Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
31. august 2003 - 17:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows IIS

Hey.
Jeg har installert windows .NET (2003 server)
Og oprettet IIS som jeg plejer.
Jeg har kørt mine sider på både 2000 server og windows XP Pro. og har aldrig haft problemer.
Men nu har jeg med win .NET
En af mine sider er opbygget med "include file"
Og det vil den IIS ikke tage imod, så den skriver bare en include file fejl når man går ind på siden.

Hvad gør jeg
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
31. august 2003 - 17:40 #1
Det her er hvad den skriver

Active Server Pages error 'ASP 0131'

Disallowed Parent Path

/spil/cheats/cheats.asp, line 52

The Include file '../../fældescss/fældesasp1.asp' cannot contain '..' to indicate the parent directory.
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. august 2003 - 17:42 #2
Nu har jeg ikke leget med IIS6, men det ligner jo et sikkerhedstiltag, da den tydeligvis ikke vil acceptere .. i et stinavn til en include.

1) En hurtig workaround er at flytte filen ind i dit actuelle mappehieraky, i et lavere niveau, så du kan adressere den uden '..'.

2) Finde ud af, hvor det skal ændres i indstillingerne. Dette gøres formodentlig under IIS admin programmer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2003 - 20:15 #3
Her er hvad technet siger om fejlnummeret, jeg er sikker på at jpvj har kikket her, jeg må indrømme at det ikke siger mig det store

0131 Disallowed Parent Path. The Include file '|' cannot contain '..' to indicate the parent directory.
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
01. september 2003 - 00:15 #4
jpvj >> Jeg prøver lige option 2, men fatter ikke hvorfor de skøre hoveder hos microsoft spærer sådan nogen af i en nyere version af IIS...Det er en af de vigtiste ting at have til at køre. Der er sku meget der bruger Include file.
Synes de laver den ene mærkelige ting efter den anden :-P
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. september 2003 - 11:11 #5
Hej igen,

Jeg har ikke kigget nogen som helst steder - jeg udtalte mig udelukkende på baggrund af min (sparsomme) viden om IIS6/W2003 SRV og fejlmeddelsen.

Årsagen er helt sikkert sikkerhed. Ex:

Hvis du nu kører et webhotel, og en af dine brugere ved at der ligger en ASP fil på et niveau over/ved siden af hans WEB dir, så kan han jo få included den ved at bruge .. i stien...

Lægger lige et svar, hvis det var løsningen...

JP
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
02. september 2003 - 11:37 #6
Jeg er nu også helt sikker på at det er sikkerheds messigge grunde.
Men du må ikke komme med alle de kloge ord. Jeg fatter keine af det.
IIS er ikke noget jeg har roddet meget med i fortiden :-))
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
02. september 2003 - 11:39 #7
crash_and_burn: Har du kørt Microsoft Baseline Security Analyzer? Eller måske IIS Lockdown Tool?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
02. september 2003 - 11:41 #8
For det ER en setting i IIS, kan ikke huske hvilken fane den befinder sig på, men teksten ved siden af checkfeltet hedder noget med "Aktivér overordnede stier"
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
17. september 2003 - 19:27 #9
dougheffernan >> Fik det vist til at virke, men mangler et svar fra dig, har kun et fra jpvj