Avatar billede chr13 Nybegynder
31. august 2003 - 22:55 Der er 5 kommentarer

min pc hænger

hej,

har et asus a7a266 bundkort. DDR ram 266. Kører med 1333 mhz athlon.

Min pc er pludselig begyndt at hænge. Når jeg genstarter den ryger jeg ind i bios hvor den beder mig om at ændre min CPU freqency, som er 133/33. Har dog ikke rørt ved dette her så jeg er lidt udeforstående for hvad det er der foregår.

Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Chr13
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2003 - 23:30 #1
Som en test, prøv at ændre det til 100/33 og se om den så vil genstarte uden problemer. Det lyder til at den opdager en fejl under opstarten og derfor går på nogle default settings.

Eller også er dit batteri i motherboardet gået. Kig på dato og klokkeslet og se om den ændrer sig når dette sker.
Avatar billede chr13 Nybegynder
31. august 2003 - 23:45 #2
det ændre sig ikke ved 100/33. Men hvordan siger du at jeg kan se om batteriet er gået i mortherboardet. Hvad er det der skal ændre sig?

chr13
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2003 - 23:55 #3
Hvis dato og klokkeslet ændrer sig, er batteriet gået og pc'en skal så konfigurere sig selv ved hver opstart. Så du kan se det i bios, hvor der er et sted du kan se den nuværende dato og klokkeslet, men den vil også ændre sig inde i windows så du kan se det begge steder.
Avatar billede chr13 Nybegynder
02. september 2003 - 21:00 #4
Hvis det ikke er batteriet hvad kunne jeg så prøve?
Når jeg åbner winXP kører CPU'en med 100%!!

Hilsen Chr
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 21:13 #5
Prøv at gå ind i task manager og se efter hvilken process, der bruger al cpu kraften. Klik på feltet cpu i processes, så kan du få processerne sorteret efter hvor meget cpu de bruger.

Skriv her hvad det er for en proces.