Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
01. september 2003 - 09:57 Der er 5 kommentarer

Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge og ved ikke hvad er der bedst

Jeg ved ikke af følgende styresystemer som jeg skal vælge.

Microsoft Windows 98 (Dansk)
Microsoft Windows ME (Dansk)
Microsoft Windows 2000 (Dansk)
Microsoft Windows XP Home Edition (Dansk)
Microsoft Windows XP Pro (Dansk)
Microsoft Windows XP Home Edition (Engelsk)
Microsoft Windows XP Pro (Engelsk)

Jeg har dem alle sammen, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Den skal bare køre super hurtigt på Internettet og den skal kunne arbejde med en masse grafik på en gang uden at den går i stå.

Hvad skal jeg så vælge?? Du kan se hvad min computer indeholder nedeunder.

Jeg har følgende på min computer.

CPU - Athlon 1700 MHz
Ram - 1024 PC-2700 DDR Ram, DDR-333
Grafikkort - MSI Geforce 4 Ti4800 128 DDR Ram AGP*8
Bundkort - Chaintech CT-7NJS Zenith ATX AGP*8
ADSL - TDC Bredbånd 1024/256 K/bits
Det var vidst de vigtigste ting.

Jeg vil meget gerne have mange indlæg, så der er flere at vælge imellem.

Jonas Rasmussen.
Avatar billede miss-g Seniormester
01. september 2003 - 09:59 #1
Jeg har Microsoft Windows XP Pro (Dansk)
og arbejder meget med grafiske ting = ingen problemer - heller ikke på nettet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. september 2003 - 09:59 #2
Windows 2000.

Jeg bruger W2K fordi jeg syntes at det er mere stabilt end de XP maskiner jeg har set. Min puter ligner din meget så det burde kunne gå!
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. september 2003 - 10:09 #3
XP, den er klippe stabil og skal kunne køre fint på din PC. Windows 2000 blev først kaldt NT 5.0, XP er faktisk NT 5.1, altså en 2000 med fejlrettelser og forøget funktionalitet.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
01. september 2003 - 11:32 #4
Okay... Men er ME og 98 ikke godt??????
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. september 2003 - 12:19 #5
ME er noget rigtigt skod, fuld af fejl og andre unoder, der køre ofte ustabilt.
98 er for så vidt udemærker, men ikke så godt til netværk, den har ikke de nødvendige sikkerheds ting der giver ordentlig beskyttelse. 98 er et single bruger operativsystem, der egner sig bedst til standalonemaskiner, der ikke er koblet op, men den køre meget stabilt og stiller ikke store krav til hardware