Avatar billede staticmotion Nybegynder
01. september 2003 - 21:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

et nætværks kabel er ikke tilsluttet?

hej der!
har en stationær og en bærbar ...nyeste drivers...
kan se mig selv på stationær men siger kabel ikke tilsluttet og det samme gør den på bærbar...og det er de!!!

win xp home edition...er der på begge 100 til hjælp

repect from mads
Avatar billede trille Nybegynder
01. september 2003 - 21:07 #1
Over en hub/switch?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. september 2003 - 21:08 #2
Det kan være noget så simpelt som et dårligt kabel, prøv med et nyt, de koster ikke alverden. Bor du i københavnsområder, laver jeg et til dig gratis
Avatar billede staticmotion Nybegynder
01. september 2003 - 21:09 #3
ingen switch...haha....bor i syd frankrig lol
Avatar billede trille Nybegynder
01. september 2003 - 21:09 #4
Så vil jeg gerne ha' 36 - står nemlig lige med et krydsfelt som skal nettes op! ;o)
Avatar billede staticmotion Nybegynder
01. september 2003 - 21:10 #5
der er ikke nodet lys i kortet bag på ,,,det bekymre mig lidt....men det virker tilsyneladende..
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. september 2003 - 21:10 #6
Så kunne det jo være at du kunne overtale mig til at komme forbi, sådan lige med et kabel (så kan jeg jo håbe at problemet tager 14 dage at løse)
Avatar billede trille Nybegynder
01. september 2003 - 21:11 #7
Jamen jeg håber da at du har en hub - du kan altså ikke bare jorde et normalt patchkabel mellem dem og så tro at den går...

Enten skal du køre over en hub - ellers må du anskaffe dig et netværkskabel som er krydset... (crossover)
Avatar billede staticmotion Nybegynder
01. september 2003 - 21:11 #8
ttthhhhaaaa......ja det kunne være sjovt :) her er sku varmt ...hmm....skal komputerne være koblet på hinanden for at den kan registere at et kalbel er i ?
Avatar billede staticmotion Nybegynder
01. september 2003 - 21:13 #9
uhaaa jeg har bare direkte kabel slutning mellem dem....en ether net hub siger du ?
Avatar billede trille Nybegynder
01. september 2003 - 21:13 #10
Nejnejnej - hvad sker der i den anden ende af kablet? ...hvis du bare har smidt den i en dry martini, så er der nok ikke noget at sige til at lampen ikke lyser... Men hvis du har smidt den i en hub, burde der være lys i lygten!
Avatar billede staticmotion Nybegynder
01. september 2003 - 21:14 #11
ingen hub ingen lys!
Avatar billede trille Nybegynder
01. september 2003 - 21:14 #12
Jamen det dutter ikke - du må ned til din lokale sydfranske PC-pusher og charme ham for en meter crossover kabel. Så skal der nok komme lys i lygten, og trafik på nettet!
Avatar billede staticmotion Nybegynder
01. september 2003 - 21:15 #13
takker.....100 p til dig
Avatar billede trille Nybegynder
01. september 2003 - 21:15 #14
Hvis du skal bruge flere computere - eller dele en Internetforbindelse, skal du i stedet investere dine surt sammensparede franc ...sorry - Euro - i en hub eller switch med en 4-8 porte... Så kan du bare tilslutte løs!
Avatar billede staticmotion Nybegynder
01. september 2003 - 21:16 #15
bla
Avatar billede staticmotion Nybegynder
01. september 2003 - 21:16 #16
ok tak
Avatar billede trille Nybegynder
01. september 2003 - 21:17 #17
Det er godtnok en lidt stor dusør for en ret lille fisk! ...men så skidt - la' gå!

God fornøjelse

Venligst,
Claus