Avatar billede bylledk Nybegynder
02. september 2003 - 08:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Brug for et online fjernstyrings program

Skal bruge et program til fjerstyring, skal kunne køre total online.Sidder nemlig på en skole som har Deepfreze installeret, og så kan man jo ikke rigtigt instalere noget.

Og de har også en proxy som jeg ikke kender koden på.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. september 2003 - 08:58 #1
Dameware, fra www.dameware.dk er noget af det bedste, man jeg tror ikke du kan anvende den slags overhoved, det kræver jo administrator rettigheder på systemet at få lov til noget overhovet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 09:29 #2
Hvad med vnc ?
Der kan du jo ændre portnummeret til f.eks 80, som jo meget gerne skulle få lov til at gå ud gennem proxyen, og klient-delen kan køres gennem en ganske alm browser. Og der skal ikke installeres noget på klienten.

Jeg går i ovenstående ud fra at du skal fjernstyre en maskine på internettet fra skolen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 09:30 #3
Avatar billede bylledk Nybegynder
02. september 2003 - 11:41 #4
Ja, du har ret.Computeren der hjemme kører XP Pro.

Skal vel have VNC installeret hjemme ikkke?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 12:18 #5
Ja, det skal du, og vnc kan installeres og køre som en service. Din hjemme computer skal selvfølgelig have fuld adgang til internettet.
Avatar billede bylledk Nybegynder
02. september 2003 - 13:22 #6
Skriver lige når jeg kommer hjem. Skal sq have det til at virke
Avatar billede bylledk Nybegynder
02. september 2003 - 17:54 #7
Kan du ikke komme med en guide til VNC, glemte at sige at hjemme computeren er bag en router.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 18:20 #8
Det nemmeste er at forwarde port 80 i routeren til port 5800 i pc'en, så skal du ikke lave noget om på opsætningen af vnc-serveren men kan bruge den med standard indstillinger. Den vil også spørge om displaynummer og her sætter du et
fordi port 5800 er den port den første "kontakt" skabes på, men tallet i displaynummer lægges til og efterfølgende kommunikation sker så på denne port. Men 5800+0=5800, hvilket gør at det er nok med den ene forwardning fra port 80 på routeren til port 5800 på maskinen.

Jeg kunne kun finde noget teknisk dokumentation på tysk, men syntes ikke den var "enkel" nok, så derfor denne lille miniguide.
Avatar billede bylledk Nybegynder
03. september 2003 - 00:02 #9
Hvordan connecter jeg så til serveren????
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. september 2003 - 00:07 #10
Hvis du prøver hjemmefra, så skriver du
http://IPADDRESSE_ELLER_SERVERNAVN:5800
hvor du skifter IPADDRESSE_ELLER_SERVERNAVN ud med ipaddressen (den interne) eller navnet på pc'en.

Fra skolen, eller rettere fra internettet, skal du istedet skrive:
http://IPADDRESSE:80
hvor du skifter IPADDRESSE ud med den ipaddresse som din router har.

Den kan du se hjemmefra ved at gå på www.myip.dk
Avatar billede bylledk Nybegynder
03. september 2003 - 15:06 #11
Du skal lige hjælpe mig med as forwarde port 5800 på pc'en.

Port 80 på routeren er klaret.

HaR
Avatar billede bylledk Nybegynder
03. september 2003 - 15:07 #12
.... DU Icq eller MSN, så kan vi klatret det der over når jeg kommer hjem engang ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. september 2003 - 15:08 #13
Der skal ikke laves noget på pc'en, bortset fra at vnc skal installeres.
På routeren skal port 80 forwardes til port 5800 og det skulle gøre konfigurering af pc'en overflødig.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. september 2003 - 15:09 #14
Desværre, alle spørgsmål skal klares over eksperten, og jeg udleverer ikke min msn addresse til nogen.
Avatar billede bylledk Nybegynder
04. september 2003 - 08:39 #15
Ér du ikke rar at hjælpe emd det også....

Har en D-link 604
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2003 - 09:37 #16
Jo, men det bliver først senere. Er på arbejde lige nu og jeg skal have downloadet en manual for at se hvordan man sætter det op.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2003 - 21:40 #17
Det er fanebladet advanced.

Name: Virtual VNC Server
Private IP: <ipaddressen på pc'en>
Protocol type: TCP
Private Port: 5800
Public Port: 80
Schedule: Allways

Tryk Apply

Det skulle være alt.
Avatar billede bylledk Nybegynder
05. september 2003 - 12:01 #18
OK prøver når jeg kommer hjem....
Avatar billede bylledk Nybegynder
05. september 2003 - 17:15 #19
Fandt ind under advanced, men hvor skal jeg skrive alt det ind, du har skrevet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. september 2003 - 00:21 #20
Hov, jeg havde ikke bemærket at der også var noget på venstre side af skærmen. Du trykker "Advanced" fanebladet og derefter "Virtual Server" i venstre side. Skriver parametrene ind i felterne som kommer frem og trykker på knappen "Apply".

Nederst på siden kan du se hvad der er sat op. Hvis der er en der hedder "Virtual Server HTTP" bør den ikke være aktiv, idet den lytter på samme port som den nye du lige har lavet.
Det står der ikke, men det ser ud til at den er aktiv, hvis der er kryds i checkboksen først i linien, så du skal bare sørge for at der kun er kryds i den nye linie du lige har lavet.
Avatar billede zentral Nybegynder
01. november 2003 - 07:08 #21
min router er sat op til at den ska forwarde alt "web" til min ip, så når jeg prøver at forwarde port 80 brokker den sig, selvfølgelig fordi den allerede forwarder den. kan det problem løses ????