Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
01. september 2003 - 15:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Som tray icon?

Hej,

Er det muligt i Delphi 6 Enterprise at minimere et program ned som tray icon? I så fald hvordan?

Her skal lige siges jeg har set og prøvet flere forskellige funktioner som andre har lavet, men intet fungere som et rigtigt tray icon.

Mvh
Marianne
Avatar billede snowball Novice
01. september 2003 - 15:52 #1
Avatar billede tolderlund Nybegynder
01. september 2003 - 15:54 #2
Der er mange muligheder:
TrayIcon komponenten fra RxLib pakken fungerer fint.
TrayIcon komponenten fra Jedi-VCL fungerer vist også glimrende.
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
01. september 2003 - 16:16 #3
Snowball: hvor du hvordan man kalder den kommando som tray'er den når man minimizer selve formen?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
01. september 2003 - 16:21 #4
CoolTrayIcon kan anbefales, kig her: http://www3.brinkster.com/troels/delphi.asp
Der følger demoer med, kig på dem når komponenterne er installeret :-)
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
01. september 2003 - 16:34 #5
Jeg prøver lige CoolTrayIcon når jeg kommer hjem - takker.
Avatar billede bananjoe Nybegynder
01. september 2003 - 22:04 #6
Jeg kan stærkt anbefale CoolTrayIcon.
Avatar billede marianne_nielsen Nybegynder
02. september 2003 - 10:33 #7
Hmm. Hvad skal man gøre for at få CoolTrayIcon til at virke? Skal nogle af pas filerne sættes ind i bestemte biblioteker? Lige nu melder den fejl ved kørsel af et hvilket som helst af demoprogrammerne.
Avatar billede snowball Novice
02. september 2003 - 10:44 #8
Delphi burde egentlig selv gøre det, men hvis du kopierer alle TextTrayIcon, CoolTrayIcon, RegisterTrayIcons og SimpleTimer filerne (.pas/.dcu/.dcr) ind i din c:\program files\borland\delphi5\lib folder, så burde du kunne kompilere demoerne.

Snowball
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
02. september 2003 - 13:29 #9
Har du installeret komponenterne?
Ellers er det klart den kører med fejl...
Hvis du ikke ved hvordan man gør, så læs her, det er stort set samme fremgangsmåde:
http://www.eksperten.dk/spm/394743