Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 11:48 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

mystisk email

jeg har modtaget flg mail :

Vores scanner system har modtaget en mail fra dig med virus, kontroler venligst dit system for virus og send din email igen.

Mail Til: ubg@nt.nja.dk

Mail fra: xxxx@xxxx.dk
Vedr: Re: Approved

Med venlig hilsen

NT.

samt

Recipient of the infected attachment:  EXCSRV01, First Storage Group\Mailbox Store (EXCSRV01), Lone Beyer/Indbakke
Subject of the message:  Re: Your application
One or more attachments were deleted
  Attachment application.pif was Deleted for the following reasons:
    Virus W32.Sobig.F@mm was found.

og der er ikke virus på maskinen den er uptodate med opdatering på nav

de 2 mail kender jeg ikke

hvordan tjekker man maskinen så man er sikker på der ikke ligger noget smuds der gemmer sig som nav ikke kan se
Avatar billede chalde Seniormester
01. september 2003 - 11:50 #1
Kør en online scanning: http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede snowball Novice
01. september 2003 - 11:50 #2
Avatar billede chalde Seniormester
01. september 2003 - 11:50 #3
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
01. september 2003 - 11:54 #4
Det er højst sandsynligt at virussen ikke ligger hos dig, men at den har - ved at søge rundt på nettet - fundet din emailadresse, og på den måde bruger den som afsender-adresse.
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. september 2003 - 11:55 #5
Du har ikke virus. Alle "moderne" virus lægger en falsk afsender adr. på e-mailen når de spreder sig. Dette bevirker, at de er sværere at stoppe, da man ikke (umiddelbart) kan melde tilbage til afsenderen.
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 11:58 #6
jeg er i fuld gang med og tjekke via jeres link

i sidste uge modtog vi over 200 mail fra firmaer og alt mulig bla maersk ,advokater ,eneste tekst læs vedhæftede fil

mailen ligger ved azero.dk
Avatar billede soulmaker Nybegynder
01. september 2003 - 11:58 #7
Et andet nemt alternativ ...

http://www.antivirus.dk/
eller
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

De fleste af de nye vira til pc'er er lavet specielt til at gå efter de større antivirus producenter, det vil sige at de går ind og de-aktiverer f.eks. NAV'en, men set fra brugerens side ser alt normalt ud...

Et andet alternativ til at fjerne vira kunne være...
http://www.kaspersky.com/

/SoulMaker
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 11:59 #8
online scan med http://www.doxdesk.com/parasite/ finder meget spyware
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 12:02 #9
som router har vi tdc efficient router og det er jo ikke ligefrem = sikkerhed kan i anbefale en sikker firewall med vpn og 3 lags kryptering zywall evt
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 12:02 #10
Det var dette link du skulle have *S* http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Det andet virker ikke..
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 12:03 #11
symantec link kommer og siger den ikke er på maskinen er det med 100 % sikkerhed så
Avatar billede chalde Seniormester
01. september 2003 - 12:05 #12
prøv de forskellige stinger/housecall og andre.
Jeg havde på et tidspunkt en trojaner liggende som nav (fuldt opdateret) ikke kunne finde, som housecall fandt.
Avatar billede soulmaker Nybegynder
01. september 2003 - 12:07 #13
Kan varmt anbefale ZyXEL ZyWALL 10, 10W, 30W eller 50...
Kommer lidt an på hvor mange VPN'er der er brug for...
Men de er alle nemme at sætte op, eller kan ass. købes.

Kæmpe +, de har gratis slutbruger support mellem 10-14 i hverdage...

Hvis du har brug for nogle go'e priser må du sige til... :)
Avatar billede soulmaker Nybegynder
01. september 2003 - 12:09 #14
- Chalde -
Jeps, har ved flere tilfælde hos kunder oplevet det samme, i de fleste tilfælde fandt Panda'en dem...
Avatar billede soulmaker Nybegynder
01. september 2003 - 12:13 #15
- quanche -
Et andet og billigere alternativ til NAV er helt klart produkterne fra http://www.norman.com/
Avatar billede allanfo Praktikant
01. september 2003 - 12:14 #16
Det er sikkert en du kender, som har både din E-mail adresse i sin adresseliste, og virussen på sin computer. Den der virus bruger en person fra adresselisten som falsk afsender.
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 12:34 #17
Kør en online scanning: http://housecall.trendmicro.com/

denne fandt ikke noget
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 12:37 #18
jeg har spy bot på maskinen
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 12:41 #19
Kommentar: soulmaker
01/09-2003 12:07:57    Kan varmt anbefale ZyXEL ZyWALL 10, 10W, 30W eller 50...
Kommer lidt an på hvor mange VPN'er der er brug for...

>>1-2 klienter vpn som udgangs punkt 1

Men de er alle nemme at sætte op, eller kan ass. købes.

Kæmpe +, de har gratis slutbruger support mellem 10-14 i hverdage...

Hvis du har brug for nogle go'e priser må du sige til... :)

>>hvad kan du skaffe en zywall 10 til ?
Avatar billede soulmaker Nybegynder
01. september 2003 - 12:59 #20
- quanche -

Hmmm, nu må du ikke lige hænge 100 % op på priserne, men...

ZyWALL 1 : Kr. 1.763,16 eks. moms

ZyWALL Home VPN : Kr. 1.934,18 eks. moms

ZyWALL 2WE : Kr. 2352,86 eks. moms

ZyWALL 10W : Kr. 4.121,92 eks. moms, evt. + 1 stk. PCMCIA kort

Beklager ventetiden, skulle lige ringe til en ven og checke priserne...
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 13:01 #21
iorden

ingen af programmerne fandt noget

spy bot fandt en del som jeg nu har immunized
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 13:02 #22
har også god erfaring med zyxel vi har kørt med deres modem i mange år så det skal være zywall pga deres gode support
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 13:04 #23
vi kører med zonaalarm pro som siger den har fanget 5 forsøg på indtrængen og 1 alvorligt

hvordan sikrer man sig imod dette

ved zywall mailer til en ved forsøg på dette
Avatar billede soulmaker Nybegynder
01. september 2003 - 13:12 #24
Kender desværre ikke så ZoneAlarm...

Men... Det er relativt i/med ZyXEL...

1. Blokér al traffik udefra og ind.

eller

2. Hvis det er nødvendigt med trafik ude fra og inde (til f.eks. mailserver, ftp m.m., gøres det nemt via en SUA/NAT funktion med Port-Forwarding til bestemte Servere...

Generelt for begge, kan der sættes regler op for hvad FireWall'en skal logge.
Loggen kan sætte op til dist. på flere forskellige måder via mail.
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 13:12 #25
nu kan det ikke blive til så mange poing desværre men dem der har deltaget vil i lægge et svar .
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 13:35 #26
fandt stinger ikke noget?
Avatar billede summer Mester
01. september 2003 - 14:24 #27
Frem for alt, og det gælder iøvrigt alt spam, svar aldrig på dem. Svar heller ikke ovennævnte afsender.
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 14:43 #28
status nu

house call linket
symancec linket
stinger linket

ingen fandt noget

til summer nu er vedhæftede filer blokeret på outlook og den bliver kun åbnet når jeg ved det er noget jeg har bestil af filer fra afsenderen
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 14:50 #29
Dette lille program scanner dine mails inden de når ind til dig, så modtager du ikke flere mails med W32.Sobig.F.
Anbefalet fra www.spywarefri.dk : http://www.bytegems.com/sobigstopper.shtml
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 15:39 #30
har hentet programmet
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 15:42 #31
så håber jeg ikke du får mere bøvl med den.
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 16:27 #32
takker for point *S*

Arlet
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 17:04 #33
i spy bot de ting den finder er det ikke blot og imunize det hele
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 17:07 #34
jo, du kan slette alt hvad den finder. Husk at opdaterer den inden du kører programmet
Avatar billede guanche Nybegynder
01. september 2003 - 22:26 #35
ok