Avatar billede vbmojo Nybegynder
01. september 2003 - 13:56 Der er 5 kommentarer

Scroll i Visual Basic IDE (kode vinduet)

Hvordan får man aktiveret scroll ved hjælp af scroll hjulet, inde i VB kode vinduet???

Jeg har engang rettet en registry setting (en anden maskine et andet sted...) som gjorde at scroll hjulet virkede - også i kode vinduet. Er der ikke nogen der kan huske hvordan man gør det?

/MoJo
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
01. september 2003 - 14:00 #1
Den lytter jeg lige med på.
Avatar billede lokespas Nybegynder
01. september 2003 - 17:42 #2
en opdatering af mouse driver kan hjælpe på nogle mus, men registry.... det ved jeg ikke!!
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2003 - 17:51 #3
Jeg har en Logitech på arbejdet og det virker kun i VB med Logitech's egne drivere...hvorfor aner jeg ikke for det er åbenbart kun VB der er et problem.
Avatar billede sion Nybegynder
01. september 2003 - 18:29 #4
Jeg har også selv en Logitech mus (MX700), og med de nyeste danske drivere er det muligt at scrolle i vinduer som ikke ellers understøtter scrollning som f.eks. i Visual Basic.
Dog findes der en løsning problemmet for de stakler der ikke ejer en Logitech mus. Tag et kik på en af følgende sider:
Mouse Wheel Support for the IDE (Final Version):
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=38657&lngWId=1

VB IDE Mousewheel Support and Code Auto Complete (improved):
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=41512&lngWId=1

PS. Begge add-ins er skrevet af den samme forfatter...
-Sion
Avatar billede joern Nybegynder
02. september 2003 - 00:44 #5
Hej.

Jeg har længe brugt en Trust Ami Mouse Optical med dualscroll.  Den fungerer med begge hjul i VB's kodevindue (lodret og vandret).  Og alle andre steder, synes jeg.  En pragtfuld mus med 3 knapper, der kan kodes, den ene med en omfattende menu.

M.v.h.  Jørn