Avatar billede 8151 Nybegynder
20. december 2000 - 22:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg min cdbrænder til at køre under Redhat linux

Jeg har en ide Creative CD- RW  2-2-24X , som  jeg gerne vil have til at brænde cd\'er  under redhat linux.
Jeg har prøvet med et brænderprogram, som hedder
Xcdroast  men det gik ikke så godt, for programmet kunne
ikke acceptere cd-branderen. Hvad gør jeg for at få brændern til at virke ?
Avatar billede victor44 Nybegynder
21. december 2000 - 15:59 #1
Er det en IDE eller en SCSI brænder.
SCSI virker normalt uden problemer under LINUX, men jeg har ikke fået et IDE brænder til at virke under LINUX.
(Har heller ikke kastet mange 5 minutter i det ;-)
Hvad siger producenten om LINUX ?

Avatar billede victor44 Nybegynder
21. december 2000 - 16:16 #2
Du kan evt. kigge om dit hardware supporteres under LINUX.
Prøv at se på http://www.suse.de der er en liste over hardware der supporteres af LINUX.
Jeg så lige at du skrev at det var et IDE drev.
Avatar billede data42 Nybegynder
21. december 2000 - 22:40 #3
Læs CD-Writing-HOWTO der kan du læse alt om hvordan man bruger de forskellige programmer, og der er også et afsnit om hvordan man sætter scsi-emulering op

/Data