Avatar billede minihojskolen Nybegynder
01. september 2003 - 22:34 Der er 8 kommentarer

pladsmangel på c-drev

min harddisk er partitioneret i c-d-e drev.
jeg har udelukkende styresystem windows xp proff. på c-drevet.
Jeg får oplysning om, at jeg ikke har plads nok på c-drevet (størrelse 4 GB), selvom de fysiske mapper/filer fylder ca. 2 GB.
Jeg har p.t. kun 130 MB tilbage - hvad kan jeg gøre? Og hvad optager pladsen?
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. september 2003 - 22:35 #1
slet alt hvad du har liggende i dine Temp mapper
Avatar billede fido82 Nybegynder
01. september 2003 - 22:35 #2
Slet alle dine midlertidige internetfiler
Avatar billede halifax Nybegynder
01. september 2003 - 22:37 #3
Slet filer til gendannelsespunkter - de fylder.
Avatar billede onki Nybegynder
01. september 2003 - 22:40 #4
Kontrolpanel>>Skærm>>Fanebladet pauseskærm>>Strømstyring>>Fanebladet Dvale>>Fjern Hak i aktiver dvale
Avatar billede onki Nybegynder
01. september 2003 - 22:43 #5
Flyt sidefilen til et andet drev.

Kontrolpanel>>System>>Avanceret>>Ydeevne indstillinger>>Avanceret>>Virtuel hukommelse Skift>>

Sæt C-drevet til 0
Sæt D- drevet til 1,5xram
Avatar billede peet-49 Novice
01. september 2003 - 22:52 #6
afsæt mindre plads til papirkurven+ovenstående.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 22:53 #7
det er sidefilen og andre systemfiler du ikke kan se- hvis du f.x. tar en ctrl+A for at markere alle filer på c-drevet.  skulle du gerne få det rigtige resultat
Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
05. september 2003 - 19:03 #8
brug patitionmagic til at gøre "C" harddisken støre! deter et program til ca 250 kr. deter et proff, smart og enkelt!