Avatar billede nadelmann Nybegynder
21. december 2000 - 07:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skifter jeg en frame i HTML ud fra NT brugernavn

Jeg har nogle interne kunder der logger ind på en extranet site. Her bliver de valideret med deres NT username og password. Spørgsmålet er så hvordan jeg kan få personificerede sider frem. eks hvis bruger 1 logger på ser han 1.html i en frame.
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. december 2000 - 14:50 #1
Der skal lidt mere info til før det er muligt at hjælpe. Har du adgang til at massere deres request efter logon? og hvilke ID data har du?
Avatar billede nadelmann Nybegynder
22. december 2000 - 08:21 #2
De looger selv på med deres normale NT handel. Jeg ved at man i DOS verdenen kunne se det som %USERNAME% men ikke om man kan bruge det i html. Ellers har jeg ikke noget logon script eller noget der køre.

Avatar billede ninko Nybegynder
29. december 2000 - 15:11 #3
Du kan ikke få fat i NT username og password igennem ren HTML. Jeg ved at man i ASP har en NT Challenge /Response metode. Denne kan du bruge til at identificere brugeren for derefter at skubbe den rigtige side ud. Dette kræver at brugerne er logget ind på NT på det rigtige domæne. (med det rigtige brygernavn & Password)

Hvis der ikke er for mange brugere kan du bygge det op over en simpel IF-statement (selvom det egentligt er klytkode)

Jeg tror at du skal flytte spørgsmålet over til ASP gruppen, de vil givetvis være dig til bedre hjælp. (Hvis du udvikler til en Unix/Linux server bør du rykke den over til PHP gruppen)

mvh ++NINKO++
Avatar billede nadelmann Nybegynder
02. januar 2001 - 07:30 #4
Da ingen har svart lukker jeg spørgsmålet