Avatar billede micromask Nybegynder
01. september 2003 - 15:55 Der er 17 kommentarer

"Untitled document" fejl i Dreamweaver MX i fbm. frames.

Når jeg indsætter frames i Dreamweaver forsvinder vinduesnavnet, der er indsat under sideegenskabet. Selv om jeg anfører navnet for hver frame, kommer der til at stå "untitled document", når jeg har oploaded. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede riversen Nybegynder
01. september 2003 - 15:57 #1
du skal gøre det i den side der indeholder alle dine framesets...fx index.html
Avatar billede riversen Nybegynder
01. september 2003 - 15:57 #2
svar
Avatar billede -42- Nybegynder
01. september 2003 - 16:01 #3
<title>Her skriver du din titel. Eks. den fede side</title>
Avatar billede micromask Nybegynder
01. september 2003 - 16:05 #4
dette har jeg anført i hver frame.
Avatar billede micromask Nybegynder
01. september 2003 - 16:08 #5
de pågældende sider ligger i andre mapper, end index.htm. Mener du, Riversen, at de framesets, der bliver brugt på andre sider, skulle være gemt sammen med index.htm siden?
Avatar billede miss-g Seniormester
01. september 2003 - 16:21 #6
Hvis du har har 2 frame - så er de din index.htm og frameset.

Du behøver kun at sætte titel på framesetet.

Men elllers burde det lade sig at gøre - det du vil.
Stå i frame1 - skriv titel og gem framen.
Stå i fram 2 - skriv titel og gem framen.

Disse titler bliver dog ikke vist i browseren eftersom det er index filen og dermed framesettet som bliver vist.

Altså egentlig kun en titel på framesettet.
Avatar billede miss-g Seniormester
01. september 2003 - 16:23 #7
Du markerer framesettet enten ved at trykke på ordet frameset nede i venstre hjørne eller ved at trykke på én af de linier som skiller frames´ene.

Når du går i menuen og skal gemme - skal der stå "save frameset as..."
så ved du at du har fat i framesettet.
Avatar billede miss-g Seniormester
01. september 2003 - 16:25 #8
Og ja - alle dine frames skal ligge samme sted som frameset/indexfilen. Det ville være smart.

Når man laver sider i Dreamweaver bør man starte med at definere et site, så man har en mappe hvor alle billeder og html dokumenter bliver gemt.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
01. september 2003 - 16:26 #9
Avatar billede micromask Nybegynder
01. september 2003 - 16:29 #10
tak miss-q og oneskarvonly for jeres hurtige og relevante svar. jeg har nu løst problemet. tak skal I have.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
01. september 2003 - 16:31 #11
...
Avatar billede miss-g Seniormester
01. september 2003 - 16:37 #12
Selvtak *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
01. september 2003 - 16:42 #13
Lukker du spørgsmålet?
:-)
Avatar billede riversen Nybegynder
01. september 2003 - 16:55 #14
synes ellers også mit svar var korrekt
Avatar billede miss-g Seniormester
01. september 2003 - 21:53 #15
Han gik vist i krig med Dreamweaver med det samme - glemte at lukke...hm.
Avatar billede miss-g Seniormester
04. september 2003 - 20:51 #16
Lukker du micromask?
:-)
Avatar billede miss-g Seniormester
19. september 2003 - 22:52 #17
Prøver igen.

Nu må det vist være lukketid :-)