Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:06 Der er 102 kommentarer og
1 løsning

Internt netværk uden IPX protokol.

Jeg kan kun få mit interne netværk til at funke når jeg bruger IPX protokollen.
Hvordan får jeg det mon til at kunne køre uden??
Når jeg kører IPX kan jeg ikke pinge de forskellige c'putere..

Jeg kører XP prof på den ene og XP home på den anden PC.
Jeg har en router imellem...
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:08 #1
IPX og TCP er 2 helt forskellige typer protokoller og jeg tror ikke at den der opfandt ping havde IPX i tánkerne ;-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:10 #2
Du burde kun benytte TCP/IP ...Hvordan man sætter en TCP protokol op, kan der skrives lange bøger om...
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:10 #3
Nej vel...
Men hvordan kan jeg undgå at bruge IPX??
De 2 PC'er kan ikke se hinanden uden den protokol...
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:11 #4
Hmm, er der ikke en nem tommelfinger guide?? :-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:11 #5
Nu skriver jeg se'fø'li "burde" meen hvis IPX virker for dig såååå.... :-/
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:13 #6
Ja, men jeg skal bruge det at kunne pinge..
Skal kører VNC remote på den ene fra den anden, og det kan jeg vist ikke uden at kunne det...
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:13 #7
Tjooo.. Ideen med IP er at hver maskine har en unik IP adresse xxx.xxx.xxx.xxx som maskinerne hver især kan benytte for at tale sammen... Din router kan batragtes som een af disse men er også din "Gateway"...

Der må ikke være 2 forekomster af samme IP på 1 netværk.... F.eks.
Router/Gateway: 192.168.1.1
MAskine 1: 192.168.1.2
Maskine 2: 192.168.1.3
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:14 #8
Næ.. Du kan ikke benytte VNS uden TCP IP da du skal angive maskinen med VNC serverens TCP IP adresse (Fik du den ?!? ;-)  )
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:18 #9
Du fjerner IPX fra din netværksforbindelses egenskaber/liste med protokoller og installerer en TCP protokol på begge maskiner og rebooter...
Forhåbentligt tildeler din router da automatisk IP adresser til din maskine...
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:18 #10
VNS -> VNC ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:18 #11
Jeg har TCP IP installerer samtidig... Men det hjælper vel ikke når de snakker gennem IPX'en..
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:20 #12
Det jeg prøvet.. Men det funker ikke... :-(
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:22 #13
Routerens IP adresse skal du formentligt/forhåbentligt ikke selv sætte op på nuværende stadie :-) Du skal benytte denne som en automatisk "chef" for det 2 maskiners TCP IP protokol så du selv slipper for at konfigurere dette...

En anden ting, jeg formoder at du har fået routeren af din internet udbyder, fulgte der da ikke noget dokumentation op til hvordan du kom på internet med din maskine 1 gennem routeren?? Det er nemlig samme opsætning du skal foretage med maskine 2, blot have "opskrevet" IP adressen med 1.
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:23 #14
Og uden IPX kan jeg stadig komme på internettet og jeg kan sagtens få forbindelse til min router og til mit accespoint, men de 2 PC'er vil ikke se hinanden.. :-(
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:23 #15
Joda... prøv at går ned i "Start"/"Kør" og skriv "ipconfig /all" (Uden plingerne) på begge maskiner og skriv her hvad de hver især returnerer af tekst...
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:24 #16
Glem alt hvad du har set om IPX... Du skal nemlig ikke bruge det...
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:25 #17
Jeg har købt min router ved siden af = ikke fra min udbyder..
Den bliver brugt som chef = den får xxx.xxx.xxx.1 og de andre får .2 og .3 til slut i IP adressen..
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:26 #18
Udemærket og korrekt... prøv ipconfig tricket jeg skrev om før :-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:26 #19
Vender lige tilbage med den dersens ipconfig /all tekst..
Skal liiige have hentet en stor fil fra nettet færdig inden jeg afbryder min netadgang for at fjerne IPX'en-... :-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:28 #20
En heeelt anden ting... Det er ikke sikkert at din router har en switch eller hub funktion som der skal til for at "forbinde" maskiner der er "sluttet" til routeren, men det afslører ipconfig og et senere ping ;-)...
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:31 #21
Burde den ikke have det når de kan se hinanden med en IPX protokol??
P.S. Har prøvet med en hub jeg tidligere har brugt uden problemer, denne gang virkede det bare ikke..
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:31 #22
Du behøver ikke fjerne IPX'en .. Især fordi jeg snart skal hente vasketøj og "putte" unge ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:32 #23
Prøver lige at slette IPX'en og kopiere det ind..
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:33 #24
En hub forbinder bare maskinerne, en router kan sjovt nok også "route" trafikken på netværket ;-)

Ipconfig ødelægger ikke dit download ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:33 #25
Med IPX.. På den med XP home

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Ejer>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : BÆRBAR
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Avaya Wireless PC Card
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-02-2D-37-E7-BE
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.2
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 1. september 2003 10:40:43
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 4. september 2003 10:40:43

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : SiS 900-baseret PCI Fast Et
hernet-netværkskort
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-40-D0-2D-22-C0

C:\Documents and Settings\Ejer>
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:34 #26
Med IPX og XP prof.

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Torben U. Petersen>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : monster
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : SiS 900-baseret PCI Fast Et
hernet-netværkskort
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-D0-09-E4-23-2F
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.3
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.61.130.1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 1. september 2003 19:45:32
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 4. september 2003 19:45:32

C:\Documents and Settings\Torben U. Petersen>
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:35 #27
Ok.. Og den med WinXPPro?
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:36 #28
Ok.. Og når du på den med XPPro skriver "ping 192.168.2.2" i cmd, returnerer den "no reply" ?
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:37 #29
Er XP's firewall aktiveret på een af dem?? (Egenskaber/advanced)?
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:39 #30
Kan du ligeledes ikke på home maskinen få reply på "ping 192.168.2.3" ?
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:40 #31
OG hvad får du af svar fra både den ene og den anden hvis du skriver "ping 192.168.2.1" som er til routeren ?
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:40 #32
Der er ikke firewalle på..
Og den returner "Time out"...
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:41 #33
Og nu må jeg ned og hente vasketøj og putte unge... Vender tilbage lidt senere ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:41 #34
Mod routeren skriver den fejlkode 65
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:42 #35
Ok..
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:42 #36
Returnerer den "Time out" på alle eksemplerne ?
Avatar billede nmh Nybegynder
01. september 2003 - 20:42 #37
Er du på Internettet med dine computere, og i så fald har du en router, eller er de direkte på nettet?

Det kan være svært direkte at "se" en anden maskine nogle gange. Prøv at søge efter en af de andre maskiner (højreklik på netværk i start, og vælg 'søg efter computer'. Du kan nu indtaste navnet på en af de andre maskiner. Du kan evt prøve med en af de andre maskiners IP-adresse.
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:43 #38
Umiddelbart lyder det som om din interne traffik bliver routet til guderne véd hvorhen af din router... Men det kigger vi lige på når jeg vender tilbage :-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:45 #39
Nææ, hov.. Den skriver kun fejl 65 ping ikke sendt fra den med XP pro...
Den anden melder 0 tabt.......
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 20:46 #40
Så nu ved jeg da hvilken maskine fejlen ligger på...
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:46 #41
nmh -> routeren skal tilsyneladende fungere som switch/hub...

tupsy -> HAr du stadig den "gamle" hub?? I så fald kan du forsøge sætte den til routeren og de 2 maskiner til hub'en..

Nå ... NU må jeg lige smutte... Vender tilbage og ser om der er kommet mere hjælp til og/eller hjælper...
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 20:47 #42
Lyder som noget at kigge på...

Vender tilbage, se d.o ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 21:18 #43
Jeg har nu prøvet at sætte et andet netkort i den PC der melder fejl 65 når jeg pinger (hvad betyder fejl 65 mon)
Det hjalp intet...
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 21:18 #44
Og når jeg tjekker de 2 maskiners opsætning er de 100% ens syntes jeg..
Avatar billede tupsy Nybegynder
01. september 2003 - 21:24 #45
Nå, nu er det mig der må smutte..
Håber du fik ungen til ro.. :-)

Smid bare foreslag hvis du har nogle... Ellers er jeg nok tilbage imorgen...
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 22:34 #46
Hmm... Error 65 er "Transmission error".....

Hvad benytter du som antivirus (Nogle AV programmer har også firewall) og har du nogensinde haft en firewall installeret (Som ZoneAlarm) og eller aktiveret windows' egen på denne maskine?
Avatar billede vic256 Nybegynder
01. september 2003 - 22:40 #47
Og en heelt anden ting, du har ikke ICS/Internet Connection Sharing (Deling af internet forbindelse) sat til, vel?? Du har ikke behov for dette med en router og jeg har lige fundet ud af at dette også kan give samme fejl.

Fandt dette hos M$: http://support.microsoft.com/?kbid=316414

Hvis du før havde et ADSL, ISDN eller analogt modem og havde behov for 2 maskiner der skulle på, kan din ene maskine have fået sat ICS til....

Prøv lige at tjekke...
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 08:49 #48
Jeg sidder på jobbet lige nu og kan ikke tjekke opsætningen på PC'en.. Men..
Jeg har på et tidspunkt haft Zonealarm på den...
Kan den have lavet ged i den??
Jeg har afinstalleret den igen..
Windows egen firewall er deaktiveret.
Mit virus prog. er Norton 2003..
Der skulle ikke være firewall i.. P.S. Det kører jeg også på den der godt kan pinge..
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 09:47 #49
Prøv, når du kommer hjem, og gå ind i services/tjenester og se om der kører en "True vector" service, det er ZoneAlarms service...

Jeg har før prøvet at afinstallere ZoneAlarm men at servicen forblev kørende på maskinen...

Har du benyttet Deling af internet forbindelse på een af maskinerne ?

Sidder også og sveder på jobbet.... ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 10:02 #50
Hvor finder jeg disse tjenester???

Deling af internetforbindelse??
Mener du så den ene går på nette via den anden?? Hvis ja, så har jeg ikke..
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 10:38 #51
Tjenester finder du under "Administrer" hvis du højreklikker på "Min computer"...  I de nye vindue ligger tjensester i een af de nederste foldere..

Undskyld hvis jeg husker navnene forkert, vi har kun UK/US installationer af Windows ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 10:55 #52
Helt ok.. Prøver lige når jeg komer hjem...
Du hører nærmere...
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 19:26 #53
Der ligger en True Vector internet Monitor som har status Startet...
Er det den???
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:30 #54
JA!!!! Stop den :-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:30 #55
Næh, DISABLE den tilmed :-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:31 #56
og reboot og derefter tjek om den stadig kører...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:32 #57
Hvis den ikke kører, forsøg at pinge de adresse igen som jeg skrev MEGET langt oppe :-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:33 #58
Sjovt tilfælde at jeg lige var inde og kigge 4 minutter efter du postede ...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:45 #59
En anden ting... Når du får tid, lyst og alt andet virker, kan du fjerne IPX protokollen på begge maskiner hvis du ikke kører noget mystisk og ældre software der benytter dette :-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 19:49 #60
Nu kan jeg pinge min router fra dem begge..
Og jeg kan pinge min bærbare fra den der meldte fejl før..
Men jeg kan ikke fra min bærbare og til den der meldte fejl før..
+ min FTP virker ikke på den hvor jeg har stoppet trye vector på... :-/
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:53 #61
Hmm.. true vector har intet med din ftp server at gøre... DEr må være noget andet på spil...

Dvs:

1. Dit gamle problem er løst ZoneAlarm servicen lå der stadig men er nu slået ned.

2. nyt problem: din ftp server virker ikke

3. nyt problem: din bærbare vil ikke pinge den tidligere problematiske maskine...

2: Hvilken ftp server benytter du og er det fra WAN eller LAN den skal benyttes?

3: Kan den pinge andre maskiner og har den kunne dette før?
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 19:54 #62
tillæg til 3: kan den heller ikke pinge routeren?
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 19:56 #63
Tillæg til 3 : Den kan godt pinge routeren...
2 : Hvad er forskellen på LAN og WAN??
Jeg bruger WS_FTP95 til at connecte til forskellige servere til hjemmesider...
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 19:59 #64
Så det må være IND i den før prob. maskine der er noget galt..
Det er også når FTP skal liste serveren den stopper...
Den ser ud til at logge godt nok på.. (Har prøvet på flere servere)
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:05 #65
Hmm, nu virker Cute FTP men WS_FTP95 funker stadig ikke...
Og jeg kan stadig ikke pinge... :-(
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:06 #66
Lan er et lokalt netværk (Local Area Network)
Wan er et stort/ekternt netværk f.eks kan være/beytte internet (Wide Area NEtwork).

Har du haft ZoneAlarm installeret på andre maskiner end den vi stoppede servicen på?

KAn du ikke lave en fornyet liste over IP i dit netværk?? F.eks:

1: 192.168.2.1: Router
2: 192.168.2.2: Win eteller andet, kan ikke ditten og datten
3: 192.168.2.3: Win nogetandet og kan ikke datten og ditten
4: 192.168.2.4: Min bærbare som jeg benytter dutten og ditten på

;-)

Iøvrigt, er du sikker på det er en ftp server du kører, er det ikke blot et program du benytter til at kontakte ftp servere med ?
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:09 #67
Hvis Cute FTP virker er jeg RET sikker på det ikke er et netværksproblem hvad angår FTP da FTP er en standard metode til overførsel af filer... Det må være WS_FTP95 der er noget galt med...
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:09 #68
Det er bare et program...
Jeg har ikke selv en FTP server kørende...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:09 #69
Og glem min kommentar vedr. "ftp server", jeg er vist lidt træt ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:11 #70
1: 192.168.2.1: Router
2: 192.168.2.2: Findes ikke
3: 192.168.2.3: WinXP prof som ikke kan pinges fra min bærbare men kan pinge router og bærbar.
4: 192.168.2.4: Min bærbare med WinXP Home som kan pinge router men ikke XP prof maskinen. Har ikke true vector på sig (har tjekket)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:14 #71
Ok.. kan jeg lokke dig til at give mig en "ipconfig /all" på henh. XP Pro maskinen og den bærbare ?
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:18 #72
Xp prof maskinen :

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Torben U. Petersen>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : monster
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-21-C6-DD-A3
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.3
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 2. september 2003 19:41:52
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 5. september 2003 19:41:52

C:\Documents and Settings\Torben U. Petersen>
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:18 #73
Bærbar :

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Torben U. Petersen>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : monster
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-21-C6-DD-A3
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.3
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 2. september 2003 19:41:52
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 5. september 2003 19:41:52

C:\Documents and Settings\Torben U. Petersen>
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:20 #74
De har samme IP adresse så det er ikke underligt hvis de opfører sig underligt ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:21 #75
Øøøh, nu sætter den bærbare det ind som jeg har kopieret på den stationære... AAAArg...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:21 #76
Går lige udenfor og får en smøg og tænker .. (Godt klar over at det var en copy/paste bøv) ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:23 #77
Jeg mener det faktisk seriøst....
Kopiere jeg noget på den stationære så er det det den bærbare sætter ind også....
Hva faen sker her....
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:29 #78
Ej hvor sjovt.. Har jeg sgi aldrig hørt om før... Har du en virusscanner installeret som du lige kan køre eller kører du noget andet sjovt software??

En anden ting, du benytter ikke VNC, fjern-hjælp eller terminal services, vel? (Fjernstyringssoftware til at se/styre andre PC're).
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:29 #79
Efter en genstart er her den bærbare.. Det var sgu underligt det lige før...

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Ejer>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : BÆRBAR
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Avaya Wireless PC Card
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-02-2D-37-E7-BE
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.4
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 2. september 2003 20:28:25
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 5. september 2003 20:28:25

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : SiS 900-baseret PCI Fast Et
hernet-netværkskort
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-40-D0-2D-22-C0

C:\Documents and Settings\Ejer>
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:31 #80
Genstart også lige den anden.. Bare for sjov..
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:32 #81
Har lige tjekket for virus med Norton 2003 (nyopdateret)
Jeg bruger ikke VNC endnu, men det vil jeg gerne til...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:35 #82
Ok... Når den er genstartet, prøv følgende:

Fra XP Pro maskinen:
Ping 192.168.2.1
Ping 192.168.2.4

Fra bærbar:
ping 192.168.2.1
ping 192.168.2.3

Fra begge:
ping 192.168.2.2 (Kan ikke lide at denne ip ikke er tildelt, vil sikre at der ikke er een der har "hi-jacked" dit trådløse netværk udefra)

Skriv resultaterne fra alle pings her...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:37 #83
"hi-jacked" nok mere = leaset en ip.
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:43 #84
Ups.. det var bid på 192.168.2.2 indtil jeg hev stikket til mit accesspoint ud..
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:47 #85
OK... Jeg tror at dit problem tidligere var din gamle uninstallede zonealarm der drillede...

Nu tror jeg at dine seneste problemer har årsag i een der ikke er ret langt væk fra dig og hoppede på dit netværk med "fjendtligsindede" værktøjer og intentioner... Ked af at du skulle opleve det..

Du er SIKKER på at der ikke er en maskine mere i husholdningen som kunne have leaset 2.2 IP adressen ?
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:47 #86
Alle virker men undtagelse af 192.168.2.3 fra den bærbare..
Den får timeout...
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:49 #87
Ja, og jeg bor i et pensionist kvarter(hus) hvor jeg tror jeg er den eneste der ved hvad et trådløst net er...
P.S. Jeg har ligt haft True Vector slået til igen og så funkede min FTP igen...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:49 #88
Trådløst netværk rækker oftest ikke mere end omkring 100 meter væk gennem vægge.. Kan du finde synderen hvis det ikke var een af dine egne maskiner?
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:49 #89
Kan man ikke sende en besked til ip'en??
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:50 #90
Ja 100% sikkert... Der er 100 meter til naboen (næsten)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:53 #91
Hmm.. hvis FTP pludseligt virker når du slår truevector til, er det formentligt ZoneAlarm der virkeligt har "rørt" ved din XP pro..

Et andet forslag... Download og installér den nyeste ZoneAlarm på samme maskine igen og tillad ALT.. Dette burde opdatere truevector servicen...

Herefter uninstall ZoneAlarm...

(Det er et sjovere forsøg end reinstallation af din XP Pro maskine ;-) )
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 20:54 #92
Kan man ikke køre en repair af XP??
Ville det mon hjælpe??
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:54 #93
Nej.. kan ikke, medmindre vedkommende benytter en messenger, icq eller den gamle winterm ... MAn kan dog finde tools på nettet til at få vedkomendes computernavn.. Det kunne være behjælpeligt hvis den er kaldt noget sigende :-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 20:56 #94
Jeg tror ikke en repair kan gøre det... Et restore point der ligger før ZoneAlarm måske?? JEg ville nok prøve at installere den nyeste ZoneAlarm først og tillade alt...

Hold øje med at der ikke er en IP der bliver leaset på dit trødløse netværk, som IKKE er een af dine maskine nu, ikke ;-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 21:00 #95
Hvis den indtrængende maskine ikke er for godt beskyttet, kan du evt. benytte "finger xxx.xxx.xxx.xxx".

Dette vil formentligt som minimum give dig computernavnet...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 21:06 #96
úndskyld.. administrator@xxx.xxx.xxx.xxx

Men odds er at han ikke svarer..
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 21:13 #97
Tror faktisk det er mit accesspoint der får en Ip..
Kan det ikke passe...
Lige så snart der er strøm til det kan jeg pinge..
Men der går lidt før jeg kan pinge min bærbare der er på den..
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 21:15 #98
Og efter min installation af zonealarm virker mit netværk... :-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 21:20 #99
Smider du et svar.. Du har ærligt fortjent dine point...
Men det er nu stadig underligt at den bærbare kunne paste det jeg kopierede på den stationære....
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 21:21 #100
Dit accesspoint er også en slags router/switch så det kan meget vel være :-)

Udemærket... Nu hvor du har tilladt alt i ZoneAlarm, kan du uninstalle det igen... OG du kan fjerne IPX protokollen... Dejligt :-)
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 21:22 #101
Ja.. Den copy/paste problematik var godt nok noget af det underligste...

Håber at du er tilfreds og god aften :-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
02. september 2003 - 21:23 #102
10000000 tak for hjælpen...
Avatar billede vic256 Nybegynder
02. september 2003 - 21:24 #103
Velbekommen :-)