Avatar billede Dan Hansen Juniormester
01. september 2003 - 19:05 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

En pakke med Apache, Mysql og PHP samlet

Jeg vil gerne finde en installationspakke med min. alle ovenstående ting i! (Kører Windows XP Pro)

Det skal være forholdsvis nemt - ved godt jeg ikke kan undgå at komme til at skulle lave nogle ændringer osv i diverse filer, men altså - stadig rimelig nemt at gå til :D

Hvilke kan i anbefale og hvilke vil i mene er bedst?  :D

...og samtidig hvis du mener jeg ikke skal bruge en sådan pakke, så kom også lige med din begrundelse :D

Tak for hjælpen
EsbWeb
Avatar billede humpfrey Nybegynder
01. september 2003 - 19:12 #1
Avatar billede capuno Nybegynder
01. september 2003 - 19:15 #2
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 19:16 #3
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 19:28 #4
esbweb >> Det ser måske lidt underligt ud at installations filen er på spansk, men man kan nogenlunde tænke sig til hvor man skal klikke og alle programmerne er på engelsk.
Avatar billede htm Nybegynder
01. september 2003 - 21:17 #5
Tja jeg har aldrig haft de gode oplevelser med de samlede pakker, så fraråder dem altid.

Bla. er der nogle gange nogle mærkelige konfigurationer der er lavet som standard. Og eks. php er mange gange installeret så det ikke er optimalt. Dette kommer måske til at være et problem senere, og så skal man alligevel sætte sig ind i hvordan man ændrer det.
Spild af tid, og dumt at installere noget man ikke har tid til at sætte sig ind i.
Ville snarere anbefale at prøve og installere det selv, der er nogle ganske udemærkede guider på www.webcafe.dk . Så får man også bedre forståelse for hvad der foregår.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 21:23 #6
Som htm er inde på er det måske ikke helt hensigtsmæssigt med installationsfiler til denne slags. Og på webcafe.dk finder du en virkelig god vejledning til hvordan du installere de forskellige ting, så det er nemt selv at installere.

Apache: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/
Php: http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
01. september 2003 - 23:06 #7
Jeg tager lige et kig på det i har skrevet indtil nu, så vender jeg tilbage med point til dem jeg kunne bruge :D

Men jeg har flere der siger det som "htm" siger, så jeg tror nok jeg vil finde min printer frem og printe guiderne ud og starte fra en ende - :D

Vender tilbage senere :D
Avatar billede htm Nybegynder
01. september 2003 - 23:21 #8
Det lyder fornuftigt at du sætter det op fra bunden af via. guiderne. Det giver klart det bedste resultat!

God fornøjelse!
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
01. september 2003 - 23:38 #9
htm >> så håber jeg, at jeg kan trække lidt på dig hvis det giver problemer :D
Avatar billede htm Nybegynder
02. september 2003 - 07:22 #10
esbweb >>Absolut ;o)
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. september 2003 - 11:30 #11
Faktisk gik det over alt forventning faktisk meget godt - ja jeg fristes faktisk til at sige - det var da nemt - for i hvert fald med de 3 vejledninger fra webcafe.dk til apache, php og mysql, ja så kan man ikke gå helt galt i byen - :D

Så super mange tak til jer alle for jeres hjælpe :D
Især til htm ;)
Avatar billede htm Nybegynder
02. september 2003 - 17:35 #12
Glad for at det gik så nemt for dig. Og glad for at du ikke straks faldt over en pakkeløsning.

Takker for point!