Avatar billede grunken Nybegynder
01. september 2003 - 14:26 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Forslag til host

Hej Eksperter

Da vi er nogle stykker(4) der går og fifler med en idéen/udviklingen af en ny portal har jeg følgende spørgsmål!

1.
Det vi søger er en host der kan tilbyde os 300-500+ Mb. serverplads på en linux/unix (php) server, med tilhørende mysql, dette er et estimat af hvad vi får brug for i en opstartsfase

2.
Da vi er i opstartsfasen er vi ikke intersserede i at der skal bruges flere tusinde om måneden på host, men må indrømme at udvidelsesmulighederne skal være der
og det koster jo selvfølgelig!

3.
Og med udviklingsmuligheder mener jeg at vi har mulighed for senere udvide serverpladsen til mere end 500 Mb. evt. have muligheden for at opstille/købe vores egen server hos hosten!

Så spørgsmålet må være, er der nogen der kender en host der kan tilbyde os ovenstående muligheder til en fornuftig pris?

Hvis der er nogen der mener at det er svært nødvendigt at skrive en mail til mig kan email-adressen findes i min info!

Og da dette spørgsmål er svært at pointgive på har jeg valgt at tildele points til alle der kommer med relevante forslag/information ,jeg starter på 60 men kommer der en milliard indlæg bliver det selvfølgelig forhøjet!

Mvh.

Nick Thvilum
Avatar billede theprofessor Nybegynder
01. september 2003 - 14:31 #1
vil du har host i DK eller udlandet?  Hvad er den maximal, du vil betale om måneden/om året? Og hvor har du kigget for at finde en host?

Du kan starte med friserverplads.dk  ... men der er flere!
Avatar billede grunken Nybegynder
01. september 2003 - 14:47 #2
Udenlandske hosts : helst ikke ;), vil helst holde det i danmark hvor jeg nu en gang selv er ;)

Maksimalprisen er selvfølgelig svær at svare på, da man aldrig 100% kan vide om vores idé holder vand ;), så der er selvfølgelig et maksimalt risikovilligt beløb!

Men vi har kigget på www.on2web.dk
Avatar billede proboss Nybegynder
01. september 2003 - 15:08 #3
prøv at kigge forbi www.secnet.dk de er gode stabile og jeg syntes ikek de virker så dyre
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. september 2003 - 22:15 #4
proboss, for du penge af secnet ?
Avatar billede hpepsimax Nybegynder
01. september 2003 - 22:43 #5
Hej

var det ikke en ide at starte med www.freepaq.dk

der får i fri plads på deres server

til kr 20,00 pr md

mvh
Pepsiamx
Avatar billede webmester Nybegynder
02. september 2003 - 00:17 #6
on2web.dk er ikke en dansk host. De har lejet en dedikeret server hos gnax.net i Storbritanien.

Du kunne evt. overveje en dedikeret server, hvis du/I regner med meget trafik
Avatar billede cbadk Novice
02. september 2003 - 00:32 #7
Hej ...

Det bedste og billigste får du hos cliche.dk

Har hostet et site hos dem. Deres standard pris er 20 kr for 400 mb serverplads. Jeg giver dog 10 kr mere og får derved 200 mb mere. Man kan bare udvide så meget man vil!!!

VH
Claus
Avatar billede cbadk Novice
02. september 2003 - 00:33 #8
PS. der følger 100 pop3 med!
Avatar billede proboss Nybegynder
02. september 2003 - 11:35 #9
dalbjerg  nej det gøre jeg ikke jeg er bare en tilfreds kunde
Avatar billede random69 Nybegynder
02. september 2003 - 15:40 #10
Nogle ting du nok burde overveje:
- En portal kan lynhurtigt blive stort (eller i lang tid bare sådan halte derudad) de 2 ting er vigtigt at have med i baghovedet. Så du skal ihvertfald have en løsning der er skalerbar, dvs. du skal have en hoster der har redundante linier, store linier der kan tage al slags kapacitet, desuden skal du have nogen der har fri traffik ellers lander du på en megastor regning inden du kan få de første penge ind på reklame (eller hvad du nu har tænkt dig at tjene knaster på)
Desuden skal du passe på med ikke at ramle ind i udbydere der presser masser af webhoteller ind i 1 lille server, så kan den hurtig blive langsom når "peaktiderne" er på nettet.
Det hele er lidt af en circel.
Du får et konti på en RIGTIG billig server -> masse af folk vil gerne ind på siden -> serveren kan ikke klare alle rquests -> folk gider ikke at komme mere fordi det kører for langsomt -> siden dør.
Eller du har konti hos en kanonudbyder -> masser af folk kommer ind på din side -> du har endelig stats der kan vise at siden er besøgt og du kan sælge feks. bannere -> du får en kæmperegning på traffik der simpelthen smider dig ud af skoene.
Så hvad jeg ville forslå er, find en god provider som ikke fylder serverne op til bristepunktet. Find ud af om sikkerheden er iorden (dem der ikke skriver om sikkerheden har for det meste et problem et sted, derfor skriver de ikke noget på deres HP) Sørg for at du har fri traffik på hotellet.
:0) Bare nogle forslag.
Avatar billede grunken Nybegynder
02. september 2003 - 18:00 #11
Jeg takker utroligt mange gange for alles forslag og input :)

og random69 tak for dine synsvinkler ;), ikke fordi tankerne ikke er tænkt...men osse fordi at rart at se andre der tænker på det samme :)

Jeg smider mit valg af host herinde når hosten er valgt, og jeg vil så begrunde hvofor jeg har valgt denne!, så lærer vi vel alle lidt!

Random - kast et svar ;)
Avatar billede random69 Nybegynder
03. september 2003 - 09:18 #12
Det er dejligt at høre at du har været omkring denne tankegang. Det hjælper en del på succeen. :0) Men jeg skal ikke have points for det, da jeg ikke virkelig kunne hjælpe.
Jeg syntes dog lige at som det sidste skulle du overveje at finde en provider der har en god service. Jeg laver selv support på webhoteller (NEj jeg siger ikke hvem det er.. se ekspertens regler) og jeg hører af mange nye kunder at de simpelthen flyttede fordi det tog 100 år og få løst problemer som så resulterede i downtime.
Avatar billede grunken Nybegynder
04. september 2003 - 01:47 #13
Tak for svarende gutter ;D, altid stor hjælp som altid!