Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 09:51 Der er 65 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor helvede ser siden sådan ud?

Jeg har et problem med menuen til venstre der ser mærklig ud, knapperne "virker ikke" dvs. de linker til det rigtige sted men de ligner lort!!

hjæææælp

jeg har brugt en af frontpage temaerne hvas i det kan hjælpe til at lave min side!

siden hedder www.festbilleder.frac.dk
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 09:56 #1
Har du dine billeder liggende på serveren.
Altså dem du bruger til menuen
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 09:59 #2
ja, ellers ville nogle af dem heller ikke virke!!

de sider/knapper der ikke virker er til sider jeg netop har lavet udover de sider som frontpage har fra start af!

Dvs. de sider/knapper der ikke virker er til sider jeg selv har anført!
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 10:03 #3
Så vidt jeg kan se linker de til en side som hedder medlemsområde.htm, har jeg ret?
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 10:05 #4
nej, ikke dem alle, det er kun menuen der hedder medlemsområde der linker til den
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 10:07 #5
forum linker eksempelvis til Forum.htm
Avatar billede hcma Novice
01. september 2003 - 10:15 #6
hvor ligger de billeder du bruger til dine "mouseover/hoverbuttoms" ??
De SKAL ligge i dit web-sted. Hvis de ligger et andet sted på din pc, virker de ikke.
Lav en særskilt image-mappe til dine "mouseover/hoverbuttoms-billeder" og importer så hele mappen til dit websted lokalt på din pc. Du skal importere, da FP opfører sig mærkeligt hvis man bare kopierer billeder m.m. derind.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 11:54 #7
???

skær det lige ud i sandpapir!
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 12:49 #8
Lav en mappe som ligger i roden af dit websted og kald det evt. images.
Lig så alt dit grafik derind, og link til det eks. www.festbilleder.frac.dk/images/billede.gif så vil dit billede.gif være tilgængelig for hele websiden.
Du skal huske at skrive hele stien hver gang.
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 12:50 #9
ps. jeg tror ikke at det er så godt at du bruger å i dit sidenavn brug aa i stedet.
Avatar billede hcma Novice
01. september 2003 - 17:00 #10
så er jeg her igen. Stofanet/Hjørring har haft nervøst sammenbrug (kabel) siden frokost og er først kommet op at stå nu.
mikkelz>>> er du kommet videre (jeg kan se at "foralias" er godt i gang med at hjælpe)
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 22:34 #11
hmm, det er muligt jeg er totalt dum til det her sjov, men jeg ved sgu ikke rigtig hvad i snakker om... JEg må bare slå mig i hovedet græde og tænke over det!!

er jeg virkelig så dum til frontpage, synes jeg havde styr på det!
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 22:36 #12
Ligger dine billeder på din webserver?
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 22:36 #13
Altså de billeder din knap refererer til (kæft hvor mange rrerrer i det ord)
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 22:37 #14
ps. designet ser da godt ud.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 22:44 #15
ja, billederne til kanpperne skulle gerne ligge på serveren, ellers kunne jeg jo heller ikke få de knapper der virker til at virke

Jeg tror det er en fejl i selve programmeringen i frontpage der er gået galt!!

Jeg tror jeg mangler at gøre enb ting eller to i frontpage på de nye sider jeg har lavet/oprettet!
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 22:44 #16
foralias<--< kan du lide designet!!

cool nok!
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 22:47 #17
Linksene kan sagtens virke selvom billederne ikke ligger der, det er derfor krydserne er der. Serveren kan ikke finde billederne.
ps. endnu engang sørg for at hele stien ligger der, hvad billedet angår.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 22:48 #18
ja, men hvordan undersøger jeg disse ting??
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 22:52 #19
Du går ind på hvert enkelt billede og tjekker stien til billedet, derefter gå du ind på dit websted med et ftp program der kan jeg varmt anbefale smartftp eller cuteftp.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 22:54 #20
det såkaldte "billede" du snakker om, det er vi enige om er det der  til knapperne ikke!

Når man bruger et tema kan man ikke se hvad billedet "hedder"
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 22:56 #21
Ok du bruger en predefineret skabelon, som du så har udvidet eller hvad?
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 22:56 #22
ok, jeg har fundet mappen med alle ( der er mange) billederne til knapperne og de er uploadet med ftp for lang tid siden, prøver lige at opdatere dem!
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 22:57 #23
ja, netop!

en predefineret skabelon
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 22:58 #24
ok har du så bare kopieret de andre knapper?
Avatar billede hcma Novice
01. september 2003 - 22:59 #25
mikkelz>>> hvilket tema har du brugt??? og hvor ligger det?
Hvilken udgave af FP har du??
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:00 #26
ja, jeg har oprettet en side ud fra en eksisterende og har derefter indsat et hyperlinkspanel der passede i hyperlinksstrukturen som der stod
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:01 #27
jeg har xp udgaven og jeg har brugt temaet profil!
Avatar billede foralias Praktikant
01. september 2003 - 23:06 #28
Hvilke egenskaber har du for dine knapper?
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:08 #29
hvad tænker du helt nøjagtigt på?

jeg har sat dem til at være underordnet statsiden!!
og siden tema som typografi
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:09 #30
jeg har lige opdateret den mappe via ftp hvor de pågældene "bilelder" ligger, og der er ikke sket nogen ændring på siden!!
Avatar billede hcma Novice
01. september 2003 - 23:13 #31
mappen med billederne: ligger den inde i din "Websteds-mappe" ??  eller ligger den et helt andet sted på din PC ??
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:14 #32
ja, den ligger i webstedsmappen!

det er det der er så mærkeligt
Avatar billede superanden Nybegynder
01. september 2003 - 23:16 #33
fejlen er at du bruge æ ø og å hvilket du ikek må (kan godt vises i FP men ikke i IE)
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:19 #34
ok, superand, hvor er så æ,ø eller å i linket afstemning, som linker til http://www.festbilleder.frac.dk/afstemningdenendelige.htm???

der er ingen og så burde den virke hvis du havde ret!
Avatar billede superanden Nybegynder
01. september 2003 - 23:20 #35
fejlen i den er at du linker til http://www.festbilleder.frac.dk/_derived/afstemningdenendelige.htm_cmp_profile110_vbtn_p.gif

hvilket ikke eksistere tror du ikek du skal lave adressen om?
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:22 #36
det fattede jeg ikke!!

hvad skal jeg bruge det der link til!
Avatar billede superanden Nybegynder
01. september 2003 - 23:22 #37
Avatar billede superanden Nybegynder
01. september 2003 - 23:23 #38
det link er det du bruger for at få din knap frem og som du kan se virker det ikke og derfor får du ikke din knap frem... du er nødt til at skrive det rigtige link!
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:23 #39
jeg er stadig ikke med, hvordan gør du det der?
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:24 #40
hvordan gør jeg det!!
Avatar billede superanden Nybegynder
01. september 2003 - 23:26 #41
nu har du sindsygt meget rod i dine filer da det er lavet med frontpage så jeg kan ikke tyde hvad dine billeder hedder..

medmindre du kan fortælle mig det... de burde gerne ligge sammen med det billede der hedder home_cmp_profile110_vbtn_a.gif (start)
Avatar billede superanden Nybegynder
01. september 2003 - 23:27 #42
det er bare at højreklikke -> egenskaber og se hvad du linker til

ud fra det kan jeg kun se at det er et ugyldig side som ikek eksisterer.1
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:29 #43
hvad skal jeg fortælle dig??

kan ikke finde filen lige umidlbart
Avatar billede superanden Nybegynder
01. september 2003 - 23:29 #44
sorry jeg smutter i seng kan først tjekke tilbage i morgen kl 4 håber du kunne bruge noget af min hjælp...

lige resumering af hvad du skal gøre..

1) tjek hvad du linker til og om det eksistere på serveren
2) hvis det ikke gør så opret det og link til det

**Anders
Avatar billede superanden Nybegynder
01. september 2003 - 23:30 #45
du skal sige mig alle de filer der ligger i denne mappe på frac

www.festbilleder.frac.dk/_derived/
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:30 #46
hvor skal jeg højreklikke?
Avatar billede mikkelz Nybegynder
01. september 2003 - 23:33 #47
ok, jeg vil også smutte i seng, tak for hjælpen foreløbig, kigger lige på det i morgen tidlig!
Avatar billede mikkelz Nybegynder
02. september 2003 - 08:44 #48
den mappe du vil have navnene fra inde3holder over 100 filer!!
Avatar billede mikkelz Nybegynder
02. september 2003 - 18:16 #49
du skrev:
sorry jeg smutter i seng kan først tjekke tilbage i morgen kl 4 håber du kunne bruge noget af min hjælp...

lige resumering af hvad du skal gøre..

1) tjek hvad du linker til og om det eksistere på serveren
2) hvis det ikke gør så opret det og link til det

**Anders

hvis jeg har fudnet ud af at de linker til en fokert side, hvordan fanden får jeg dem så til at virke!!!

får ejg tror det er det de er galt!
Avatar billede klojs Nybegynder
03. september 2003 - 22:21 #50
mikkel, har du messenger, for jeg havde samme problem inat med at knapperne ikke ville vise sig, men fandt ud af det af mig selv. Jeg fandt knapperne på flametext.com, så har også brugt dem som billeder til at linke videre.

Jeg vil gerne forklare det her, men har desværre ikke tålmodigheden. Ellers tilføj mig: ravnemor@hotmail.com

Så kan vi altid kopiere snakken ind her.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
04. september 2003 - 16:33 #51
jeg har icq, ikke messenger!

ved ikke hvordan jeg bruger det og sådan hvordan jeg opretter mig!

hmm, prøver lige
!!
Avatar billede mikkelz Nybegynder
04. september 2003 - 16:41 #52
ok, er oprettet på messenger!!

men du er ikke online nu, så jeg prøver igen ellers så er jeg oprettet med

festbilleder@frac.dk
Avatar billede klojs Nybegynder
06. september 2003 - 17:04 #53
Til jer andre kan den foreløbige samtale læses her. Det hele står ud i et, så i må selv sætte visuelle linieskift osv. ind. Jeg lader siden være en uges tid, så sletter jeg den igen fra serveren.

http://www.oldemor.frac.dk/festbilleder.htm
Avatar billede mikkelz Nybegynder
07. september 2003 - 15:57 #54
har stadig ikke fundet ud af det, men måske kan nogle finde ud af det ved hjælp af disse!

www.festbilleder.frac.dk/shot.htm
Avatar billede jakopatico Nybegynder
09. september 2003 - 15:17 #55
Mikkelz! Hedder din mappe, hvor du gemmer alt vedrørende dit site
"mit_web-sted4"???

/Jakopatico
Avatar billede mikkelz Nybegynder
09. september 2003 - 18:12 #56
ja det gør den!!!
Avatar billede jakopatico Nybegynder
09. september 2003 - 23:54 #57
kan det ikke være " - " bindestregen der gør det ved dine photos, den må ikke være i nogle filer til nettet mener jeg + at jeg har set at du har æøå osv. i din billede navngivning....
Avatar billede jakopatico Nybegynder
09. september 2003 - 23:54 #58
og slet ikke mapper!
Avatar billede klojs Nybegynder
10. september 2003 - 03:32 #59
HVis man kigger på siden og sår i: Filer og Rediger med.... så er der noget der tyder på at de slet ikke er en kode, som fortæller at knapperne skal være der. Heller ikke hvis man derfra går i Vis - HTML....

Efter jeg har snakket med ham over messenger, er det første problem at han ikke ved hvor han skal ændre linket til knappen, men umiddelbart ser det slet ikke ud som om at knappen ligger deroppe. Han siger dog at han har uploadet mappen med alle knapperne i, men at der er 3-4 filer pr. knap fordi de skal være animerede.

Jeg har intet kendskab til FP hvis det ikke er Express, så jeg har måttet gætte mig frem ved hjælp af de screenshots han har lagt ind under linket her ovenover, men jeg har ikke kunne blive klog på det. Jeg har det vist bedst med at sidde foran skærmen og selv klikke mig frem og tilbage. Men umiddelbart synes jeg det er nogle meget lange filnavne han har valgt, hvis ikke det er hans skabelon der bare er sådan opbygget.

Jeg tror mikkel - at du skal forsøge at slette knapperne på i din index for derefter at lægge dem ind igen som alm. billeder, og så sætte indstillinger / egenskaber for dem hver især. Og især bør du ændre navnene på filerne til kun 1 ord i små bogstaver uden bindestreger underscore og selvf. æøå
Avatar billede klojs Nybegynder
10. september 2003 - 03:35 #60
Nu kan de selvf. heller ikke alle hedde a.gif, men kald dem evt det som skal stå på knappen som f.eks. film.gif historien.gif medlem.gif osv.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
10. september 2003 - 12:54 #61
ja, det lyder meget fint, men hvordan helvede gør man så lige det i praksis!!
se det bliver lidt sværere, prøver lige at slette alt der har med knapper at gøre og ligger dem ind igen på siden, lad os se om der sker noget!!

vedner lige tilbage!
Avatar billede mikkelz Nybegynder
10. september 2003 - 13:04 #62
Så virker lortet sgu, der er dog nogle små fejl jeg lige skal se på, men ellers så virker lortet sgu, det var dog utroligt!!

tak til alle der har været behjælpelige!!

jeg vil gerne give point til nogle stykker, men klojs har fortjent klart mest, vi snakkede sammen via messenger i mange timer!!!

du får disse 15 hvis du lige svarer et eller andet og jeg opretter et ekstra spørgsmål herinde hvor jakopatico, superanden, foralias og klojs kan hente 10 point værd!!!

tak for hjælpen!!!

ligger linket her på siden!! om et par minutter!
Avatar billede mikkelz Nybegynder
10. september 2003 - 13:07 #63
Avatar billede mikkelz Nybegynder
10. september 2003 - 13:36 #64
ejg lader point stå i en uge, er der nogle af overnævnte der ikke har været derinde får de ingen point så tager jeg dem sgu selv! *gg*
Avatar billede klojs Nybegynder
10. september 2003 - 15:28 #65
Tak for point mikkel.....det var faktisk en fornøjesle at hjælpe, og ja det blev til lidt mange timer *SSS* Nu har du mig tilføjet hvis du mangler hjælp igen. Du pipper bare.

Jeg lader vores samtale ligge på serveren endnu nogle dage før jeg tager dem af. De fylder jo trods alt på ftp'en :-))
Avatar billede klojs Nybegynder
10. september 2003 - 15:37 #66
Vær opmærksom på at medlemsområde stadig ikke virker.