Avatar billede dhjerting Nybegynder
21. december 2000 - 00:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

konvertering mellem scsi formater

Hej der!
Jeg har prøvet at få min IBM ultrastar 9es HD til at virke på min pc,  med en tekram dc310 scsi controller. Problemet er at min HD har en 68 pin connector, og controlleren en 50 pin connecter, jeg har defor købt en lille converter til fladkablet fra 68 til 50 pin, men intet virker...Kan man ikke bruge en 68 pin HD på en 50 pin controller?
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 00:16 #1
hvis du har købt en converter burde det vel virke ikke ? .... *gaber* ....
Avatar billede dhjerting Nybegynder
21. december 2000 - 00:20 #2
Jo det kan man vel godt sige, og det har jeg også sagt til min comp. men den lytter vist ikke..
Jeg har så hørt noget om at man skal have en aktiv converter? og at min er passiv?
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 00:23 #3
aner faktisk ikke det helt store mht scsi .... det kan da godt være den er passiv *G* sådan noget lort *G*
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 00:26 #4
kan se der findes:

SCSI adapter, sub-d 68f > 50 pin stik (f)
SCSI adapter, sub-d 68m > 50 pin stik (m)

men det må stå for han/hun ?

m= male
f= female ?
Avatar billede dhjerting Nybegynder
21. december 2000 - 00:28 #5
Jeg har netop en sub-d 68f > 50 pin f
Og det virker ikke så fedt
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 00:28 #6
ou her er det .....

SCSI terminator, mini, Sub-D 50 M aktiv & passiv
de kan også fås i 68 M/F aktiv/passiv !!!

Det er nok det der er fejlen !

Smut ned i en butik - spørg evt forhandleren han ved hvad det er du skal bruge !\"
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 00:32 #7
der står ikke nogen i vejledningen om det +
Avatar billede dhjerting Nybegynder
21. december 2000 - 00:34 #8
Der står ikke rigtig noget om det  hverken på ibm eller tekrams hjemmeside ( ikke noget jeg forstår )
Jeg tænkte at der nok bare var en simpel forklaring på mit problem
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 00:38 #9
der er der sikkert ogs¨å :o) få fat i den rigtige adapter/converter ... hehe
Avatar billede dhjerting Nybegynder
21. december 2000 - 00:39 #10
ja tak!!
men hvorfor findes der en konverter som man ikke kan bruge?? og hvorfor kan den ikke bruges?
det ville jeg gerne blive klog på.
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 00:43 #11
fordi fordi ..... konverteren ... skal bruges sammen med en anden type .... hvorfor er himlen blÅ ? hvorfor er cola brundt ? hvorfor er cigaretter ikke sunde så man kan ryge så mange man vil ? ....

konverten kan man godt bruge - bare ikke til dit formål .... jeg vil sove .... håber du finder en løsning !

din løsning bliver nok at finde en \'rgitgi\' konverter !
Avatar billede dhjerting Nybegynder
21. december 2000 - 00:45 #12
sov godt du, og må mit problem ikke give dig for mange onde drømme.
Avatar billede msmows Nybegynder
21. december 2000 - 12:10 #13
På - www.scsifaq.org/scsifaq.html - her findes mange gode tips og problemløsninger.
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 20:59 #14
fået løst dit problem ?
Avatar billede dhjerting Nybegynder
26. december 2000 - 23:11 #15
Har lige haft lidt julefamilietravlt, og har det stadig, så nej desværre ikke endnu
Avatar billede kjalle Nybegynder
27. december 2000 - 02:18 #16
så er dit problem jo nok som jeg skriver *s* hvorfor ønskede du dig ikke en rigtig converter i julegave hehe ?? tror ikke der er mere at sige her :o)