsøg.

Imens fandt jeg en løsning:

Toshiba notebooks
Toshiba has a trapdoor password to bypass the bios password. The company has adopted a truly asinine attitude regarding this password.
It turns out that if the first five bytes of sector 1 (the second sector) of a floppy in drive a are "4B 45 59 00 00" then you can bypass the password (type enter when asked for the password and you will be asked to set the password again).
Avatar billede m_skau Nybegynder
02. september 2003 - 11:09 #4
Tak. Har lige slået "asinine" op. Det betyder "Æselagtig, stupid". Jeg har  aldrig hørt om en lignende metode! Under alle omstængigheder er BIOS passwordet på 95% af computere ikke til den fjerneste nytte overfor en, der virkelig vil ind i computeren. På den anden side kan de være rigtigt irriterende. Jeg har engang inspiceret en sending på nogle hundrede OK, men ukurante, maskiner, der skulle sendes til Afrika som ulandshjælp. De kom fra et ministerium. De havde allesammen biospassword på. Og ingen oplysning om passwordet. Og låst kabinet. Og ingen nøgle. God ulandsbistand, gav sikkert arbejde til nogle grovsmede. :)