Avatar billede thom0383 Nybegynder
01. september 2003 - 16:26 Der er 2 kommentarer

Jet Direct 500x IP adresse

I mit netværk, der kører NT4 med faste IP adresser til klienterne, har jeg også en HP jetdirect foran en HP laserjet 6L. Det kører for så vidt fint, men nu har jeg af internetudbyderen fået nye IP-adresser.
Hvordan skifter jeg adressen til HP direct porten?
Den kører TCP/IP.Jeg vil helst ikke slette den , da der også er nogle "shares", som jeg ikke helt forstår, indblandet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. september 2003 - 16:31 #1
Da du har faste ipaddresser kan du blot tilføje de gamle ipaddresser og subnet maske så du har 2 ipaddresser på netkortet. Gøres under avanceret på tcp/ip protokollen, såvidt jeg husker.
Det har jeg også selv måttet gøre på min, da jetadmin programmet helst skal køre på en 98'er med ipx/spx og sådan en gider jeg ikke lave bare for at skifte ipaddressen.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. september 2003 - 16:59 #2
kører du med internet ip'er på alle maskiner på dit netværk? Så vil jeg foreslå du får fat i en router.