Avatar billede renkri Nybegynder
31. august 2003 - 14:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Indstillinger af netkort.

Med mit Realtek 8139 netkort, kan jeg indstille flere forskellige ting, men forstår ikke alle, nogen der kan hjælpe. PS Pt er mit netkort udlånt, så det jeg søger er en slags"ordforklaring"..
Avatar billede renkri Nybegynder
31. august 2003 - 14:15 #1
Det er ikke protokoller der er problemet men de indstillinger der hører til selve netkortet, m hensyn til buffere, wol m.v.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2003 - 15:02 #2
Prøv at skrive en liste over de ting du vil have forklaring på.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2003 - 15:08 #3
Men ellers vil jeg da sige at netkort idag er så intelligente at du meget sjældent har brug for at ændre noget på det. Eneste man nogen gange har brug for er at ændre autonegotiation til manuel 10 eller 100 mbit og duplex til halv eller fuld, og det er kun hvis man får "underlige" problemer, hvor den har besvær med at snakke ordentlig med en switch.
Avatar billede renkri Nybegynder
31. august 2003 - 15:11 #4
Feks. early relase . Undskyld hvis jeg staver ad h til.
Avatar billede renkri Nybegynder
31. august 2003 - 15:15 #5
Øjeblik, netkortrt er lige kommet ind af døren, jeg inst det lige.
Avatar billede renkri Nybegynder
31. august 2003 - 15:28 #6
Så er jeg klar, det er feks Early tx treshold jeg ikke ved hvad betyder???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2003 - 15:40 #7
Her er en diskussion om netop den setting, men desværre uden at forklare hvad det egentligt betyder.
http://www.broadbandreports.com/forum/remark,6704128~root=remark,6582362~mode=flat

Mit umiddelbare bud ud fra "navnet" er hvor mange pakker den skal sende ad gangen. Early = tidlig, tx = send, Threshold = et "limit"
Avatar billede renkri Nybegynder
31. august 2003 - 15:45 #8
Jeg tror det er fyldestgørende, så værsgo 100 smackkers.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2003 - 15:46 #9
Ok her er et svar så.
Avatar billede renkri Nybegynder
31. august 2003 - 15:46 #10
Jeg tror det er fyldestgørende, så værsgo 100 smackkers.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2003 - 15:47 #11
Takker for point :-)
Avatar billede renkri Nybegynder
31. august 2003 - 15:47 #12
Undskyld mit fumlerri..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. august 2003 - 15:48 #13
Helt iorden *g*